על מסמך 2020 שמעתי מזמן
אדם מזור עמד בראש הצוות שלו. ונדמה לי גם שארזה צ'רצמן תרמה משהו? על 2050 לא ידעתי, אבל בכל מקרה , לא קראתי אותם , אבל שמעתי אודותהים. עד כמה שאני יודע, המסמכים האלו מנסים להתמודד עם בעיות תכנון וכו', תוך קבלה של כמות האוכלוסין כדבר נתון - בלי לנסות להקטין את כמות האוכלוסיה, ותוך הנחה פנימית שהדבר הוא באמת אפשרי. ברור שזה אפשרי. הרי יש ערי ענק בעולם ובהם יותר אנשים מאשר במדינה שלנו, ובשטח קטן יותר. יש ערים עם 15 מיליון איש, ולדעתי בשטח יותר קטן משטח א"י. אבל. א. הערים האלו לא חיות בוואקום. סביבן שי מערכות כלכליות ואקולגיות שמזרימות להן "חמצן" . כאשר הזרם משתבש - שביתת פועלי זבל לדוגמא - המצב מחמיר באופן מהיר מאוד. כל שיבוש קטן שבכפר גדול או עיר קטנה הוא מטרד לא נעים - הופך להיות בעיה שיכולה להרוג הרבה אנשים, אם לא לאיים על כל העיר כולה. ושביתת פועלי זבל היא דבר קטן. השינויים שהמערכת האקולוגית יכולה להעביר עלינו (ראידות אדמה, חיידקים, חרקים , שינויים במחירי המזון ) הם בעלי יכולת נזק הרבה יותר גדולה. ב. אני יכול לנסוע באופניים בלי יידים. זה לא חכם, וזה לא יכול להתקיים לאורך זמן. (מכאן המילה קיימות) הנקודה היא שאנחנו לא באמת מסוגלים לנהל את הביוספרה שלנו, ולא מסוגלים לחיות בלעדיה. אז כולנו נחיה בקוביית בטון בגודל 200 קמ" על 400 ק"מ. מאיפה האוכל יבוא? מי ייצר חמצן? איך יטוהרו המים? סחר עם מדינות אחרות? יש לי חדשות - גם להן תהינה בעיות דומות, וכשלי יש לחם, ולך יש מיליון דולר בבנק, נחש מצבו של מי טוב יותר? ג. לא כל מה שניתן לעשות הוא גם דבר שרצוי לעשותו. לדעתי איכות החיים במדינה צפופה תהיה גרועה בהרבה מאוד היבטים יחסית להיום - אפילו אם התל"ג יהיה גבוה פי 5, שטח הדירות יהיה גדול פי 10, ולכולם יהיה מכשירים חשמליים מהגרביים ועד לכובע. אנשים מוכנים לנוסע הרבה לדוגמא כדי לראות שטחים פראיים, הם מוכנים לעמוד בפקקים . למה? כי אם הם לא עושים את זה חלק מתוכם מת. בשביל מה כל אנשי ההיטק חוסכים כל כך הרבה - כדי לטייל לכל מיני "חורים" בעולם. ומה יקרה כשכל החורים האלו יהפכו לבתי מלון, אוטוסטרדות , גני שעשועים וכו'? ד. מאוד אשמח לשמוע את דעתם של מחברי הדוחות על נושאים של צריכה לנפש, כמות האוכלוסיה, פרבור, סביבה, טביעת רגל אקולוגית, ו\ או כל נושא אחר שהם חושבים שיש טעם לדבר עליו בהקשר של 2050.