מה שיפה בקטע הזה (ואתה מוזמן לבדוק את דברי ולהיווכח בנכונותם), הוא שבמשך שנים כאשר דוברי מערכת המשפט דיברו (נאומים, ראיונות), הם טענו ש'אין לבית המשפט אלא את אמון הציבור'. הם הבהירו את זה שוב ושוב. בכל נוסח שתחשוב עליו, הוא נאמר על-ידם.שאלה לשמאלנים, אתם באמת לא שמים לב שלרוב העם אין אמון בבג"ץ שלכם?
השמאל פחות ופחות מתעניין בדעת הציבור בישראל, ועיקר הנימוקים שלו זה לרצות את הגויים, ועיקר הטיעונים שלו שאם לא נעשה את הדברים שרוב העם מתנגד עליהם הגויים יטילו עלינו אמברגו ובשביל תמיכה כלכלית-מסחרית מארה"ב ואירופה ותמיכה צבאית מארה"ב צריך לקדם את האג'נדה השמלאנית שהרוב מתנגד לה גם בתחום שימור המפלצת של אהרון ברק בבית המשפט וגם בעניין וויתורים לערבים וכפפות של משי בביטחון.מה שיפה בקטע הזה (ואתה מוזמן לבדוק את דברי ולהיווכח בנכונותם), הוא שבמשך שנים כאשר דוברי מערכת המשפט דיברו (נאומים, ראיונות), הם טענו ש'אין לבית המשפט אלא את אמון הציבור'. הם הבהירו את זה שוב ושוב. בכל נוסח שתחשוב עליו, הוא נאמר על-ידם.
ואז, לפתע פתאום, בשנים האחרונות הביטוי הזה נעלם מהשיח . כבר לא שומעים אותו בראיונות, הוא לא כלול בנאומים, כלום, נאדה, זילץ'. נעלם כלא היה.
והשאלה היא כמובן... למה? .
בהחלט דברים נכונים. אבל וסליחה על שאלת הכפירה, מה הקשר שלהם לדברי ?השמאל פחות ופחות מתעניין בדעת הציבור בישראל, ועיקר הנימוקים שלו זה לרצות את הגויים, ועיקר הטיעונים שלו שאם לא נעשה את הדברים שרוב העם מתנגד עליהם הגויים יטילו עלינו אמברגו ובשביל תמיכה כלכלית-מסחרית מארה"ב ואירופה ותמיכה צבאית מארה"ב צריך לקדם את האג'נדה השמלאנית שהרוב מתנגד לה גם בתחום שימור המפלצת של אהרון ברק בבית המשפט וגם בעניין וויתורים לערבים וכפפות של משי בביטחון.
אכן השרשור נפתח על השמאל, לכן לא שמתי לב שהתכוונת לנציגי בג"צ עצמם. אז אולי פקחו את העיניים, כי כשאהרון ברק ודורית בייניש טענו שלציבור יש אמון בהם, נראה שחיות ועמית רואים את המציאות ולא חיים בסרט כמו אהרון ברק, דורית בייניש ואפילו גרוניס.בהחלט דברים נכונים. אבל וסליחה על שאלת הכפירה, מה הקשר שלהם לדברי ?
אני מדבר על מה שמערכת המשפט הצהירה. לא השמאל (תמחק את החיוך לרגע). את כל נשיאות העליון של העשורים האחרונים ששוב ושוב, מעל כל במה אפשרית, הצהירו ש'אין לנו אלא את אמון הציבור'. יום אחד זה לפתע נעלם מהשיח. האם בגלל שהם קלטו שם שהם איבדו את אמון הציבור הזה שלטענתן זה מה שמחזיק אותן ומסמיך אותם לנהוג כפי שהם נוהגים? קשר בין זה להפחדות השמאל מחרמות נכריות, סורי, אבל אין.
