שאלה לכל הסייעות המשלבות

VARADC14

New member
מתאמת שילוב אני עובדת 5 שינים

אם אוטיסטים ואני משלבת אם יש לך עוד המלצות על פעילויות משוטפות של התחלה שילוב לילד השמח לקראו תודה
 

אמא יעל

New member
למה כוונתך "יאלץ לעבור..."

שלום גלית, אני מבינה מסגנון הכתיבה שלך שאת מאד כועסת על דרך היסורים שעברתם. אני מניחה שכמוני כן רבים מההורים הגולשים בפורום זה חרדים לשילוב העתידי של ילדיהם ומעונינים להיעזר בכל פיסת מידע שתעניק להם תחושה של יותר התמצאות בדרך שעליהם לעבור. לצורך זה התארגנו כמה הורים, ואני בתוכם, לתגבר את הפעילות הקיימת בשטח (טרם הוחלט אם נפעל בתוך אלו"ט או לצידה), ע"י חשיפה למירב המידע, יעוץ ותמיכה בתחום זה. את מוזמנת להשתתף במסגרת ככל שזמנך יאפשר. יחד עם הערכתי לעצות שלך והסתייגותי מהבוטות בה התבטאת כלפי הקהל החף מפשע שלך, אם ברצונך לתרום מניסיונך אודה לך אם תסבירי ביתר פירוט מיהם הגורמים הפעילים בתאור שלך, שכופים על הילד מסגרות חינוכיות בניגוד לרצון ההורים. האם מדובר במפקחות של משרד החינוך? בהנהלת בית הספר אליו פנית? בעיריה? מי הציב מכשולים בשילוב של ילדך? כיצד היית מציעה להתגבר עליהם? בתודה מראש, יעל.
 
לגלית ועדות השמה הם לא אלוהים|כלנית

ברצוני לידע אותך בדבר שהרבה הורים לא יודעים , למרות כל האנשים המקצועים היושבים בועדות ההשמה להורים יש את הכוח הגדול ביותר מפני שם אילו שנותנים את האוקיי האחרון בועדה ללא הסכמת ההורים הם לא יכולים לעשות שום דבר ולא יכולים לאלץ אותכם להכניס את ילדכם לשום מסגרת שלא נראת לכם . אני עשיתי סרט ווידאו שלם על בני לפני ועדת השמה על כל הצדדים שלו על הרמה הלימודית שביגללה רצו שילך לכיתה רגילה בבית ספר רגיל ללא מלוה עד להיתנתקויות שלו שבגלל זה התנגדתי לרעיון שלהם הם לא מבינים כלום בנושא וצריך לפקוח להם את העניים ולתת להם להבין שכל ילד הוא עולם אחר ולא תויות עושות את ילדנו ,דרך הסרט נתתי להם להבין שמאחורי כל איבחון ופיסת ניר עומד ילד עם נשמה משלו. שלכם אדית
 

נונינה1

New member
אני אם שמשלבת את בנה - שנה שעברה

בגן והיום בכיתה א'. קודם כל הילדים בהחלט משתפים פעולה באופן מרגש ותומכים בילד כשקשה לו. ואכן הסברנו את השונות שלו ב - קושי. כאשר הוא עושה דברים מוזרים זה בגלל שקשה לו - הרעש, התחרות, או כל דבר אחר שהילד רגיש לו. כחלק משיחות ההכנה הילדים הציעו הצעות איך הם יכולים לעזור לילד המשתלב כשקשה לו, אז כשקורה מקרה כזה בפועל הם מתגייסים כי הם כבר יודעים מה לנסות לעשות... יש גם ספרים כמו - סיפורו של משולש ורוד, או משהו אחר, הדנים בראית השונה ויכולים לפתח את הדיון בגן - אם משהו שונה במשהו האם זה הופך אותו ללא ראוי להשתייך לחברה או שאפשר לחפש את הדומה מחד, ולקבל את השונה מאידך. - ז"א שהשונות היא לא הכל היא רק חלק מחווית הילד החריג. חשוב גם להראות את היכולות הכן מפותחות אצל הילד המשתלב, על מנת שהוא לא יתפס כ"מפגר" שמרחמים עליו, אלא כילד עם קשיים מחד ואיכויות מאידך.
 

VARADC14

New member
שאלה לכל הסייעות המשלבות

איך אתם מכינות את ילדי הגן לבוא של ילד אוטיזם אם הנפנופים והדקלומים וכל השונות ילדים אם רעים אחד לשני בבקשה מי שיכולה לשטף אותי איך מתבצעה שילוב מי התחלה ושלב אחר שלב אשמח לקרא ולדעת תודה
 

נונינה1

New member
עוד משהו..........בעצם עוד הרבה...

הבן שלי היה 3 שנים בגן ברמת חן. את השילוב התחלנו באופן הדרגתי - משעתיים בשבוע באמצע השנה ועד יומרים בשבוע בסופה, והתקדמנו לפי מה שחשבנו שהילד יכול לשאת. הקדשנו לא מעט (זמן וכסף..) לחפש ולהעסיק סייעות שחשבנו שיכולות לעשות עבודה איכותית, וגם היינו צריכים להחליף סייעת פעם כשהתברר שהיא לא מספיק טובה. רצינו שהילד ימצה את הזמן שלו בגן. הילד לווה ע"י סייעת שקיבלה הדרכה מהצוות המטפל שלו - קודם כל הפסיכולוגית אבל גם המרפאה בעיסוק (הרבה עבודה על וויסות, לפעמים מסג'ים להרגעה וכדו'), וניהלנו יומן יומי ומעקב על מה שקורה כדי שנוכל לראות תמונה מלאה של הזמן בגן. ניהלנו ישיבות צוות חודשיות עם הגננת כדי לראות מה צריך ואפשר לעשות כדי לעזור לו. מחד טיפלנו בקשיים, ומאידך מצאנו מקום להראות את החוזקים שלו - קריאה, מוזיקה, על מנת שהדברים יהין קצת יותר מאוזנים, (מה שנכון גם לכל ילד.......) הילד היה צריך להתמודד עם הרבה דברים - מסגרת שהוא צריך להתאים את עצמו אליה ולא להפך כמו בגן הקטן, ריבוי ילדים קולות, רעשים, הצורך לחכות הרבה בתור לתורו, מקומו בקבוצה - אפילו בלהסתסדר בשורה הוא בדק איזה מספר הוא כדי לראות האם הוא מצליח....... פניות של ילדים שהוא לא ידע מה לעשות איתן, הצורך שלו בהפסקות מהמסגרת - היו יוצאים לטיולים בחוץ, ואחרון חביב ובכלל לא שולי - הידיעה שהוא חריג שמשתלב עם סייעת. זה לא פשוט להיות חריג שמשתלב, כולם כולל הוא יודעים את זה, וזו התמודדות נפשית לא פשוטה. החמאנו לו על שהוא הגיע לשילוב, כשלא כולם מתפתחים כל כך, הראנו לו את ההתקדמות שלו, ואת האופק - בעתיד תוכל גם בלי.. אבל זה מחיר כלשהוא שבחינוך המיוחד הוא הרבה פחות בולט.
 

muglag

New member
שילוב

מצורף קובץ ובו פירוט של ספרות ילדים הדנה בנושא שונות.מקווה שעוזר.
 
למעלה