שאלה לי ואשמח לעזרה
אנחנו שתי מורות שמחלקות את העבודה בהצורה הבאה:
אני מלמדת את מקצועות השפה
והמורה השנייה מלמדת מתמטיקה.
העבודה נעשית ובמוצעת על הצד הטוב ביותר.
בתחילת השנה הגיעה אלינו תלמידת כיתה ו שזקוקה לשיעורים בשפה ובמתמטיקה.
הסברנו על דרך העבודה שלנו, ביקשנו מהאם והילדה לחשוב אם הדרך נראית להן.
הן חזרו וביקשו לצאת לדרך.
אני וחברתי לעבודה נפגשות כפעמיים בשבוע לדון ולחשוב יחד איך אפשר לקדם יותר תלמיד מסויים, איזה אסטרטגיה כדאי להקנות שאולי תקל עליו יותר וכך הלאה.
אותה תלמידה שציינתי לעיל לומדת אצלי שפה ואצל חברתי מתמטיקה.
על פי ההכרות שלי עם המורה השניה ברור לי שהיא עובדת בצורה מאוד יסודית ומאוד רצינית.
אני חייבת לציין לקות אחד - לילדה יש בעיה בזכרון העבודה.
המקבילה לי נותנת ממש ללא טיפת הגזמה את נשמתה כדי שהילדה תצליח... אבל בגלל הלקויות שלה זה לא עובד. היא מגיעה לשעה שבועית אחת שזה בוודאי למעבר לכך לדעתי יש לילדה בעיה רגשית שצועקת הצילו.
ההורים בשלבים של חיפוש אחר מטפלת רגשית באומנות/דרמה על מנת שתעזור לפרוץ את מחסום הבושה . והלהסביר לה שהשימוש בשקרים לא מוביל לשום מקום.
היום הילדה סיימה שיעור איתי ולאחר כחצי שעה קיבלתי ממנה הודעה בווטסאפ בו היא מתלוננת על המורה למתמטיקה , על פי השפה שנכתבה ההודעה נראה לי שהאמא הכתיבה לילדה את תוכן הדברים.
בסוף דבריה היא מבקשת שאני אלמד אותה השנה מתמטיקה.
אני השנה לא מלמדת מתמטיקה רק את מקצועות השפה כי זה ההסכם שלי ושל המורה השנייה.
בנוסף לכך אני חושבת שהמורה השנייה היא מורה מעולה כי ייתר התלמידים הגיעו בעזרתה להישגים מאוד גבוהים.
מה לדעתכם אני צריכה לענות לאמא של הילדה מתוך כוונה לעזור לה ולא לפגוע בה חלילה. ויחד עם זאת להסביר לה שמצבה של הילדה לא טוב במקצועות המתמטיקה ואני לא בטוחה שהיא יכולה להרשות לעצמה לאפשר לילדה להתחליט עד כדי כך על הפסקת שיעורים.
ואנא אל תאמרו לי שאם אין כימיה כדאי להפסיק את השיעורים. הבעיה שכימיה אין לילדה עם כל מורה כמעוט... בהתחלה יש כימיה עד שהמורה מגלה שהילדה לא דוברת אמת. וכשהילדה מודעת לזה שהיא "נתפסה" היא הופכת את עורה והיא אנטי אותה מורה.
אשמח לעזרתכם.
תודה ולילה טוב
אנחנו שתי מורות שמחלקות את העבודה בהצורה הבאה:
אני מלמדת את מקצועות השפה
והמורה השנייה מלמדת מתמטיקה.
העבודה נעשית ובמוצעת על הצד הטוב ביותר.
בתחילת השנה הגיעה אלינו תלמידת כיתה ו שזקוקה לשיעורים בשפה ובמתמטיקה.
הסברנו על דרך העבודה שלנו, ביקשנו מהאם והילדה לחשוב אם הדרך נראית להן.
הן חזרו וביקשו לצאת לדרך.
אני וחברתי לעבודה נפגשות כפעמיים בשבוע לדון ולחשוב יחד איך אפשר לקדם יותר תלמיד מסויים, איזה אסטרטגיה כדאי להקנות שאולי תקל עליו יותר וכך הלאה.
אותה תלמידה שציינתי לעיל לומדת אצלי שפה ואצל חברתי מתמטיקה.
על פי ההכרות שלי עם המורה השניה ברור לי שהיא עובדת בצורה מאוד יסודית ומאוד רצינית.
אני חייבת לציין לקות אחד - לילדה יש בעיה בזכרון העבודה.
המקבילה לי נותנת ממש ללא טיפת הגזמה את נשמתה כדי שהילדה תצליח... אבל בגלל הלקויות שלה זה לא עובד. היא מגיעה לשעה שבועית אחת שזה בוודאי למעבר לכך לדעתי יש לילדה בעיה רגשית שצועקת הצילו.
ההורים בשלבים של חיפוש אחר מטפלת רגשית באומנות/דרמה על מנת שתעזור לפרוץ את מחסום הבושה . והלהסביר לה שהשימוש בשקרים לא מוביל לשום מקום.
היום הילדה סיימה שיעור איתי ולאחר כחצי שעה קיבלתי ממנה הודעה בווטסאפ בו היא מתלוננת על המורה למתמטיקה , על פי השפה שנכתבה ההודעה נראה לי שהאמא הכתיבה לילדה את תוכן הדברים.
בסוף דבריה היא מבקשת שאני אלמד אותה השנה מתמטיקה.
אני השנה לא מלמדת מתמטיקה רק את מקצועות השפה כי זה ההסכם שלי ושל המורה השנייה.
בנוסף לכך אני חושבת שהמורה השנייה היא מורה מעולה כי ייתר התלמידים הגיעו בעזרתה להישגים מאוד גבוהים.
מה לדעתכם אני צריכה לענות לאמא של הילדה מתוך כוונה לעזור לה ולא לפגוע בה חלילה. ויחד עם זאת להסביר לה שמצבה של הילדה לא טוב במקצועות המתמטיקה ואני לא בטוחה שהיא יכולה להרשות לעצמה לאפשר לילדה להתחליט עד כדי כך על הפסקת שיעורים.
ואנא אל תאמרו לי שאם אין כימיה כדאי להפסיק את השיעורים. הבעיה שכימיה אין לילדה עם כל מורה כמעוט... בהתחלה יש כימיה עד שהמורה מגלה שהילדה לא דוברת אמת. וכשהילדה מודעת לזה שהיא "נתפסה" היא הופכת את עורה והיא אנטי אותה מורה.
אשמח לעזרתכם.
תודה ולילה טוב