שאלה לי אליכם, חניכים ומדריכים...

שאלה לי אליכם, חניכים ומדריכים...

(חניכים - לא להתנפל; אני בספק אם השרת של תפוז עמיד כל כך) תהיתי, בעודי יורדת באיזה חדר מדרגות של בניין דירות ומחפשת את הכפתור הזה שמדליקים איתו את האור (ואל תשאלו למה הוספתי את זה - זה היה פשוט חייב לבוא.), אילו תכונות הייתי רוצה בתור מדריכה. זה היה אחרי שיחה שלי עם המדריכה שלי (עדי, אם את קוראת את השורה הזאת סימן שבאמת נכנסת לפורום, קבלי ח"ח), והגעתי אחרי דיון גועש עם עצמי לשלוש התכונות שהייתי רוצה בתור מדריכה ושאני חושבת שצריכות להיות אצל מדריכים שלי ובכלל. הראשונה צריכה להיות כמובן 'יכולת הדרכה', אבל היא דווקא לא. הראשונה מבחינתי היא יצירת קשר טוב עם כל חניך: לדבר איתם, לתת להם הרגשה שהם תמיד רצויים (ובעצם - שתמיד יהיו רצויים ולא שתמיד תהיה הרגשה שהם רצויים), אני רוצה את היכולת לדעת מתי הם צריכים שאני אדבר איתם ולתת להם לדעת שהם תמיד יוכלו לבוא ולדבר, גם אם זה שלוש לפנות בוקר, ולדבר על הכל. שאני לא אהיה אצלם דמות ה'מדריכה ממכבי', זאת שמעבירה להם פעם בשבוע פעולה וזהו. שאני אהיה חצי אחותם הגדולה, וזה הכל במשפט אחד
. השניה צריכה להיות יכולת השתלטות. כי אם אני מדריכה זה טוב ויפה, השאלה היא כמה טוב אני עושה את זה. השתלטות היא חלק מ'יכולת הדרכה', אבל אני מדגישה את ההשתלטות כמשהו מאוד חשוב, כי צריך לדעת איך לעשות את זה - קודם כל - לעשות את זה, להשתלט על החניכים, להשתיק אותם. אבל אח"כ צריך לדעת גם לעשות את זה בטוב טעם, לא להשתיק אותם בכוח או בצרחות, או בדרך שתגרום ליחס עוין או משהו כזה. השלישית היא כנות. היחסים בין החניך ולמדריך מבוססים על המון הסתרת רגשות ולפעמים אפילו הפיכת המדריך לדמות חייזרית, משהו שהוא לא בן אדם, וזה נגרם ברוב הפעמים בגלל שהמדריך מסתיר (ותשמעו, ברור לי שזה בצדק) את החיים שלו מהחניך. ז"א, המדריך הוא אדם נפלא, חסר דאגות, אין לו משהו שמטריד אותו, אין לו חיים, הוא כאן כדי להעביר לי פעולות ולהקשיב לי כשאני צריכה אותו. ה'כנות' במקרה הזה נוגעת בדיסטאנס, ויחסים בין מדריך לחניך והכל, אבל צריך להיות פחות מרובע, וזה מה שאני שואפת כתכונה שלישית: ליצור עם החניך שלי יחסים שלא בנויים רק על מכבי אבל לשמור את המרחק הסביר. בכל אופן, לשאלה שלי - מהן התכונות החשובות לכם במדריך / חניך שלכם, אילו תכונות אתם חושבים שיש לכם ואין לכם? ואיך כל שאלה שלי הופכת להודעה כ"כ ארוכה??
 

idanshaf2

New member
אני אענה קצת אחרת....

אילו תכונות לפי דעתי הכי חשובות למדריך... 1) יכולת ביטוי טובה:חשוב שמדריך (או כל אדם שמדבר אל קבוצה) ידע לבטא את עצמו ולהשתמש בשפה יפה ובשפה שמתאימה לקהל שמולו הוא עומד.אפשר לומר גם כרזימה. 2) חשיבה יצירתית: אני מאמין שמדריך צריך להיות אדם יצירתי שמסוגל לחשוב מחוץ למסגרת. אדם שיכול להמציא פעילויות מעניינות ומיוחדות ולא למחזר דברים שנעשו. 3) יכולת הקשבה: מדריך צריך להיות אדם שגם יודע להקשיב ולתת עצה טובה או מילה טובה כשצריך. כמו שאמרת המדריך מהווה לעיתים יותר מאחד שמעביר פעולה אלא גם אדם שאפשר לפנות אליו לעצה או בעת צרה. לכן אני מאמין שלמדריך צריכה להיות יכולת הקשבה טובה. אלה לדעתי שלושת התכונות החשובות.. יש כמובן עוד.. אבל לדעתי אלה העיקריות.
 
אז ככה:

1. חזון... אני חושבת שמדריך טוב חייב להאמין בשליחות של התפקיד שלו. 2. יכולת עמידה בפני קבוצה, לדבר יפה, לזוז, קתימבה, למעשה. 3. כנות, יכולת לרכוש את האמון של החניכים. ואפילו 4 - כוח רצון...
 

yoyole123

New member
אמ...

1. שירצה להדריך. 2.שיוכל להדריך 3. שיאמים במה שהוא אומר (כלומר, אם עדי מסבירה לנו על איכות הסביבה שלא נראה אותה דקה אחרי זורקת עטיפה לקרקע)
 
אני חושבת שהכי חשוב../images/Emo26.gif

ביטחון עצמי לעמוד מול חניכים- (שזו הסיבה בעצם שאני לא מדריכה.
) מדריך טוב צריך לדעת להעביר את הפעולה.. כמו שאמרו לפני- קתימבה, להיות ברור, לדעת להשתלט, להעביר את הפעולה בדרך יצירתית, להליב את החניכים.. וכד'. ולהאמין במה שהוא מעביר (אפשר להוסיף לזה כנות).
 
למעלה