שאלה לכל החסידים של מסך רחב

ההוגה

New member
שאלה לכל החסידים של מסך רחב

ותענו בכנות!! אם היה במאי שהיה אוהב שהסרטים שלו יהיו בסטריאו, ובמעבר לדיוידי היתה אפשרות לשים את זה דולבי ובסראונד, איך הייתם מעדיפים שהסרט יהיה?
 

TheShis

New member
לדעתי...

הייתי הולך עם רצון הבמאי. אני סומך מספיק על הבמאי, שהוא התייעץ לא מעט עם מומחי סאונד, ואם הוא הגיע למסקנה שכך הסרט צריך להישמע - כך יהיה.
אפשר לעשות רימיקס DD 5.1 לכל סרט בעולם. השאלה הגדולה היא, האם זה תורם לעלילה ואיך זה משתלב עם הויז´ואלס.
 

Bender Unit 22

New member
ההשוואה לא נכונה.

במעבר מ- wide screen ל- letterbox אתה מאבד חלק מהתמונה. יהיה נכון יותר להשוות זאת לסרט שבמקור פס הקול שלו הוקלט בסראונד, אבל ב- DVD הסתפקו בסטריאו.
 
זה לא קשור להעדפה של הבמאי

אלא לרצון שלך לראות את הסרט במלואו. אם סרט מסוים צולם בפורמט רחב ואתה תראה אותו בפורמט אחר - תפסיד פרטים מהתמונה (או שתעוות אותה). מה אכפת לי מה ההעדפה של הבמאי? אכפת לי לראות סרט מלא.
 

ההוגה

New member
לא הבנתם

עזבו את הבמאי אתם אומרים שסרט במסך רחב הוא טוב יותר כי ככה הוא צולם. מה לגבי סרט שהוקלט בכוונה בסטריאו, האם תוותרו על דולבי ב-DVD בגלל שככה הסרט יצא במקור??? הרי דולבי הוא יותר טוב מסטריאו ולא משנה איך הסרט היה במקור. בדיוק כמו שמסך מלא ממלא את כל הטלוויזיה שלי ולכן יותר טוב.
 
ההנחה שאתה מייחס "לנו" לא נכונה

אני יכולה להעיד על עצמי בכל אופן, אני לא חושבת ש"מסך מלא ממלא את כל הטלויזיה שלי ולכן הוא יותר טוב", כמו שאמרת. אני פשוט חושבת על כך שאני לא רוצה לפספס מידע בזמן הצפיה. ולכן, אם המעבר מסטריאו לדולבי לא יגרום לי להפסיד מידע - אני אעשה אותו. זה לא שאני נהנית ממסך רחב כי "ככה הסרט צולם". אני נהנית ממסך רחב כי ככה אני רואה את כל הפרטים (בהנחה שהסרט צולם בפורמט רחב), ולא מפסידה מידע. מעבר לזה, אני חושבת שהשאלה שלך לא נכונה. בין סטריאו לדולבי יש אחד שהוא תמיד יותר טוב ואחד שהוא תמיד פחות טוב. אבל בין מסך רחב למסך לא רחב - אין אחד שעדיף על השני תמיד. צפיה במסך רחב עדיפה רק כשהסרט צולם בפורמט רחב. מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי.
 

רומן ט

New member
הטעות שלך היא שאתה חושב ש

"מסך מלא ממלא את כל הטלוויזיה שלך". לקחו סרט, חתכו אותו מהצדדים ואז "ניפחו" אותו לגודל הטלוויזיה (אני יודע שזה לא מדויק, אבל עדיף שתחשוב על זה בצורה זו). מה ממלא, איפה ממלא. אתה רואה חצי סרט. צירפתי לינק לדוגמאות מ"שר הטבעות". שים לב להבדל בתמונה של תשעת המלכים.
 

