שאלה לכל חברי הפורום
לצערי אני לא מאלו שכותבים שירה או סיפורים, ולכן אני פונה אליכם. זו שאלה שמציקה לי כבר מאז לימודי בביה``ס התיכון. תמיד כשאני קורא ניתוח מעמיק של שיר או סיפור, עולה בי התהייה האם באמת אותו סופר או משורר השתמש במכוון באותם דימויים, מטאפורות וכו` המוזכרים בניתוח אותו שיר או סיפור, או שמא זו רק פרשנות אישית שנמצאת בראשו של מנתח השיר? זכורים לי שירו של ביאליק (אייך) - שניתוח השיר העלה את הטענה שהמבנה הצורני של השיר הוא בצורת גופו של פרפר. או הסיפור ``פנים אחרות`` של עגנון. האם הוא באמת התכוון בעת הכתיבה לתת משמעות למטפחת, מטרייה, חמה, וכו`? או שאולי זה רק מתן משמעות ע``י האדם המפרש. האם אתם בכותביכם שירים, שמים את הדגש על כך מילה וההקשרים והמשמעויות הגלויות והחבויות שלה? האם לא ייתכן שאותו סופר או משורר כלל לא ייחס משמעות זו או אחרת לאותם חפצים ותיאורים, והכל הוא פרי מוחו של מנתח הקטע הספרותי? אשמח לשמוע את דעתכם.
לצערי אני לא מאלו שכותבים שירה או סיפורים, ולכן אני פונה אליכם. זו שאלה שמציקה לי כבר מאז לימודי בביה``ס התיכון. תמיד כשאני קורא ניתוח מעמיק של שיר או סיפור, עולה בי התהייה האם באמת אותו סופר או משורר השתמש במכוון באותם דימויים, מטאפורות וכו` המוזכרים בניתוח אותו שיר או סיפור, או שמא זו רק פרשנות אישית שנמצאת בראשו של מנתח השיר? זכורים לי שירו של ביאליק (אייך) - שניתוח השיר העלה את הטענה שהמבנה הצורני של השיר הוא בצורת גופו של פרפר. או הסיפור ``פנים אחרות`` של עגנון. האם הוא באמת התכוון בעת הכתיבה לתת משמעות למטפחת, מטרייה, חמה, וכו`? או שאולי זה רק מתן משמעות ע``י האדם המפרש. האם אתם בכותביכם שירים, שמים את הדגש על כך מילה וההקשרים והמשמעויות הגלויות והחבויות שלה? האם לא ייתכן שאותו סופר או משורר כלל לא ייחס משמעות זו או אחרת לאותם חפצים ותיאורים, והכל הוא פרי מוחו של מנתח הקטע הספרותי? אשמח לשמוע את דעתכם.