שאלה לצוות ה``מקובלים``: לפי הקבלה סמ

שאלה לצוות ה``מקובלים``: לפי הקבלה סמ

סמל המגן-דוד היהודי המורכב משני משולשים המרכיבים את האחד, זה ההוכחה שהיהדות מאמינה בתאוריית יין-יאנג, האחד קיים רק בזכות שני מרכיבים. אז אם כך האמונה באל אחד היא אמונה באל קיים ולא שהוא פיצל את עצמו לשניים. הוא תמיד היה מורכב משניים שהיוו תנאי לקיום האחד . אז זה לא כן מסתדר שיש תודעת-על אחת אך היא תוצאה של הקיום של השניים שהם לא תודעת-על אלא התנאי לקיומה. אז אם כך האל האחד אינו בדיוק אחד אלא אחיד ואח``כ אחד, ואז יש לי בלאגן עם העובדה שבהתחלה היה אחד שמורכב בזכות שניים ?!?!!!!!!!!!
 
בארס וonmyway אני לא למדתי קבלה. א

אתם הראתם ידע בקבלה בעבר. חשבתי שתוכלו לברר לי, אתם צוות ה``מקובלים``/tapuzforum/images/emo65.gif
 

בארס

New member
מה לי ולקבלה?

אבל אני יכול לנסות להתיחס לדברים מההבנה הכללית שלי. אתחיל מסמל מגן הדוד... אמנם מדובר בסמל שמורכב משני משולשים. מה שאתה אומר הוא שבגלל שמגן הדוד מורכב משנים (שני משולשים) זה אומר שהוא תלוי בהם ולא משהו עצמאי, אחד ומושלם בפני עצמו. אני חושב שיש לך טעות בגישה הבסיסית לסמל באופן עקרוני. קודם כל, אני לא בטוח שהסמל 'מגדן דוד' (או 'חותם שלמה' בשמו האחר) בא לייצג כאן את אלוהים בכבודו ובעצמו...כך שע"י ניתוח הסמל ובכך שאתה מגלה שהוא מורכב משני משולשים שיוצרים אותו אתה יכול לקבוע שאלוהים "מורכב" משניים. אז דבר ראשון שצריך לברר הוא מה בדיוק (אבל בדיוק) בא לייצג הסמל המדובר ואז צריך להבין שמדובר בסמל בלבד ולא בדבר שהוא בא לייצג באמת. עכשיו לגבי האחד... האחד הוא אחד. הוא לא מורכב משניים ולא ממליון...הוא אחד דמיין אותו כמעגל. (הוא לא מעגל באמת, שוב מדובר רק בייצוג סמלי, אבל בשביל העקרון זה בסדר) עכשיו המעגל האחד הזה...הוא יכול להחליט לברוא בתוך עצמו (ע"פ מה שדיברנו בעבר) עולמות נוספים, אבל הוא לא בורא אותם כך סתם יש מאין, הוא חייב לברא איזו מערכת של כוחות והוא חייב לברוא אותם מעצמו... אז מהאחדות שהוא, הוא מפצל...הוא "מקרין" מערכת של כוחות שבמובן מסויים מסתכמות בו עצמו אם הוא "גוזר" מעצמו כוח חיובי אז באותו "מהלך" נגזר גם כוח שלילי ששווה לו בעוצמתו. אבל זה באמת קשה מאוד להבין את זה, בעיקר קשה להבין את ההות של המקור, של ה"אחד" הזה כי אנחנו רגילים להבין דברים כמורכבים מיחידות בסיסיות, כמו מיים למשל...אנחנו יכולים להבין שיש מולקולת מיים ויש לה תכונות מסויימות אבל מדע הכימיה מלמד אותנו שמולקולת מיים מקבלת את התכונות שלה משני אטומים של מימן ואטום אחד של חמצן, כאשר שרשרת היצירה שנובעת מה"אחדות" פועלת בדיוק בכיוון ההפוך...בכיוון הזה אפשר לומר שה"שלם" לא מורכב מהחלקים שלו, אלא שהם מתבטלים בתוכו ולמעשה אפשר גם לומר שבאופן תיאורטי השלם הזה יכול "לגזור" מעצמו אין ספור קונפיגורציות של "חלקים"...בהתאם לרצונו והחלטתו הבלתי תלויים (שלא כמו מולקולת המיים שיכולה "להתחלק" אך ורק לשני אטומים של מימן וחמצנון אחד). כך שאת הבלבול שלך הייתי פותר ע"י חסימה של מגן הדוד בתוך מעגל, כאשר המעגל מייצג את ה'אחד' (או השלם) ומגן הדוד את הכוחות הפועלים בתוכו ושנובעים ממנו אבל לא אותו עצמו.
 

o n m y w a y

New member
עוגי פלצת היקר.

