שאלה למתחילים שבינינו

צור בנר

New member
שאלה למתחילים שבינינו

כולנו יודעים שאם נמשוך בידית חימום הקרבורטור - ייכנס אוויר חם למאייד ואם ישנה התקרחות, האויר החם אמור להמיסה ולאפשר שוב את זרימת האוויר לקרבורטור. השאלה היא - מדוע מומלץ לפתוח אוויר חם למאייד בטיסה בגשם סוחף, למשל, בהנחה שאין שום סכנת התקרחות (נניח שהטמפ´ גבוהה יחסית וגם ירידת הטמפ´ בצינור הונטיורי במאייד, לא תוריד אותה מתחת ל 0).? בקשה: תנו לצעירים הזדמנות...
 

giyora

New member
אולי אין קשר ישיר להתקרחות,

זאת השערה בלבד. אויר יגיע ללא מים מהגשם הסוחף. כנראה שהדרך לקרבורטור קצרה במצב אויר קר, ויש סיכוי למים שיצטרפו לקרבורטור, אויר חם עובר מהלך ארוך יותר וע"י כך לא "נציף" את הקרבורטור. הספק נמוך יותר, אך ללא מים לקרבורטור ??? גיורא
 
אולי ...../images/Emo35.gif

זה קשור לפילטר האויר? בגשם שוטף הוא עלול להיות מוצף ולמנוע כניסת אויר לקרבורטור, ואז אם נשתמש באויר חם מהמנוע, נדלג עליו. אולי.... דודי.
 

צור בנר

New member
זה נכון!

משיכת ידית אוויר חם למאייד גורמת לאוויר לעקוף את פילטר האוויר, לכבור מסביב לצינור הפליטה, להתחמם ולהגיע למנוע. לכן, כשיש סכנה של חסימת פילטר האוויר, פותחים אוויר חם.
 
ולכן

בדיוק זאת הסיבה שיש ALT AIR (זה לא נקרא אויר חם) גם במנוע מוזרק, שאינו סובל אף פעם מהתקרחות. בפיטס עשו פתח/ברז כזה גם ולמרות שאין פילטר אויר (!!) ויש רק "רשת". זה סתם למקרה שציפור נתקעת לך בכניסת האויר... הערה: אין כמובן קשר בין ALT AIR כזה ל ALT STATIC.
 
פתחים שונים

אני לא מכיר את ההסבר המלא, אבל לפי מה שאני זוכר, לאוויר שמגיע למאייד ולאוויר חם (דרך הידית) שמגיע למאייד יש סעפת שונה שבה האוויר עובר. כנראה שהסעפת של האוויר החם מוגנת יותר למים מאשר סעפת לאוויר "רגיל". (נדמה לי שסעפת האויר החם נמצאת קרוב למנוע ולכן מוגנת יותר ממים).
 
למעלה