יש מחקרים מתקדמים כיום, וההגדרה לטרקינג....
היא "מעקב". יש כיום טכניקות מאוד מתוחכמות ומתקדמות, לביצוע מעקב התנהגות אחרי קהלי יעד ביחס למוצרים אותם הם נוהגים לרכוש, לגבי אופן הרכישה, במה מתמקדים אותם לקוחות בסופרמרקטים למשל,
קיים מחקר טרקינג המכונה Eye Tracking ומטרתו לבדוק איך מתנהגת "העין" שלנו בשיטוט בסופרמרקט, מהמושך אותנו בסידור המדף של המוצרים למשל, או להבדיל בגלישה באינטרנט, מה מושך את העין, איך אנחנו מתמקדים בשיטוט באינטרנט, בדגש על פרסומות, תכנים וכיו"ב.