שאלה לפני שהטור מסתיים

שאלה לפני שהטור מסתיים

למה כאשר מדברים על עליות במירוץ אומרים שהשיפוע שלהם הוא לדוגמה 6.5% ,מה הפירוש של האחוזים הללו? ,מה זאת עליה של 100% וכיצד מחשבים את שיפוע העליה דרך אחוזים? בתודה מראש האיש שמכר את העולם
 
זה היחס בין מרחק לגובה

קח מרחק של 2000 מטר כשאתה עולה לגובה של 200 מטר- 2000/200=10% עליה זה משתנה בין היחס של מרחק וגובה. 100% זה צוק, בדרך כלל לא תמצא עליות של יותר מ15%
 

IlanShacham

New member
100% זה "רק" 45 מעלות

צוק זה אינסופי במדידה של אחוזים. בכל מקרה זה לא משהו רכיב.
 

טיראן מ

New member
שוב חוזר הדיון ...

אילן, לדעתי, המדידה שונה ממה שאתה חושב. המדידה באחוזים היא מרחק רכיבה יחסית לגובה אנכי. כלומר ה"מיתר" של המשולש חלקי הגובה שלו. אתה מחשב לפי הבסיס של המשולש (המרחק האופקי במפה). כשמדובר ב- 10 % זה לא הפרש רציני. אבל 100% לשיטתך זה 45 מעלות ולשיטתי - צוק.
 

arieleco

New member
טיראן, איינשטיין אותו אתה מצטט לא

היה מסכים איתך אלא עם אילן, 45 מעלות זה 100 אחוז וזה לא צוק. צוק זה 90 מעלות
 

טיראן מ

New member
איפה כתבתי ש-45 מעלות זה צוק ?

תקרא שוב את מה שכתבתי. צייר לך משולשים ותבין.
 

IlanShacham

New member
הממ... צודק...

אם המרחק הנמדד הוא בספידומטר ולא על המפה אז 100% הוא אכן צוק.
 

צורחה

New member
או - חזרת לעצמך

וזה ההסבר הכי אינטואיטיבי (בניגוד לסינוסים שלי מלמטה)
 

arieleco

New member
יחס מעבר דרך [X] לגובה [Y]

10% משמע על כל קילומטר שאתה רוכב אתה מטפס 100 מטרים. הממוצע באלפ דואז הוא 7.9%, משמע 79 מטרים גובה על כל קילומטר, נשמע מעט? במציאות בכלל לא. צריך לזכור שזה ממוצע, קיימות עליות בהם יש קטעים של 18-20%, כלומר על כל קילומטר אתה מטפס 180-200 מ'. עלייה של 100%, משמע על כל מטר שאתה נוסע אתה מטפס מטר, קיים בטבע, לא בכבישים
 

צורחה

New member
כאן סתרת את עצמך ואת אילן

לפי ההגדרה הזו 45 מעלות זה לא 100. 45 מעלות זה 70.7%. כשאתה רוכב על כביש בזוית 45 מעלות (דגש על אתה, כי אני לא מצליח
) הכביש זה הוא כמו משולש ישר זוית עם 45 מעלות בשתי הזויות האחרות. אתה רוכב על היתר של המשולש ומטפס לגובה המשולש. על כל קילומטר שאתה רוכב ככה אתה מטפס 707 מטר. תצייר על נייר משבצות ותראה או שתחשב סינוס של 45 מעלות, למשל באקסל (SIN(RADIANS(45
 

ybello

New member
אתה טועה קצת - קצת חשבון פשוט

זויית העלייה שווה = ל-גובה-y חלקי מרחק אופקי-x ז"א ( y/x=tan(a
 
הדיון הזה לא יסתיים עד שלו יחליטו

איזה מרחק מודדים! מרחק אוירי, מנקודה א' לב', או מרחק אבסולוטי מנקודה א' לב' אם זה מרחק אוירי, אז 100 אחוז זה 45. אם זה מרחק אבסולוטי, אז 100 אחוז זה 70.7. פשוט לא? והמדידה בטור, היא מרחק אבסולוטי. נתון הר. מלמטה עד למעלה זה A מטר של טיפוס. נתון לנו הדרך לפסגה, שמישהו מדד דרך כל הפיתולים והפניות, זה C קילומטר. יש לנו פה סינוס פשוט מאוד.
 

צורחה

New member
שים לב להבדל בגישה לעניין ההגדרה

כשההגדרה היא "10% משמע על כל קילומטר שאתה רוכב אתה מטפס 100 מטרים" . הרי אתה רוכב על היתר של המשולש ואתה צריך סינוס. אם אתה רוכב על המפה (כמו אילן הנווט
) אז לך על טנגנס... מבחינתי ההגדרה הנכונה היא לא על המפה אלא בספידומטר. נניח שיכולת לרכב על 45 מעלות, ודיוושת לאורך 1.414 ק"מ כפי שראית בספידומטר של האופניים והרגשת ברגליים. עברו 1 ק"מ "על המפה" או 1 ק"מ במעוף הציפור. מאוד מבאס להסתכל על זה כאילו שעברת רק 1 ק"מ. צא ורכב לאורך 20K מעגלי בפארק קנדה עם עליות וירידות וכשתחזור למכונית יגידו לך שעשית אפס ק"מ. לא מתאים. סינוס ידידי, סינוס קומפלט.
 

spuf

New member
פתרון

מי שרוצה מוזמן להסתכל באתר הרשמי של הטור. קטע מס' 16 - העליה לאלפ דואז. הנתונים לפי הפרופיל שהם מציגים שם הם : מרחק עליה נטו : 14 ק"מ , הפרש גובה : 1110 מ' (740 - 1850). חלקו אחד בשני ויוצא ..... נכון 7.9 כך שהתשובה הנכונה היא שצריך לחלק את המרחק שעוברים בהפרש הגובה.
 
למעלה