שאלה למשתתפי הפורום

  • פותח הנושא fst
  • פורסם בתאריך

fst

New member
שאלה למשתתפי הפורום

שלום למשתתפי הפורום, אנו קבוצת אזרחים מצפון הארץ שאכפת להם ומתארגנת לקראת הבחירות המקומיות שיהיו בנובמבר 2008...אשמח מאד לקבל הצעות לפרוייקטים עירוניים הקשורים לחינוך המיוחד. כל הצעה תילקח לתשומת לב ויהיו חלק מתוכניות הפעולה העתידיות שלנו. חייבים פוליטיקה אחרת...זה הכרחי וחיוני לחברה הישראלית. תודה מראש
 

brum

New member
הצעות

להקשיח את מכרז ההסעות - שחברת ההסעות תתחייב לזמנים ,ולקשר עם צוות הגן וההורים ! (עם סידור הקו חברת ההסעות תתחייב לתת את מספר הטלפון של הנהג והמלווה וכן הם התחייבו להתקשר למקרה של תקלה בהסעה) להתחשב בילדים שהגן המיוחד שלהם נמצא מעל קילומטר מהבית (ולא 2 קילומטר כמו המלצת משרד החינוך) - מאוד קשה להסחב בשמש הקופחת בקיץ ובמבול של החורף עם ילד שקשה לו ללכת או שאינו מודע לסכנות הכבישים. החברה הזוכה במכרז ההסעות תתחייב ל"סגור" את רשימת הקווים לא יאוחר משבוע וחצי לפני פתיחת הלימודים (בדר"כ זה נע בין 3 ימים ליומיים אח"כ). להיות בקשר עם כל גורם שיכול להעניק לגני החינוך המיוחד צוות תגבור (כגון בנות שירות או מתנדבות שיעזרו בגן) להיות מחיובים כי בגני החינוך המיוחד החדר בו צריך להעשות בטיפול היחדני יהיה מרווח מספיק ולא ישמש כמחסן חפצים (זה קורה די הרבה). מתקני החצר שיהיו נגישים ומותאמים לילדים עם קשיים פיזים. כל הצוות קבוע שיכנס לגן יהיה חייב להיות ממערכת החינוך המיוחד (גם אלו שעושים את החוגים), למעט מתנדבות אשר יעברו הכשרה מסוימת. על הצוות לעבור מדי פעם הכשרות והשתלמויות על מנת להמשיך ללמד בגן (במיוחד הפסיכולוגים והרופאים) הגן צריך להיות נגיש לאנשים וילדים בכסאות גלגלים בכל חלקיו (גם בשירותים). להוציא חוברת להורה בתחילת כל שנת חינוך - המפרטת את זכויותיו וחובותיו כהורה לילד עם צרכים מיוחדים, לא רק מטעם העיריה אלא גם "מסביב" (משרד הרווחה, ביטוח לאומי, מס הכנסה וכו') בכל גן יהיה מטבחון מצויד. העיריה/מועצה תסבסד להורים ארוחה בגן, במידה ויסכימו לכך הורי הילדים. תקציב הגן המיוחד יהיה גדול יותר בתקציב גן רגיל ויהיה סביר יחסית להוצאות הצפויות (בגן מיוחד משתמשים בעזרים וחומרים מתכלים הדרושים לפיתוח מיומניות של ילדים ולכן ההוצאות הן יותר גבוהות - אפשר לנדב מספר גננות אשר יתנו את הצפי על פי נסיונן) גן לחינוך מיוחד לא יהיה קרוב לכביש ראשי (אך מתאים כך שמיניבוס יוכל לחנות ללא הפרעה ולהוריד את הילדים). בכל הגנים יהיו לחצני מצוקה והגננות והסייעות יעברו מדי כמה שנים הכשרות להתנהגות במצב חירום רפואי. יתאפשרו מתן תרופות גם למקרים של הורדת חום או כאבים באישור ההורים בכתב (בפקס או אי מייל). להזמין את כל הורי הגנים המיוחדים לימים פתוחים בעיריה וגם להרצאות בנושא החינוך המיוחד.
 

brum

New member
ועוד משהו

בגלל השכר המגוכח (שכר מינימום ולפעמים פחות) שקלינאיות תקשורת מקבלות מעיריה/מועצה קשה למצוא כאלו שיעבדו בסקטור הזה (מדובר באנשים שלמדו 7 שנים באוניברסיטה !) - לא לקמץ בנושא החשוב הזה, אין ילד עם צרכים מיוחדים שלא נזקק לקלינאית ! אך קשה למצוא כאלו שיעבדו איתם. נ.ב. אין לי שום אינטרנס לקדם קלינאיות, אני מדברת בתור אם שילדה לפעמים "נפגע" מהמצב.
 

fst

New member
היי brum

היי... תודה רבה על התגובה הרצינית והמפורטת לפנייתי בפורום. הדברים שלך נלקחים ברצינות רבה. אודה לך מאד באם תוכלי להציע פרוייקטים/חוגים/פעילויות שהרשות המקומית יכולה לממן ולקדם בגני החינוך המיוחד. ושוב המון המון...תודה.
 

brum

New member
בבקשה

מנסיון : חוגי יוגה, תיפוף (עוזר מאוד לקשב וריכוז), אומנות לחימה, חוג התעמלות לילדים הסובלים מטונוס שרירים נמוך, מחשבים, הידרותרפיה (חייב להיות בבריכה שיכולה להיות מקורה בחורף), טיפול בבעלי חיים (להקים פינת חי שבה הילדים עוזרים לטפל בחיות לא רק ללטף אותן, רצוי מאוד שיהיו גם סוסים עם מדריך מתאים). יום מיוחד בספריה המקומית בה יוקראו ספרי ילדים שמוסר ההשכל שלהם הוא קבלת השונה והתמודדות עם קשיים. להקים פרויקט התנדבות של תושבי המקום למען הקהילה. אם ההידרותרפיה (טיפול באמצעות בריכה) ושיעורי רכיבה יהיו ברמה מקצועית - יבואו אליכם גם מישובים סמוכים אליכם ובסופו של דבר הישוב שלכם יוכל לצאת מרווח מההשקעה.
 
שלום לנציג קבוצת אזרחים

1. מי האנשים המרכיבים את קבוצת האזרחים? כמה אנשים היא מונה? 2. האם כבר קיימת תכנית פעולה שניתן לראות אותה? 3. מתי הוקמה קבוצת האזרחים? תודה.
 

fst

New member
היי ספורט אקים

שלום לך, אם יש לך רעיונות על סדנאות, חוגים עירוניים בתחום החינוך המיוחד אשמח לשמוע תודה מראש
 
למעלה