שאלה לras arbelולכול מי שבעצם יודע

שאלה לras arbelולכול מי שבעצם יודע

לפי הרשימה שרשמת לי בשרשור הקודם. המוזיקה שהתנגנה ב6\6 הייתה dancehal?(זאת שגרמה לכולם לקפוץ באויר כמו משוגעים) ועוד שאלה: מה הסיפור של המצאטים?(במהלך המסיבה כמה אנשים שהיו עם המקרופון צעקו לקהל להרים מצאטים ולפי התגובות הבנתי שזה סוג של נוהל קבוע במסיבות) נו תקראו את החתימה שלי ותבינו מה כל השאלות האלה-למרות שדי ברור שלי שכולם פה בטח יודעים את התשובות לזה)
 
כשף כנסי רגע

יותר מידי מושגי רגאיי בהודעה אחת
אבל נראה לי(בערך)שהבנתי
 

fleaboy

New member
המושגים של כשף:

סלקטה = בא מהמילה סלקטור. הדי-ג'יי שמשמיע את השירים טיון = שיר רגאיי :]
 

Jah 3

New member
לא מדויק...

סלקטה... סאונד סיסטם זה בעצם קבוצה של אנשים שמנגנים רגאיי על מערכות גדולות במיוחד. במקור לסאונד סיסטמים מג'מייקה יש רמקולים משל עצמם שידועים באיכויות המצוינות שלהם ובגודל האימתני. בישרא זה עדיין לא ככה אבל עדיין לאנשים שבסאונד סיסטם יש תפקידים. אחד מהם הוא הסלקטה (selector) ולפי השם שלו כן הוא, בוחר את השירים שינוגנו. אבל בכלל אני שמח שאת מצטרפת לסצנה, אשמח לענות לך על שאלות...
 

Ras Arbel

New member
הנה כמה מושגים כדי להקל עלייך

הנה כמה מושגים של מסיבות הרגאיי: 1. סלקטה, סלקטור (selecta) - הבנאדם שבוחר את המוזיקה שמתנגנת. 2. דיג'י - שלא כמו במוזיקה רגילה, ברגאיי, הדיג'י הוא זמר ששר על הרידמים (מיד נגיע לזה גם) 3. טיונים - השירים המתנגנים. בא מהמילה האנגלית tune. 4. רידם (riddim) - משהו מיוחד רק לרגאיי. הרידם, הוא בעצם המוזיקה (רק האינסטרומנטלי) ועל הרידם מגיעים אומנים (די-ג'אים) ששרים. את יכולה למצוא בתוכנות ההורדה רידמים רבים. על רידמים מוצלחים ישירו גם עשרים זמרים ומעלה... גם פה הם מתחלקים בין רוטס לדאנסהול - ואפרופו, כן - רוב הערב התנגן דאנסהול במסיבה. 5. המצתים, הם כדי להראות כמה השיר שורף, כמה האומן מוכשר. ככל שהשיר יותר מפורסם ויותר סוחף כך תראי יותר ויותר מציתים באויר. 6. סאונדסיסטם - מה שמוכר בכל מוזיקה אחרת כדיג'י, אצלנו יהיה סאונדסיסטם. המקור הוא בג'מייקה כמובן (שמשם מגיע רוב הרגאיי). צורת ההגשה היא שמבדילה אותנו ממוזיקות אחרות - ברוב המקרים יהיה מישהו עם מיקרופון שמציג את השירים, מקפיץ את הקהל ומנסה להסביר מה שומעים - לוקח זמן להתרגל לזה אבל אחרי שמתרגלים, לא תוכלי לשמוע תקליטן בצורה אחרת. קצת קשה להסביר את זה על ה"דף". אבל במסיבה הבאה (שאפרופו, נקראת דאנס) תבואי, תציגי את עצמך - אל תתביישי ויהיה קצת יותר קל להסביר דברים (וגם להכיר). בכל מסיבת רגאיי בעיר תפגשי לפחות חלק מאיתנו. ב-16 לחודש יש מסיבה מאד מעניינת ב-בארבי בתל אביב. איאם, אחת מלהקות הרגאיי המובילות בארץ תיתן הופעה מקפיצה לכבוד הסינגל החדש שלהם ורודבוי סאונדסיסטם יתנו דאנסהול מהתקליטיה - תבואי! אני משוכנע שרוב מחברי הפורום יגיעו לאירוע הזה!!!
 

Ras Arbel

New member
ובנתיים...

בינתיים אפשר אולי לשלוח תמונות של עצמנו כדי שיהיה יותר קל להכיר בדאנס. קבלו אותי
 

rudeboy sound

New member
easy ras arbel ka u look like u com

fresh from vietnam!! a wha dat??? put a pic of yaself press de sampler button so de lady will see u in akshan see mi,,,???
 

Jah 3

New member
חחחחחחח רגע רגע כשף... תני לה טיפה

זמן... תני לה קצת זמן לגלות את המוזיקה לפני שהיא מגלה את הצמח.
 
למעלה