דקומפרסיה בגובה רב היא קטלנית
בגובה לחץ מעל כ-20 אלף רגל גם אם נושמים חמצן נקי כמותו אינה מספקת בריאות ויש לספקו בלחץ. אין במטוסי נוסעים מערכת לחץ חמצן. במטוסי קרב מסכת הטייס אטומה ומערכת החמצן יודעת לספקו בלחץ מעל גובה מסוים. לידיעתכם, מערכות דיחוס במטוס קרב מטפס עובדות כדלקמן: עד גובה 8000 רגל אין דיחוס. מגובה זה נשמר לחץ תא בגובה 8000 רגל עד להפרש של חצי אטמוספירה מול הלחץ החיצוני (זה קורה בערך ב 20 אלף רגל). מעל גובה זה שומרים על הפרש הלחץ של חצי אטמוספירה (כי המבנה לא מתוכנן ליותר - אחרת ישלמו במשקל יתר) ו"גובה התא" עולה במקביל לגובה החיצוני. משך עליה זו מערכת החמצן מגדילה את כמות החמצן בתערובת הננשמת עד 100% כשגובה התא כ-20 אלף. זה קורה כשהמטוס מגיע לגובה 40 אלף רגל אמיתי בערך, כזכור בגלל שמירה על חצי אטמוספירה הפרשי. בהמשך הטיפוס מוזרם החמצן בלחץ, גם אם הטייס ינסה לבטל זאת הוא לא יצליח. דרך אגב, כשנוטשים מטוס עם כסא מפלט בגובה רב, אוטומטית מקבלים 100% חמצן בלחץ גבוה מבקבוק שעל הכסא. הכסא נפרד מהטייס רק בגובה 10 אלפי רגל ואז מאבדים את מקור החמצן במטוסי נוסעים אין כמובן שום סידור דומה ולכן דקומפרסיה בגובה שיוט (בד"כ מעל 30 אלף רגל) היא קטלנית. בד"ח למקרה כזה הוא הנמכה בצלילה חריפה אל 10 אלפים רגל