שאלה לחברי הפורום בנושא יוסי בנאי

שאלה לחברי הפורום בנושא יוסי בנאי

אם העולים החדשים היו מצביעים בהמוניהם למפלגות השמאל, האם גם אז יוסי בנאי היה דורש לשלול מהם את ההצבעה? צביעות שאין לה סוף.
 

Roobie

New member
יוסי בנאי שמאלני?

לא שידוע לי. לא ידוע לי שהוא ימני, אבל בסדר - אני אצא מנקודת הנחה שהוא שמאלני. אני לא מסכים עם יוסי בנאי, אבל אני יכול להבין את הכיוון שלו - עולים מגיעים לארץ, בקושי יודעים עברית, בקושי מבינים במה שקורה פה, רואים פיגוע והפיתרון היחיד שעולה להרם לראש זאת אחדות לאומנית. אולי הוא התכוון שעדיף לתת להם לחכות כמה שנים לפני שהם יגבשו החלטה (גם אם היא תהיה ימנית). בכל מקרה - אני לא מסכים איתו, אבל אני מבין את כיוון המחשבה שלו.
 

Ergil

New member
זה לא משנה מי ומה הוא

למה עולה חדש לא יכול לגבש החלטה זהה לשלך תוך זמן קצר? העולים מ"רוסיה" מבינים הרבה יותר טוב מכל צבר מה המשמעות של מלחמה, אז אפשר להניח שהמונח "פצפיזם" לא זר להם. זה בקשר ל"כל מה שעולה להם לראש זאת אחדות לאומנית". לא צריך לדעת עברית כדי לשמוע חדשות, יש שלושה ערוצים ברוסית. ונותנים להם להצביע אחרי חצי שנה, לא מיד.
 

Roobie

New member
כמה דברים

1. אני לא פאציפיסט. תשאל את dorrn, הוא מכיר אותי מפורומים אחרים, אני מתנגד גדול לפאציפיזם. היום גם היה לי צו ראשון (בל"ג בירושלים) ואמרתי שאני אלך לכל תפקיד קרבי שייתנו לי. אני אוהב את המדינה לא פחות ממך. 2. הרוסים יודעים יותר טוב מה זה מלחמה? 3. אני בכלל לא מסכים עם יוסי בנאי, אתה מתווכח פה עם עצמך..
 

Ergil

New member
כמה תשובות

אמרתי שאתה פצפיסט? אמרתי ש*אפילו* "רוסים" יכולים להיות פצפיסטים. על מלחמת העולם השניה שמעת? 20 מיליון הרוגים, אזרחים וחיילים. הייתי אומר זה מלמד הרבה. אני לא מתווכח עם עצמי, וגם לא התווכחתי איתך(אולי זה ידהים אותך, אבל גם ליכודניקים יודעים לקרוא, וקראתי את המשפט האחרון בהודעה שלך). הבעתי את הדעות שלי.
 

Roobie

New member
כמה תגובות

אתה שם לב למה שאתה כותב? אני לא חושב שהעולים מרוסיה (שרובם צעירים שלא חיו בימי מלחמת-העולם השנייה) צריכים להסביר לסבים ולסבתות שלי בקשר למלחמה הזאת.
 

Ergil

New member
תגובה אחת

אני חושב שעולים מרוסיה, בכל גיל, יכולים לספר טוב מאוד לך ולכל אחד מה זה לחיות בלי הורים ו/או סבים.
 

רפי2002

New member
אמממ.....

אתם נראה לי גולשים מהנושא.... לא מדובר פה על רוסים.....מדובר על עולים חדשים, או לדעתי, גם על יהודים שחיו כל חייהם בחו´´ל.......לא?
 

dorrn

New member
ומה עם עולים שכן מבינים משהו

קודם כל,היי roobie,נעים לראות שיש כאן גם שמאלנים שאפשר לדבר איתם, ולא רק אד ו"שמאלני",השניים שהיו כאן בפעם שעברה שהייתי,ושלפי התרשמותי לא ממש אפשר לנהל איתם שיחה. אולי אני אתחיל להכנס לכאן מדי פעם. ובקשר למה שאמרת,מה עם עולים מארגנטינה למשל?,שרובם דוברי עברית ומכירים את הארץ? או עולים מרוסיה שלמדו במוסדות יהודיים (כבר עברו למעלה מעשר שנים מאז שנפל הקומוניזם,ויש גם כמה כאלה) או שאולי נעשה לכל אחד בחינה כמו בארה"ב לראות עד כמה הוא מכיר את הארץ? (דרך אגב,הבחינה בארה"ב היא לקבלת אזרחות,ולא רק לזכות הצבעה.לפי חוק השבות לכל עולה חדש מגיעה אזרחות,ומצב של אזרח בלי זכות הצבעה הוא מצב לא בדיוק תקין,וגם לא ממש דמוקרטי)
 

nirdagan

New member
ולמה יוסי בנאי לא מציע

שיתנו להם פטור מתשלום מיסים ושירות צבאי לכמה שנים. רק הם מגיעים לארץ ונכנס להם איזה ג´וק לאומני לשלם מיסים ולשרת בצהל.... ניר
 

Roobie

New member
dorrn וניר

אני לא מסכים עם יוסי בנאי, אין לכם סיבה לנסות לשכנע אותי.
 