נציגי מערכת המשפט. אמנם זה בדרך כלל נשיא העליון שמדבר, אבל לא רק נציגי בג"צ טוענים זאת. Literally כל דוברי המערכת טענו זאת לאורך שנים, בכל נאום ובכל ראיון.אכן השרשור נפתח על השמאל, לכן לא שמתי לב שהתכוונת לנציגי בג"צ עצמם.
ו/או הבינו שהם איבדו את אותו אמון ציבורי שהם חשבו קודם לכן (ויתכן שבצדק) שיש להם. אמנם על-פי סקרים ומחקרים אמון הציבור אף פעם (בתקופה הרלוונטית) לא היה גבוה יתר על המידה. אבל הוא היה קיים לפחות. כנראה שהם הבינו שגם המעט שהיה להם הולך ונעלם ואולי כבר נעלם לגמרי, אז הפסיקו לטעון שמזה הם חיים.אז אולי פקחו את העיניים
או זה, או שהזמנים פשוט השתנו., כי כשאהרון ברק ודורית בייניש טענו שלציבור יש אמון בהם, נראה שחיות ועמית רואים את המציאות ולא חיים בסרט כמו אהרון ברק, דורית בייניש ואפילו גרוניס.
אמון הצבור אבד (או מעולם לא היה קיים) פשוט מפני שלאדם ברחוב אין מושג מהו משפט ופסיקת בית משפט נדמית לעתים "לא צודקת"...מה שיפה בקטע הזה (ואתה מוזמן לבדוק את דברי ולהיווכח בנכונותם), הוא שבמשך שנים כאשר דוברי מערכת המשפט דיברו (נאומים, ראיונות), הם טענו ש'אין לבית המשפט אלא את אמון הציבור'. הם הבהירו את זה שוב ושוב. בכל נוסח שתחשוב עליו, הוא נאמר על-ידם.
ואז, לפתע פתאום, בשנים האחרונות הביטוי הזה נעלם מהשיח . כבר לא שומעים אותו בראיונות, הוא לא כלול בנאומים, כלום, נאדה, זילץ'. נעלם כלא היה.
והשאלה היא כמובן... למה? .
אתה חושב? מעניין. לא חשבתי על הכיוון הזה. הרי אמון הציבור יכול להתקיים גם בתחום שלא מבינים בו ב100% ולראיה שעד לפני X שנים המחקרים/סקרים אכן הצביעו על קיומו של אמון הציבור. אמנם לא במידה גבוהה מדי, אבל בכל זאת, משהו היה שם. היום ככל הנראה כבר אין (לשיטתך ואותה תהייה בגינה הדוברים הפסיקו לדבר עליו כדבר הכי חשוב לקיומה של המערכת וסמכויותיה).אמון הצבור אבד (או מעולם לא היה קיים) פשוט מפני שלאדם ברחוב אין מושג מהו משפט ופסיקת בית משפט נדמית לעתים "לא צודקת"...
בהרשעת מרגלית הר שפי, רק מי שמחפש נקמה יכול לבלוע את הטענה שמדובר במשפט צודק, זה היה משפט פוליטי פר אקסלסנס בשלושת הערכאות.אתה חושב? מעניין. לא חשבתי על הכיוון הזה. הרי אמון הציבור יכול להתקיים גם בתחום שלא מבינים בו ב100% ולראיה שעד לפני X שנים המחקרים/סקרים אכן הצביעו על קיומו של אמון הציבור. אמנם לא במידה גבוהה מדי, אבל בכל זאת, משהו היה שם. היום ככל הנראה כבר אין (לשיטתך ואותה תהייה בגינה הדוברים הפסיקו לדבר עליו כדבר הכי חשוב לקיומה של המערכת וסמכויותיה).
אני אגב לא חושב שיש קשר מחייב בין מה שנדמה לאנשים לפעמים כ"פסיקה לא צודקת", לשאלת האמון הציבורי. יכול אדם לחלוק על פסיקה מסוימת ולסבור שהיא שגויה, אבל עדיין להאמין במערכת ובדרך התנהלותה. אלו שני דברים שונים. רק אנשים קטנים ולא רצינים, מה שכאן בפורום היינו מכנים לא ענייניים, היו קושרים בין שני הדברים האלה.
