שאלה למבינים בלוח העברי

שאלה למבינים בלוח העברי

כשמחשבים את המולדות מאז בריאת העולם, המולד הראשון נקרא "מולד תוהו" שסימנו בהר"ד שזה היה המולד בשנה שלפני בריאת העולם, השאלה שלי היא מדוע לא מתחילים מהולד הראשון האמיתי כשהירח נקבע בשמיים שהיה אחרי בריאת העולם? תודה למשיבים
 
את הלוח העברי מחשבים בצורה מסויימת

לא כל מדפיס מחליט לבד אם השנה מעוברת או לא... ברור? אז עם כל הכבוד לשיטת הלל, יש דברים שקשה למצוא להם תמצות על רגל אחת. זה נושא רחב. אם זה מענין אותך המקורות המומלצים הם: בתור טעימה קלה - טור או"ח סוף הלכות ר"ח. להעמקה - ההקדמה בענין זה, בשם "מלאכת שמים", הנמצאת בתחילת משניות מועד (מצוי באלו של ה-פ"ד פירושים) ולהרחבה והבנה - רמב"ם זמנים הל` קידוש החודש בפרקים הרלוונטיים. (איפשהו באמצע. יש כמה פרקים על קידוש החודש ע"י הראיה, ועל החישובים למולד האמיתי שאותו חישבו הסנהדרין לידע אם העדות יכולה להיות אמיתית. ולסיום יש תחום נוסף של "תקופה", שלא כ"כ קשור.)
 
ברמב"ם התכוונתי

שעיקר הענין שלך יהיה *לא* בפרקים האלו אלא במספר פרקים הנוגעים לחישובי הלוח כיום.
 
תחשב איך שתרצה

נראה לי שזה בסך הכל כי כשאתה קורא לשנה הזו שאנו עומדים בה כעת ה` אלפים תשס"ז לבריאה, גם השנה ההיא שהחלה במולד תוהו (ב` ה` ר"ד) נספרת, כדין יום א` בשנה חשוב שנה. אם תרצה, אתה בהחלט יכול לחשב בשנה פחות, להתאים את השנים המעוברות לסדר המחודש (בה"ז יגו"ח) ולחשב מהמולד שקידש אדם הראשון (ו` י"ד). אין לי בבית רמב"ם או משניות פ"ד פירושים (שיש שם בתחילת מועד את החיבור על חישוב הלוח), אז איני יכול לבדוק אם זה נכון, אבל כך נראה לי.
 
כי כך החשבון הפשוט

אם אנחנו ה`תשס"ז לבריאה, אז הכי פשוט זה לחשב ממולד תוהו, כמו שכבר הסברתי שאם לא תחשב משם אתה צריך להפחית שנה כל פעם וכו`.
 
אני ינסה לענות לך

אני מקוה שתבין. אז ככה, בעיקרון אין שום הבדל בחישוב אם תחשב ממולד בהר``ד או ממולד וי``ד אבל אם נמנה ממולד וי``ד אני משמיט את החמישה ימים שבהם נברא העולם כי כביכול המולד התחיל ביום שישי אז מה היה בחמשת ימים לפני כן
 
למעלה