יוסי בנאי צודק במאה אחוזים.

וחשוב לציין שהרוסים הם הצלה אלקטורלית עבור השמאל, ש"ס היתה יכול להחזיק היום ב25 מנדטים ולהרכיב יחד עם המפד"ל ויהדות התורה קואליציה מאיימת של 35-40 ח"כים - את זה מנעו הרוסים. מי העלה את ברק לשלטון? הרוסים. רבין? הרוסים. הם ימנים מדינית זה ברור - אבל זה כל כך משתנה אצלם שאי אפשר לבנות על זה. למרות זאת יוסי בנאי אמר מה שאני אומר כבר כמה שנים - תהליכי ההתאזרחות במדינה הזו מחפירים ומבישים, יש לבצע רפורמה מקיפה שעיקרה ביטול חוק השבות ויצירת מסגרת התאזרחות סבירה ולא בית הבושת שקיים היום.
 

byron

New member
צודק. מרוסים ואח"כ ממרוקאים ואח"כ

מ כ ו ל ם ברוכים הבאים לפשיזם השמאלני. הדיעה שלנו היא כל כך נכונה שצריך לפסול את כל הדיעות האחרות. חס וחלילה שעולה שמצפים ממנו להתגיס ולההרג יקבל זכות הצבעה. אנונימי (יותר נכון בניטו מוסוליני) בקרוב יכניס את כל הימנים למחנות חינוך מחדש. אני מודה שיתכן ואני טועה ויתכן כי יש תקווה לשלום. אבל אני לא מאמין בזה שאפשר לסמוך על הפלשטינאים. לדעתי ביטחון לשני הצדדים יוביל לשלום אבל לא בדור הזה. אלמוני (מוסוליני) לא מודה באפשרות לטעות (לא משנה הטבח ברממלה, לא משנה אונית התחמושת) בקרוב השמאלנים יקראו לרצח כל מי שאינו תומך בדיעותיהם (בצד היהודי כמובן כי ליושבי פורום זה ברור כי מעל 80% מהפלשטינאים לא תומכים בגישתו של אלמוני/מוסוליני הם בעד הפסק לצורך חידוש במועד מאוחר יותר) אבל כמובן שזו לא הסתה כי שמאלנים אומרים את זה.
 

Roobie

New member
מה הקשר???

אני לא מסכים עם אלמוני, אני בעד חוק השבות אבל - מה הקשר לפאשיזם? פאשיזם זה הצבת המדינה מעל האדם, דבר שהוא יותר ימני.
 

Ergil

New member
אז זה פאשיזם....

אני חשבתי לתומי שזו פטריוטיות...
 

Roobie

New member
תקרא קצת

על זה באנציקלופדיה אתה הרי בדרך לאוניברסיטה, לא? כדאי שתדע כמה מושגים בסיסיים התקבלתי לאף-בי-איייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי סוף סוף הגיע המכתבבבבבבבבבבבבבב
 

Ergil

New member
אני רואה שנצטרך לעבוד

גם על הבנת הנקרא שלך. ההודעה שלי התייחסה ל"הצבת המדינה מעל לאדם". ואם קשה לך עם זה שאני הולך לטכניון, מספר מכות מסויים עם הראש בקיר ירפא אותך מזה.
 

Roobie

New member
טמבל, על זה דיברתי

תצטרך לעבוד על הבנת הנקרא שלך בדרך לאוניברסיטה. פטריוטיות זה רצון לתרום למדינה, אהבה למדינה. פאשיזם זה כשהאדם מאבד את כל הזכויות והחרויות הבסיסיות שלו בשביל המדינה, לדוגמא כמו עם היטלר, מנהיג ימני קיצוני.
 
ביטול חוק השבות??

איל ולא היית קיים היה צריך להמציא אותך. קודם בירכת על רצח יהודים, וכעת אתה בעד ביטול חוק השבות. אולי כבודו מוכן להסביר איך הוא מתכוון להמשיך ולקיים מדינה יהודית ללא חוק השבות? אה.. הבנתי... אולי בעצם מדינה יהודית היא לא דבר כל כך נדרש עבור מי שבעד חיסול יהודים שבאו לארץ על אניה ושמה אלטלנה, הישר מאירופה שאחרי השואה, שגם בה חוסלו יהודים (אמנם ע"י גויים, אבל חוסלו)... הקצוות מתחילים להיסגר...
 
למעלה