ברור. אחד האירועים המבישים ביותר של מערכת המשפט הישראלית. אבל תזכור את האווירה הציבורית שהייתה באותה תקופה. כל דבר, literally כל דבר שהדיפ-סטייט היה עושה באותה תקופה נגד חובשי כיפות, היה מתקבל בחדווה. אגב לא בטוח שזה היה באמת רצון העם. אבל אז עוד לא היו רשתות חברתיות ועמדת הציבור נשמעה רק באירועי בחירות (כן, מבין את מה שיש הרוצים להגיב פה, דלגו, זה לא רלוונטי) ו/או באמצעות התקשורת. אלא שאז עוד לא היה ידוע מה שידוע היום על התשקורת הזאת ורמת האמינות שלה וממילא זאת הייתה האווירה, גם אם היא נבעה מהינדוס תודעה.בהרשעת מרגלית הר שפי, רק מי שמחפש נקמה יכול לבלוע את הטענה שמדובר במשפט צודק, זה היה משפט פוליטי פר אקסלסנס בשלושת הערכאות.
היא הואשמה ב"אי מניעת פשע"...בהרשעת מרגלית הר שפי, רק מי שמחפש נקמה יכול לבלוע את הטענה שמדובר במשפט צודק, זה היה משפט פוליטי פר אקסלסנס בשלושת הערכאות.
אפילו השמפניה שכנראה הפליל אותה טען בראיון לאחר כמה שנים ש"להגיד לרצוח את רבין זה היה כמו להגיד בוקר טוב", אז אם דיברו על כך הרבה על רצח רבין ז"ל, לכן לדעתי, ולדעת כל אדם הגיוני, בטח כזה שמאמין לשמפניה, לא הייתה למרגלית הר שפי סיבה לחשוב שהאמירות של יגאל עמיר שונות מהאמירות שנאמרות על ידי כל אחד כל הזמן.היא הואשמה ב"אי מניעת פשע"...
מוזר לשמוע תשובה כזו מפי ג'וּרִיסְט.אתה חושב? מעניין. לא חשבתי על הכיוון הזה. הרי אמון הציבור יכול להתקיים גם בתחום שלא מבינים בו ב100% ולראיה שעד לפני X שנים המחקרים/סקרים אכן הצביעו על קיומו של אמון הציבור. אמנם לא במידה גבוהה מדי, אבל בכל זאת, משהו היה שם. היום ככל הנראה כבר אין (לשיטתך ואותה תהייה בגינה הדוברים הפסיקו לדבר עליו כדבר הכי חשוב לקיומה של המערכת וסמכויותיה).
אני אגב לא חושב שיש קשר מחייב בין מה שנדמה לאנשים לפעמים כ"פסיקה לא צודקת", לשאלת האמון הציבורי. יכול אדם לחלוק על פסיקה מסוימת ולסבור שהיא שגויה, אבל עדיין להאמין במערכת ובדרך התנהלותה. אלו שני דברים שונים. רק אנשים קטנים ולא רצינים, מה שכאן בפורום היינו מכנים לא ענייניים, היו קושרים בין שני הדברים האלה.
אני כותב תחת היותי אני. לא תחת כובע מחייב כזה או אחר (אא"כ אציין זאת במפורש).מוזר לשמוע תשובה כזו מפי ג'וּרִיסְט.
על סמך מה אתה אומר ש"זה" (החוק?) "כמובן עומד להשתנות"? בכלל, מה זה קשור לדיון? אגב פסיקה קודמת היא בסיס לא פחות שמיש לפסיקה מאשר החוק. זה עוד לפני שהכנסנו השקפות עולם פוליטיות-אישיות כמובן.החוק, הבסיס לפסיקה, נתפש לעתים קרובות כ"רחמן" מדי, או "סובלני" מדי בעיני ההמון הנבער והמוסת, רובו של עמישראל...וזה כמובן עומד להשתנות.
