שאלה לישראלים השוהים/גרים באירלנד

thesheep

New member
שאלה לישראלים השוהים/גרים באירלנד

כפי שכולנו יודעים, באירופה לא ממש בעדנו בכל סיפור המלחמה הזה ויש ארצות שאף מגנות לחלוטין את פעולות המנע של ישראל בלבנון. השאלה היא - מה חושבים על זה האירים? האם הם בכלל מתעניינים במצב? האם אני עלול להתקל בתגובות קיצוניות או לחילופין אהדה? תודה מראש, עופר.
 

jonbaum

New member
קשה להגיד

כמו בכל מקום, יש דעות לכאן ולכאן, אבל צריך לזכור שלאירלנד יש הסטוריה ארוכה של מעורבות בלבנון כמשתתפת ותיקה בכוחות יוניפיל (נהרגו להם לא מעט אנשים שם), ולכן יש התעניינות, והרוח הכללית היא בהחלט פרו-לבנונית, אבל נקודת המבט היא יותר הומנטרית מאשר פוליטית. בקשר לתגובות, ברוב הפעמים שהנושא עלה בשיחות עם אנשים, הסנטימנטים הם יותר "שוב בלגן שם עכשיו" או "אתה בטח מודאג מהמשפחה שלך" מאשר "צד זה או אחר אשם". יכול להיות שזה רק מתוך נימוס ובגלל זה שהאירים בדרך כלל נמנעים מקונפליקטים, אבל זה בהחלט עושה את החיים יותר נוחים. אבל כמו שאמרתי, קשת הדעות היא רחבה. אתמול היתה הפגנה ליד שגרירות ישראל והשתתפו בה משהו כמו 200 אנשים, שזה אחוז מאוד קטן מאוכלוסיה של 4.5 מליון. ב"אייריש טיימס" מתפרסמים מדי יום הרבה מאוד מכתבים בנושא, ויש מי שבעד ומי שנגד.
 

thesheep

New member
אם מסתכלים על

הכותרות באיטליה ואנגליה למשל, אפשר לראות בוודאות שיש דעה מסויימת שמוכתבת לציבור שלהן. לעומתן יש את ארה"ב שמראה את תמיכתה לישראל בפומבי. יצא לי לשוטט בIrish Times מדי פעם אבל לא יצא לי לראות דיעה חד משמעית. עד כמה שידוע לי, באירלנד אין ממש קהילה מוסלמית גדולה ואין ממש אנטישמיות גלויה כך שאני עדיין נוסע בלב שקט.
 

jonbaum

New member
העיתונות האירית

הלובי הפרו-ישראלי טוען ש"העיתונות האירית נגדנו". הלובי הפרו-פלסטיני טוען ש"העיתונות האירית נגדנו". מה שאומר שהטענה של ה"אייריש טיימס" שהם משתדלים להיות אובייקטיבים כנראה נכונה.
 
למעלה