Blabber

New member
משהו משונה בתמונת המלכים,

אם תסתכל בקצה העליון של התמונה, תראה שדווקא בגרסת ה-FS, יש פרט שאין בתמונת ה-WS - ה"מנורות" או מה שלא יהיו. עכשיו, התמונות בצד שמאל הן ב-AR של 2.35:1, אם לא מחשיבים את הפסים השחורים ו-16:9 אם כן כוללים אותם, כי רואים שהם מסתירים פרטים שמופיעים בתמונת ה-4:3. ה-DVD היה ב-2.35:1, אז איך זה יכול להיות?
 

רומן ט

New member
כי הסרט צולם ב-סופר 35

ולכן יש חומר גם מלמעלה ומלמטה. אבל למרות שיש אנשים שחושבים שפשוט מוסיפים מלמעלה ומלמטה - אפשר לראות שגם חותכים הרבה מהצדדים, וגם התמונה נראית הרבה פחות טוב (כי התוספות מלמעלה ולמטה לא מוסיפות ואפילו מראות מה שלא התכוונו). דודי פרסם לינק למאמר מצויין על שיטות העברה מפילם לוידאו. גלגל למטה לקטע המסביר את "סופר 35".
 

Blabber

New member
אז מה שאתה אומר...

זה ש בגרסת ה-4:3 יש מידע שלא הופיע ב-2.35:1? תמוה בעיני, מאחר וכל "חסידי המסך הרחב" (ואני ביניהם) תמיד אומרים שהוא עדיף, כי במסך מלא מאבדים מידע (זה עדיין נכון, כמובן).
 

Bender Unit 22

New member
כן, אבל...

בסרט שצולם בסופר 35 יכול להיות מידע נוסף בגרסת ה- LB, אבל לרוב לא יהיה. סרט קולנוע מתוכנן למסך רחב, לא למסך טלויזיה. רואים את הבום בחלק העליון? האפקטים לא מכסים את החלק התחתון? למי אכפת, ממילא חותכים אותם. אבל כשאתה רוצה ליצור גרסת LB, אתה לא יכול להשתמש בפריים במלואו מסיבה זאת, כך שלרוב, בנוסף על החיתוך למעלה ולמטה, תאלץ לחתוך גם בצדדים.
 

דון גל

New member
דעתי:

היי. קודם כל: אני רואה סרטים בפורמט המקורי שלהם (בד"כ WIDESCREEN) כי אני מאמין שאת זוית הצפיה והרוחב מגדיר הכי טוב במאי הסרט. עם תשימו לב, תמיד ב"מאחורי הקלעים" של סרט רואים את מוניטור הבמאי, והוא מסך מלא 4:3 אשר מצוייר עליו מלבן בגודל הWIDESCREEN הרצוי. כאשר במאי מצלם סרט, הוא מכוון את המלבן לתפוס את מה שהוא רוצה שיופיע בפריים, ולכן המידע הנוסף שאני רואים ב4:3 (למשל שר הטבעות) הוא שולי כי הוא לא היה אמור להיות בפריים מלכתחילה. בנוגע לשאלה המקורית: אם סרט מסויים הוקלט במונו או סטריאו, כי זה מה שהיה אז או זה מה שהיה תקציב לעשות, והבמאי או חברת הפקה החליטו לשפר את הסאונד ע"י פירמוט לDD, אין לי בעיה. זה כמו שהופכים סרט לאנמורפי או שעושים RESTORE לסרטים באיכות צילום גרועה. אם הסרט הוקלט במונו או בסטריאו כהחלטה של הבמאי (למשל FULL METAL JACKET של קובריק: הוא הקליט במונו כי הוא לא סמך אז על הסראונד בבתי קולנוע שיעביר את הסאונד במדוייק והעדיף להשאר עם מונו) אז זו הגרסה שאני רוצה. ואכן את FULL METAL JACKET חיכיתי לגרסת המונו (שהיא אגב FULLSCREEN, כמו המקור) וקניתי דווקא אותה.... הדון.
 
למעלה