שאלה למבינים
נכון לומר שגישת עבודת השם של ליבוביץ היא העתק מגישת החסידות כפי שרבי נחמן מברסלב מבטא אותה?
ליבוביץ אומר לקיים את המצוות בלי סיבה בגלל שהאל צייווה - גזירת מלך.
ורבי נחמן אומר לקיים את המצוות בתמימות כי האל הטוב ציווה - גם גזירת מלך.
תקשיבו , אני צודק , בדרך של ליבוביץ יש נאמנות והכנעה שדומה לנאמנות ולהכנעה של רבי נחמן מברסלב.
שניהם תמימים! ליבוביץ פחות תמים כי הוא מאמין מהרצון שלו קודם... אבל ברור שגם רבי נחמן רצה להאמין..
ואחרי הרצון להאמין .. פשוט מאמין בתמימות.. אז ליבוביץ לא יסכים לומר שאל טוב ולכל תארי האל.. אבל זה לא משנה את הגישה לקיים את המצוות מבלי להבין את הסיבה ... שרבי נחמן פשוט מרגיע בדברים חמים כאילו הכל לטובה והכל טוב.. וליבוביץ יגיד הכל רע אבל תקיים כי צריך לסבול.
בקיצור תעזרו לי...
אני טוען שעושים עוול ששוכחים את גישת רבי נחמן למצוות.. ומייחסים אותה לליבוביץ.. שבאמת היא היא הגישה של החסידות.
נכון לומר שגישת עבודת השם של ליבוביץ היא העתק מגישת החסידות כפי שרבי נחמן מברסלב מבטא אותה?
ליבוביץ אומר לקיים את המצוות בלי סיבה בגלל שהאל צייווה - גזירת מלך.
ורבי נחמן אומר לקיים את המצוות בתמימות כי האל הטוב ציווה - גם גזירת מלך.
תקשיבו , אני צודק , בדרך של ליבוביץ יש נאמנות והכנעה שדומה לנאמנות ולהכנעה של רבי נחמן מברסלב.
שניהם תמימים! ליבוביץ פחות תמים כי הוא מאמין מהרצון שלו קודם... אבל ברור שגם רבי נחמן רצה להאמין..
ואחרי הרצון להאמין .. פשוט מאמין בתמימות.. אז ליבוביץ לא יסכים לומר שאל טוב ולכל תארי האל.. אבל זה לא משנה את הגישה לקיים את המצוות מבלי להבין את הסיבה ... שרבי נחמן פשוט מרגיע בדברים חמים כאילו הכל לטובה והכל טוב.. וליבוביץ יגיד הכל רע אבל תקיים כי צריך לסבול.
בקיצור תעזרו לי...
אני טוען שעושים עוול ששוכחים את גישת רבי נחמן למצוות.. ומייחסים אותה לליבוביץ.. שבאמת היא היא הגישה של החסידות.