בקרה
שלום לך!
קודם כל בהצלחה! דבר שני- אין מה לדאוג...
אז ככה- הבקרה היא דרכו של הרגולטור לוודא שהמדינה מקבלת את מלוא התמורה לכספה, ובו בעת שומרת על סטנדרטים תקינים למתן שירות למשתקמים. בדיור מוגן, מטיבו של השירות לא מחמירים בנושאים של החזקת הבית ותחזוקתו (בעיקר מאחר והדירות אינן בבעלות נותן השירות) אלא יותר על הפן השיקומי- רישומי של השירות.
הדרך הכי טובה להתכונן לבקרה היא על ידי קריאת הסטנדרטים לניהול דיור מוגן של משרד הבריאות. אלו זמינים פה:
http://www.health.gov.il/hozer/mtl80-002.pdf
בנוסף דרך יעילה נוספת היא לקבוע פגישה עם מנהל קודם שעבר את הבקרה בעבר ולבקש ממנו/ה חפיפה בנושא. לא ציינת אם הינך מנהלת את השירות, אך אם לא- פני למנהל!
נתקלתי בעבר שמנהלים הפנו את העו"סים שלהם להתכונן לבקרה שבוע לפני מבלי להיות מעורבים. זהו דבר שלא ייעשה. מנהל הדיור המוגן הינו האחראי העיקרי על עמידה בנהלים של משרד הבריאות, כמובן בשיתוף עם היזם/הנהלת העמותה. העו"סים הינם המוציאים לפועל של הנהלים אך הם זקוקים להדרכה צמודה בנושא, ולא רק לקראת בקרות כפי שקורה פעמים רבות מדי.
בנוסף אני ממליץ ליצור קשר עם צוות הבקרה עצמו. תלוי באיזה מחוז, אבל מניסיוני עם צוות בקרה מרכז-דרום היקרות, הקשר איתם תרם רבות ליישום הנהלים במחוז ובהכנה לבקרה. אין בכך משוא פנים אלא דווקא נכונות של מזמין השירות (משרד הבריאות) לשמור על הקפדה מתמדת של יישום הנהלים ולא רק בתקופות בקרה.
המון בהצלחה, ואל תשכחי- הבקרה היא באמת בשבילך ובשביל הפונים, ולא מבחן גורלי.