שאלה לתלמידים ולמורים

gaiegos1

New member
שאלה לתלמידים ולמורים

האם מורה יכול או צריכ\ה להתאמן עם תלמידיו, האם לאו? תשובות מפורטות ורציניות בבקשה.
 

יוגי בר

New member
יותר משאלה זה נושא לדיון פתוח רציני

היי איתן שמח על הצגת הנושא וקורא בהמשך ל-כ-ו-ל-ם. תחשפו. תתבטאו. תביעו. מחשבות. רעיונות. תובנות. הכל יתקבל בשמחה לטובת כולם. בברכה ואהבה יוגי בר
 

LCA

New member
אני חושבת

שמורה צריך ואמור להתאמן עם תלמידיו, במקרה הצורך לעבור בין התלמידים בשביל לתקן ולהדריך...
 

ביליבם

New member
אני לא חושבת שמורה אמור להתאמן יחד

עם תלמידיו. אם הרמה היא של מתחילים, כדאי ומומלץ שהמורה ידגים את התנוחות ויעיר לפני. גם אם תוך כדי התרגול הוא רואה משהו שנראה לו נכון להפסיק ולהעיר, אז זה גם בסדר גמור. אבל איך מורה יסתכל וילמד את תלמידיו אם הוא עסוק בתרגול של עצמו ? לא נראה לי שאפשר באמת ללמד כשמתרגלים.
 
גם וגם....

בעייני אפשר גם וגם.... יש שיעורים שאני מתרגל ויש שכמעט לא, תלוי עד כמה "צריך" להסתובב.... לפעמים השיעור דורש הרבה תיקונים ותמיכה ולפעמים לא... אפשר לראות את כולם, (אפילו 30 איש)...
 

yogagirl

New member
מיקוד החושים - לתרגול מעמיק יותר

אני חושבת שמורה כן צריך לתרגל יחד עם קבוצתו - לא כל השיעור ( לפי מידת הצורך) אך לפחות בחלק מהשיעור - העובדה שהתלמידים לא רק שומעים אותך אלה גם רואים אותך ומישתמשים ביותר מחוש אחד כדי ללמוד את עומקה של אסנה - נותנת משמעות והבנה אחרת לתרגיל - לפעמים היכולת המילולית שלך כמורה "מוגבלת" לעומת מה שאתה יכול להראות דרך גופך או הבעות פניך ...וחוץ מזה שאפשר לעזור להם "להכנס לתרגיל" - הרי גם ככה אנחנו עוצרים בכל אסנה לכמה נשימות טובות ובזמן שהם בתוך האסנה - לעבור בניהם ולבדוק מה קורה ... בגדול - אין חוקים -צריך להרגיש את הקבוצה - ככל שהם יותר מתחילים - יש צורך ביותר הדגמה ויזואלית ...לדעתי ...העין מעבדת מידע במח הרבה יותר טוב - מה לעשות ... נמסטה רוית ** נ.ב לאיתן - מתי אתה מלמד בנס ציונה ?
 

יוגי בר

New member
להתאמן עם תלמידים

היי איתן אז ככה: 1. התכלית תכלית המורה היא ההוראה. הוראה משמעה להורות. ובוא נבהיר לרגע- מבחינתי- את הקונספט להורות על כל משמעויותיו. כשאתה מורה- אתה מורה כדי ללמד. ללמד- כדי להבין. להבין- כדי לתרגל נכון. (זה כמעט כמו בהגדה של פסח הממשמש ובא לטובה) להבין- זה לדעת. לדעת זה ליצור תובנה. כשתובנה נוצרת מתחיל תהליך הוליסטי. ולמה? 2. מדע היוגה יוגה אינה אסנות. עם כל הכבוד ויש לי הרבה כבוד לאסנות במסגרת ההאת'א יוגה. יוגה היא מצב של תודעה. "סטייט אוף מיינד". וכדי להגיע לתודעה- כל תודעה- אתה צריך להיפתח כדי להגיע קודם כל לתובנה. מה לעשות? ככה זה. האסנות- כשלב- בהאתה'א יוגה "מכשירות" את הגוף "מאמנות" אותו להתכונן למצבי תודעה.(המירכאות בכוונה) 3. ההבנה כדי לרדת לעומקו של משפט זה נבהיר שאסנה אינה תנוחה. ושוב מה לעשות? תנוחה זה מושג מתחום ההתעמלות המערבית. זה נסיון מערבי להעניק הגדרה לקונספט אסנה. למעשה, אין לו שום קשר לאסנות. אסנה פירושה התייחסות הוליסטית כוללת לגוף ולנפש. לגוף ברמות הפיזיולוגיות השונות. נשימה- שרירים- גידים - קישורים- שלד- עצבים ושוב נשימה. ולאחר מכן ירידה לרמות עדינות יותר ויותר. אסנה בסופה שתהפך להיות מושלמת רק כשכל המאמץ להשגתה יימוג לחלוטין. ויאסה - מהיוגה באהשיה. ולא סתם תמצת זאת היוגי הגדול בסוטרה שלו. להגיע לזה באסנה- זהו מצב של תודעה. וזאת התכלית היוגית האמיתית. 4. הסיכום לא בכדי הועבר מדע היוגה (גם ההאתה'א יוגה בכללותו) ממורה לתלמיד. הדגש היה תמיד אישי. תמיד אינטימי. כל זאת כדי להביא את התלמיד- קודם כל- להיות מוכן. מוכן להבנה. לפיכך, חייב היה המורה להורות- להתאים-ולהשגיח ולפקח. להורות נכון. וזה כולל גם להדגים (לשם כך קיימים קורסים למתחילים- ומדגימים שם בהחלט מדגימים שם הרבה מאוד. (ואני מדבר מנסיון אישי) להתאים. כי לא כל אחד- לא כל תלמיד יכול להבין בדיוק אותו דבר ולבצע כל דבר כפי שהוסבר הודגם ונאמר. ולהשגיח ולפקח- לפקח ממש מקרוב כדי שהתלמיד לא יפגע בעצמו.(ואפשר בהחלט להיפגע) הדגש| איך יבצע המורה את כל המטלות האלה באם יתרגל יחד עם כל התלמידים? בברכה ואהבה יוגי בר
 

gaiegos1

New member
גם אני חושב כך

בעצם אני דיי אגואיסט מכיוון שאני אוהב לתת דוגמה אישית לתלמידי ולתרגל בעצמי כמה שיותר את רב השיעור אני מתרגל עם תלמידי(לא את כולו) זה גורם להם להרגיש בנח לבצע תנוחות והם מרגישים אותי כחלק מהם ויותר קל להם לבצע תנוחות גם אם הם לא מבצעים בשלמות. אני מתקן בעיקר במילים ונותן תמיד הוראות מדוייקות לביצוע תרגילים גם כאשר תלמידים טועים וגם כשלא כי אני חושב שיש תמיד נטיה לשכוח איך מבצעים תרגיל נכון ולתרגל מתוך אוטומט מסויים(בעיקר כניסה לתנוחה). הרבה פעמים אני מבצע תנוחה ויוצא ממנה כדי לתקן פיסית תלמיד זה או אחר ואז חוזר חזרה לתנוחה ומסיים אותה עם התלמידים אני מרגיש שזה נותן להם ביטחון והרגשה שהם מבצעים נכון. אבל תנוחות קשות שיש צורך של פיקוח ועזרה אני לא מתרגל(עמידת ראש וכו') תרגול נעים לכולם
 
למעלה