שאלה לעוסקים בחינוך מיוחד

naomi76

New member
שאלה לעוסקים בחינוך מיוחד../images/Emo35.gif

וכמובן כל מי שרוצה להגיב בעניין... מדובר בכיתות מיוחדות בבתי ספר רגילים. איך מתקבל השלוב בבית ספרכם? האם בכלל קיים שילוב של תלמידים מכיתה מיוחדת בכתה רגילה? כיצד מתייחסים המורים בכיתה המשלבת? (זאת פעם שניה שאני מנסה לשלוח את השאלה, לא יודעת למה לא הופיע בפעם הקודמת....) תודה נעמי
 
שילוב בכיתות רגילות

שלום לך נעמי, אני מורה בכיתת לקויי למידה מקדמת בתוך ביה"ס רגיל, ומשלבת את תלמידותי בחלק מן המקצועות. שאלותייך גדולות והתשובות מורכבות ולא חד משמעיות. אצלנו בבית הספר ההנהלה והצוות עברו תהליך מתמשך של מספר שנים, כיום היחס של ההנהלה לשילוב הוא חיובי, אך חלק מהמורות עדיין מתקשות ולא משתפות פעולה. המורות המשלבות שאיתן אני עובדת, משתפות פעולה ומשקיעות הרבה אנרגיה ורצון טוב על מנת שיצליח השילוב, אבל כמובן שיש (כמו בכל פרוייקט מורכב כמו זה) הרבה עליות ומורדות גם אצל המורות וגם אצל התלמידות.
 

naomi76

New member
תודה אוריתוש 5

האם נתקלת בחוסר רצון מוחלט לשלב בכיתה מסויימת מצד המורה?
 
אני לא, אבל מורה מקבילה לי בהחלט כן

וזו אכן בעיה. נסי אולי מורה מקצועית אחרת באותה כיתה, אני מאמינה שאם המורה תראה שבמקצוע אחר זה הולך, והדוב לא כל כך נורא, היא תתרכך.
 

1סימה

New member
נעומי

כמורה בחינוך המיוחד שעברה מספר בתי ספר אני יכולה לומר שהפתיחות היא דבר משתנה ותלוי אופיה של המורה המשלבת. אני גם למדתי שאם היחסים עם המורה הם טובים והיא יודעת לשווק את ילדיה המורה המשלבת עושה זאת ביותר חשק.. למעשה הכל תלוי באינטרקציה בין המורות ובקבלה של בית הספר כולו את הכיתות הקטנות. אני יודעת שהתשובה לא ממש עזרה לך אבל היא מאוד אמיתית.
 
שילוב למעשה או בתיאוריה

שלום לנעמי אני מסתובבת במסגרת עבודתי ברחבי הארץ ועלי לציין כי יש מסגרות שבהן משלבים לא רק למראה עיניים אלא למעשה את התלמידים ויש שפחות. במידה ואת רוצה הרחבה צייני ואשתדל להרחיב ענת
 
למעלה