דרך 491 תמשיך מבית העלמין ירקון לגבול ב"ב-ר"ג בשלב הראשון.
ההמשך בתחום ת"א עד לחיבור לכביש האיילון מצוי במחלוקת בין הממשלה לעיריית ת"א ולגופים הירוקים שחוששים מפגיעה בפארק הירקון.
יהיו בה שלושה מחלפים חדשים: בכניסה לבית העלמין ירקון, במפגש שלה עם כביש מס' 4 ובמפגש שלה עם גשר מבצע קדש בגבול ב"ב-ר"ג.
סלילת הדרך היא מאד דחופה כחלק מביצוע התכנית החדשה של צפון בני ברק.
התכנית של צפון בני ברק כוללת מתחם תעסוקה של גורדי שחקים, שכונת מגורים חדשה של אלפי דירות בבניינים של 6 קומות, פארק עירוני ענק על גדות הירקון והעתקת תחנת הרכבת של ב"ב למיקום חדש מזרחי יותר.
על הכל אתה יכול לקרוא במסמכי התב"ע של בב/572 (שכונות המגורים ואזור התעסוקה) ו- בב/572/פ (פארק הירקון החדש של ב"ב).
בקשר לקו האדום של הרכבת הקלה, שים לב טוב למחוזות. תמ"מ היא תכנית מתאר מחוזית. כלומר, היא עבור כל מחוז ומחוז. הקו האדום עובר בשני מחוזות: מחוז המרכז (פ"ת) ומחוז ת"א (ב"ב-ר"ג-ת"א-בת ים). הגבול בין המחוזות עובר בכביש מס' 4. תמ"מ היא לא תמ"א שהיא תכנית מתאר ארצית.
הקו האדום של הרכבת הקלה במחוז המרכז (פ"ת):
תמ"מ 12/3 - תוואי ישן בפ"ת שבוטל.
תמ"מ 2/12/3 - התוואי הנוכחי בפ"ת.
תמ"מ 7/12/3 - תחנת קריית אריה של הקו האדום.
הקו האדום של הרכבת הקלה במחוז ת"א (ב"ב-ר"ג-ת"א-בת ים): תמ"מ 1/5.