הרי אנני משייך אותך לרחוב סומסום נכון? אז אנא ממך... לגביי הסמל, מבחינתי, הוא מייצג את האינטגרציה בין העולם הרוחני לבין העולם הגשמי. הסמל מייצג את עבודתו הרוחנית מעשית של האדם, מציאת האיזון בין שני העולמות, כדיי כך שבסופו של התהליך, תתגלה "חוסר ההפרדה", האחדות. והיכולת לחיות את "העולם הבא" ב"מציאות הגשמית". אין שניי עולמות, זוהי תפיסתנו את המציאות, לא המציאות עצמה- אחדות. כל ה"תוצאות" כולן, המקור שלהן הוא אחד.
 
תודה על התשובות !

אני פירשתי את הסמל כך: משולש=פירמידה=הררכיה(כמו הפירמידות שבני ישראל בנו במצריים) . אז יש משולש טוב(שפיץ כלפי מעלה) ויש משולש רע(כוח מנוגד,הפוך) שהשפיץ שלו כלפי מטה. שפיץ=כוח עליון שבהררכיה. המשולשים אכן מנוגדים אך עם זאת קשורים זה לזה ויוצרים את הכל, אינטגרציה. וזה מזכיר קצת סמל יין יאנג. כנראה שרק מי שהמציא את הסמל יודע למה התכוון, וכל השאר זה ניסיון לפירושים שיעלו בקנה אחד עם האמונה הנוכחית של היהדות. בכל אופן לרגל יום העצמאות תולים דגל ובו סמל המגן דוד ולכן חשבתי שהמדינה תידע מה היא בכלל תולה על החלון. חג עצמאות כשר ושמח ! ??
 

קמהדנו

New member
המקור שלו הוא מהמזרח

כמו רוב הדברים...
 

קמהדנו

New member
קבל עוד

היו הוגי דעות שראו ברעיון מגן הדוד, ושני המשולשים, את ההתחברות ושילוב היסוד הזכרי, (המשולש שקודקודו כלפי מעלה, ומהווה סמל זכרי), עם היסוד הנקבי, (המשולש שקודקודו כלפי מטה שמהווה כעין כלי קיבול). יש שראו במגן דוד שילוב בין היסוד השמימי ששואף לארץ (המשולש שקודקודו פונה כלפי מטה), לעומת היסוד הארצי ששואף השמימה (המשולש שקודקודו פונה כלפי מעלה). יש הוגי דעות שאמרו שהמגן דוד עם שש קצוות מסמל את השליטה השמימית על ד' רוחות העולם ולמעלה ולמטה לפי הקבלה, מגן דוד רומז על שבע הספירות התחתונות. כל משולש מששת המשולשים, רומז על ספירה אחרת, ומרכזו המשושה של המגן דוד רומז על ספירת המלכות. הפילוסוף פרנץ רוזנצוויג נתן פירוש ייחודי למגן דוד, כשטען שיש משולש בסיסי שמאפיין את מוקדי המחשבה הפילוסופית בעולם - אלוהים, אדם, עולם. כמובן שהיו פילוסופים שכפרו בקיומו של אל, של עולם ממשי או של אנושיות הנפרדת מהעולם, אך עדיין, שאלות אלו היוו לדעתו את המוקד של הפילוסופיה לדורותיה. המשולש השני מסמל בהגותו את עמדת היהדות בנושאים הללו. ברמה הבסיסית היהדות עוסקת ביחסים שבין הגורמים הללו, וכך מגיעים לשלשת עקרונות היסוד של היהדות לפי רוזנצוויג - בריאה (היחס בין אלוהים והעולם), התגלות (היחס בין אלוהים והאדם) וגאולה (היחס בין האדם והעולם).
 
למעלה