שאלה למורים לגיאוגרפיה
הבן שלי לומד עכשיו בבית ספר על עונות השנה ועל תנועת כדור הארץ מסביב לשמש. כבר שלושה שבועות המורה מנסה להסביר להם את נושא זוית הפגיעה של קרני השמש בכדור הארץ כגורם לעונות השנה. נראה לי שזה הסבר שגוי או לפחות לא מלא, כי הזוית בעצם מראה על כך שהמרחק מהשמש הוא גדול יותר או קטן יותר, וזה מה שמשפיע על הטמפרטורה (במשולש ישר זוית היתר גדול יותר מכל אחד מהניצבים). אולי הזוית גם כן משפיעה קצת, כי הקרן עוברת דרך שכבת אטמוספירה עבה יותר ומאבדת יותר חום), אבל בתכלס - הנקודה שעבורה נמצאת השמש בזנית היא הנקודה הכי קרובה לשמש, ולכן היא גם הכי חמה. אנא, האירו את עיני כי לא הצלחנו למצוא הסבר מסודר באנציקלופדיות. תודה שרה
הבן שלי לומד עכשיו בבית ספר על עונות השנה ועל תנועת כדור הארץ מסביב לשמש. כבר שלושה שבועות המורה מנסה להסביר להם את נושא זוית הפגיעה של קרני השמש בכדור הארץ כגורם לעונות השנה. נראה לי שזה הסבר שגוי או לפחות לא מלא, כי הזוית בעצם מראה על כך שהמרחק מהשמש הוא גדול יותר או קטן יותר, וזה מה שמשפיע על הטמפרטורה (במשולש ישר זוית היתר גדול יותר מכל אחד מהניצבים). אולי הזוית גם כן משפיעה קצת, כי הקרן עוברת דרך שכבת אטמוספירה עבה יותר ומאבדת יותר חום), אבל בתכלס - הנקודה שעבורה נמצאת השמש בזנית היא הנקודה הכי קרובה לשמש, ולכן היא גם הכי חמה. אנא, האירו את עיני כי לא הצלחנו למצוא הסבר מסודר באנציקלופדיות. תודה שרה