לא יודע להתייחס לזה בלי משהו קונקרטי יותר. אבל דיברנו על רמת אמון הציבור בבית המשפט והיות המרכיב הזה הבסיס להקניית הסמכות והכוח למערכת המשפט לכתחילה. מה השאלה מה דעתי (למשל) על "מביע דעות הומניסטיות" כזה או אחר קשורה לכך?תגבר ההשתלחות במביעי דעות הומניסטיות ויתויגו כבוגדים...תגבר ההצקה לבני מעוט ידוע...תגבר ההשתקה...
דווקא יש אמון אם פיזיקאי יטען שכדור הארץ שטוח, אף אחד לא יגיד שהוא פיזיקאי והוא מבין בזה יותר, ויפקפקו בידע שלו כפיזיקאי ובמחקרים שלו. כך גם כשבג"צ מאפשר לח"כים ערבים שקוראים לפעילות איבה בכל נאום שלהם בכנסת ובכל ראיון שלהם לערוץ טלוויזיה להתמודד לכנסת לאחר שנחקק ולא נפסל חוק שאוסל על מי שתומך במאבק מזוין נגד המדינה פסול מלהתמודד לכנסת. אז שמלאנים מקבלים את זה שנאום בכנסת וראיון לטלוויזיה כשהכול מוקלט!!! לא מהווה הוכחה משפטית, אבל האדם פשוט יודע למה החוק התכוון ורואה איך בג"צ מרוקן את החוק מתוכן. ובל"ד בכלל מרגיז, לאחר שבפסילת כהנא חוקקו שמפלגת שמתנגדת למדינה יהודית או למדינה דמוקרטית פסולה וכהנא נפסל שמתנגד למדינה דמוקרטית ובל"ד מצהירה בריש גלאי שהיא מתנגדת למדינה יהודית ועדיין נותנים לה להתמודד, למרות מה שכתוב בחוק.אמון הצבור אבד (או מעולם לא היה קיים) פשוט מפני שלאדם ברחוב אין מושג מהו משפט ופסיקת בית משפט נדמית לעתים "לא צודקת"...
יש הרבה פחות אמון בפוליטיקאים מהשמאל, אז השמאל לא יכול להיבחר בבחירות ולהגיע לשלטון בדרך דמוקרטית, אז הוא מחפש לשלוט במדינה מהאופוזיציה באמצעות בג"צ, וטבעי שבמדינה שנחשבת לדמוקרטית אין אמון באלה שכופים את דעת המיעוט על הרוב.ואם אתם שמים לב, זה נראה לכם מצב תקין שלעם אין אמון בשופטים?
אמנם נכון, אבל כשגם הימין וגם השמאל נלחמים נגד שרידי הדמוקרטיה, לאזרח הקטן אין מי שיושיע מצריו.יש הרבה פחות אמון בפוליטיקאים מהשמאל, אז השמאל לא יכול להיבחר בבחירות ולהגיע לשלטון בדרך דמוקרטית, אז הוא מחפש לשלוט במדינה מהאופוזיציה באמצעות בג"צ, וטבעי שבמדינה שנחשבת לדמוקרטית אין אמון באלה שכופים את דעת המיעוט על הרוב.
בגץ הוא של כולם. אם הוצאת עצמך מן הכלל - זה מעיד עליך.ואם אתם שמים לב, זה נראה לכם מצב תקין שלעם אין אמון בשופטים?
זאת בדיוק הבעיה שבג"צ שאמור להיות של כולם, פוסק לפי מצע של מפלגה של 4 מנדטים.בגץ הוא של כולם. אם הוצאת עצמך מן הכלל - זה מעיד עליך.
הרעל שמפיץ הליכוד מפעפע בעורקיך, וניתז מחוטמך. בגץ פוסק לפי החוק, ולפי הצדק. על כן יצא שמעו בכל העולם כבית משפט יוצא מן הכלל.זאת בדיוק הבעיה שבג"צ שאמור להיות של כולם, פוסק לפי מצע של מפלגה של 4 מנדטים
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.