שאלה לי ואשמח לעזרה

אפרת10511

New member
שאלה לי ואשמח לעזרה

אנחנו שתי מורות שמחלקות את העבודה בהצורה הבאה:
אני מלמדת את מקצועות השפה
והמורה השנייה מלמדת מתמטיקה.
העבודה נעשית ובמוצעת על הצד הטוב ביותר.
בתחילת השנה הגיעה אלינו תלמידת כיתה ו שזקוקה לשיעורים בשפה ובמתמטיקה.
הסברנו על דרך העבודה שלנו, ביקשנו מהאם והילדה לחשוב אם הדרך נראית להן.
הן חזרו וביקשו לצאת לדרך.
אני וחברתי לעבודה נפגשות כפעמיים בשבוע לדון ולחשוב יחד איך אפשר לקדם יותר תלמיד מסויים, איזה אסטרטגיה כדאי להקנות שאולי תקל עליו יותר וכך הלאה.
אותה תלמידה שציינתי לעיל לומדת אצלי שפה ואצל חברתי מתמטיקה.
על פי ההכרות שלי עם המורה השניה ברור לי שהיא עובדת בצורה מאוד יסודית ומאוד רצינית.
אני חייבת לציין לקות אחד - לילדה יש בעיה בזכרון העבודה.
המקבילה לי נותנת ממש ללא טיפת הגזמה את נשמתה כדי שהילדה תצליח... אבל בגלל הלקויות שלה זה לא עובד. היא מגיעה לשעה שבועית אחת שזה בוודאי למעבר לכך לדעתי יש לילדה בעיה רגשית שצועקת הצילו.
ההורים בשלבים של חיפוש אחר מטפלת רגשית באומנות/דרמה על מנת שתעזור לפרוץ את מחסום הבושה . והלהסביר לה שהשימוש בשקרים לא מוביל לשום מקום.
היום הילדה סיימה שיעור איתי ולאחר כחצי שעה קיבלתי ממנה הודעה בווטסאפ בו היא מתלוננת על המורה למתמטיקה , על פי השפה שנכתבה ההודעה נראה לי שהאמא הכתיבה לילדה את תוכן הדברים.
בסוף דבריה היא מבקשת שאני אלמד אותה השנה מתמטיקה.
אני השנה לא מלמדת מתמטיקה רק את מקצועות השפה כי זה ההסכם שלי ושל המורה השנייה.
בנוסף לכך אני חושבת שהמורה השנייה היא מורה מעולה כי ייתר התלמידים הגיעו בעזרתה להישגים מאוד גבוהים.
מה לדעתכם אני צריכה לענות לאמא של הילדה מתוך כוונה לעזור לה ולא לפגוע בה חלילה. ויחד עם זאת להסביר לה שמצבה של הילדה לא טוב במקצועות המתמטיקה ואני לא בטוחה שהיא יכולה להרשות לעצמה לאפשר לילדה להתחליט עד כדי כך על הפסקת שיעורים.
ואנא אל תאמרו לי שאם אין כימיה כדאי להפסיק את השיעורים. הבעיה שכימיה אין לילדה עם כל מורה כמעוט... בהתחלה יש כימיה עד שהמורה מגלה שהילדה לא דוברת אמת. וכשהילדה מודעת לזה שהיא "נתפסה" היא הופכת את עורה והיא אנטי אותה מורה.
אשמח לעזרתכם.
תודה ולילה טוב
 

lolly87

New member
שלום

אולי כדאי להבהיר להורים ולתלמידה. כי את המורה לשפה, והמורה השנייה המורה למתמטיקה, ואין אפשרות שאחת מכן תלמד אותה את שתי המקצועות. והייתי אומרת להם שכל התלונות או המחשבות על השיעורים במתמטיקה, צריכים להיות דרך המורה למתמטיקה ולא דרכך.
בנוסף, אולי כדאי להסביר להם את המשמעות של הקושי בזיכרון עבודה, וההשלכות של כך על המתמטיקה.
ובסוף השיחה להסביר להם שוב את החשיבות בטיפול רגשי בנקודה הזאת, כל התיאורים שלך מראים שהיא רק תתירם מטיפול כזה.
בהצלחה!
 
שאלה חשובה

האם אתן מלמדות בשיעורים פרטיים או במסגרת ביה"ס?
כשאתן מלמדות בשיתוף הפעולה, כפי שסיפרת, חשוב מדי פעם לעשות שיחה משותפת של כמה דקות, להבהרות.
חוץ מזה, גם אם את סומכת מאד על המורה השנייה, יכול להיות שהיא לא מרגישה נוח מכל סיבה שהיא, גם אם לא נוח לה, שהמורה השנייה "תופסת" אותה על שקרים.
תצטרכו למצוא את שביל הזהב אל ליבה של הילדה. בדרך אחרת זה לא יתאפשר...
 

אפרת10511

New member
זהו דפוס התנהגות שמאפיין את הילדה

והוא נעשה במודע או לא במודע עם כל המורות ללא יוצא מכן הכלל.
היא רוכשת את אמונן ואז היא מתחילה עם מניפולציות שקריות.
זה לא קורה רק עם מורה אחת או שתיים.
 

lolly87

New member
שאלה

להורים היא גם משקרת?
ניסו להראות לילדה איך מרגישים שמישהו משקר לה? שקר קטן כזה, אבל להדגים לה את ההתנהגות שלה ואולי לגרום לה להפסיק אותה.
מטפל רגשי אולי יצליח לעזור בזה, אני מקווה שימצאו לה בקרוב.
 

אפרת10511

New member
הבנתי שהיא נוהגת גם לשקר

להוריה.
הוריה מגיבים בכעס שהם מגלים את דבר השקר.
 

lolly87

New member
אני מקווה

שהיא תלמד להפסיק עם השקרים, כי הם לא מועילים לה, ורק פוגעים בה.
&nbsp
האם שוחחת כבר עם ההורים לגבי הוראת המתמטיקה? אשמח לעדכון
 

אפרת10511

New member
היתה לנו שיחה

עם ההורים בו הסברנו שאנחנו לא נמשיך ללמד אותה מתמטיקה.
לגבי השקרים אני מקווה שההורים יטפלו בבעיה
 
למעלה