שאלה לוותיקי אזור בוסטון, ובכלל לכל המשתתפים --

ilanvag

New member
שאלה לוותיקי אזור בוסטון, ובכלל לכל המשתתפים --

נתקלתי עכשיו בטבלה הזו, של דירוג עדכני של מערכות החינוך בסטייט של מסצ'וסטס -- לפי ערים:
https://www.schooldigger.com/go/MA/districtrank.aspx

אני מבין שזה מבוסס על ציונים ממוצעים שהשיגו בתי הספר במבחנים השונים (קרי בעצם מבוסס על ציוני התלמידים).

מה שבולט במיוחד לעין זה השינויים הקיצוניים בדירוג שיש בכמה ערים שאני מכיר, לעומת השנה הקודמת:
- ברוקליין עלתה ב-50 (!) מקומות בדירוג, ממקום 71 בשנה שעברה, למקום ה-21 השנה.
- ניוטון ירדה ב-36 מקומות, ממקום 36 בשנה שעברה, למקום 65 השנה.
- אשלנד ירדה ב-43 מקומות, ממקום 40 בשנה שעברה, למקום 83 כרגע.
- וולסלי עלתה "רק" ב-10 מקומות, ממקום 35 בשנה שעברה, למקום 25 עכשיו.
- לקסינגטון עלתה "רק" ב-9 מקומות, ממקום 15 למקום 6 השנה.

כל מערכות החינוך שלמעלה נחשבות מעולות, ובין הטובות במסצ'וסטס.

מאחר וברור לכל בר-דעת שמערכות החינוך בכל הערים הללו -- ובמיוחד ב-3 הראשונות שציינתי -- לא השתנו בצורה כל כך דראסטית בתוך שנה בודדת, אזי המסקנה היחידה שאפשר להסיק מהדירוגים הללו היא שזה בולשיט אחד גדול? או שמישהו חושב שאני טועה?

ואם הדירוגים הללו הם בולשיט אחד גדול -- אז על מה *כן* אפשר להסתמך? איפה אפשר למצוא דירוג סביר ואמין, ועל סמך מה הוא יהיה?

אשמח לשמוע את דעתכם. תודה
 

ilanvag

New member
תודה רבה, אבל USNEWS מדרג רק תיכונים, נכון?

כלומר לא מצאתי דירוג אחר - רק דירוג של תיכונים, לא של בתי ספר נמוכים יותר או של כל הדיסטריקט... כלומר צריכה להיות פה הנחה סמויה שהדירוג של הדיסטריקט כולו הוא כמו של התיכון?
 

iris mom of two

New member
האמת, שלדעתי

הדרוגים האחרים הם די ארביטררים.
&nbsp
יותר חשוב לדבר עם אנשים שיש להם ילדים בקבוצת הגיל של הילדים שלך ולשאול אותם מה הם חושבים על בית הספר. מבחינת נגישות של מורים, וכדומה.
&nbsp
מה שראיתי סקול דיגר זה ציונים רק על פי MCAS, מה שאומר שאם יש ילדי חינוך מיוחד וכדומה זה יוריד את הציון, אלא אם כן מסתירים את אותם ילדים...
 
בברוקליין דווקא היה שינוי רציני

נפטרו סוף סוף מלופיני המלוקק, ומינו במקומו סופראינטנדנט מקצועי ורציני, שהחליף מיד חלק גדול ממנהלי בתי הספר, שהיו ממנויים של לופיני והיו מאוד לא מוצלחים. גם בתיכון וגם בכמה יסודיים מדובר על הבדל של שמים וארץ באיכות צוות ההנהלה.

אבל, מפתיע אותי שזה השפיע כל כך מהר על התוצאות ...
 

ilanvag

New member
גם אם התחלפו הרבה מנהלים בברוקליין,

שינוי שכזה לא יכול להשפיע כל כך מהר על תוצאות -- ובטח לא בצורה כל כך חדה.
&nbsp
ההסבר האמיתי הוא כנראה כמו שכתב בוסטון גיא בפוסט נפרד -- כל מערכת הדירוג של סקול-דיגר היא בדיחה אחת גדול... אין שום שינוי ושום מצב שדיסטריקטים יעלו או ירדו עשרות רבות של מקומות בתוך שנה אחת.
 

Boston Guy

New member
אני עוקב כבר שנים אחרי הדירוגים של BOSTON MAGAZINE

שמיוצרים עבורם על ידי George Recck, director of the Math Resource Center at Babson College.

האתגר בדירוגים הוא שדירוג נוצר בעצם על ידי שקלול של שורה שלמה של פרמטרים - כשיוצר הדירוג מחליט איזה חשיבות יש לכל אחד מהפרמטרים האלו, ומייצר נוסחה שנותנת משקל מסויים לכל פרמטר ומייצרת "ציון".
ברור לחלוטין לפי מה שתראה בהמשך שהנוסחא של סקול-דיגר שונה מאוד מהנוסחא של בוסטון מגזין.
כולם מתחילים מאותם נתונים - הסטטיסטיקות שמפורסמות על ידי משרד החינוך של המדינה (מסצ'יוסטס). אבל כמו שאתה יכול לראות בלינק הבא, הדירוג של סקול-דיגר והדירוג של בוסטון מגזין יוצא שונה מאוד, אם למשל תראה את הציון שמערכת החינוך של העיר ניוטון מקבלת אצל זה ואצל זה.

[URL]http://www.bostonmagazine.com/best-school-districts-boston-2017-chart[/URL]

מה שאני יכול להגיד הוא שלחתולים ולגמרי לא הגיוני לי ש"סקול דיסטריקט" שמכיל עשרות אלפי תלמידים ואלפי מורים "צונח" בשנה אחת ב 50 מקומות בדירוג,
או לחילופין "קופץ" ב 70 מקומות בדירוג.
וממעקב של כמעט שני עשורים על הדירוג של בוסטון מגזין - לא ראיתי את זה קורה בו. המקומות של הדיסטריקטים זזים כל שנה - אבל לא בצורה כל כך דרמטית.
 

Boston Guy

New member
ובמבט נוסף-נראה לי שאני מבין מה קרה לדירוג של חפרן בתי הספר

על זה נאמר - כשנותנים לרובוט לעשות את העבודה...
חלק מה school districts במסצ'יוסטס עברו להשתמש במבחני "מתכונת" מסוג חדש.
אחרים ממשיכים להשתמש ב MCAS.
נראה כאילו זה בילבל את הרובוט של סקול-דיגר שמנסה להשוות תפוזים לבננות, ולכן הטבלה שלו השנה השתבשה לחלוטין.
 

ilanvag

New member
תודה רבה, בהחלט הסבר הגיוני.

ובדיוק כמו שציינת -- צניחה או עלייה של עשרות מקומות משנה לשנה זה לחלוטין לא הגיוני.
 
למעלה