שאלה מאתגרת...

MIX12

New member
שאלה מאתגרת...

אני עובדת בשיווק בחברה שמייבאת מוצרים לטכנאים בכל הארץ.
לפני שנתיים הקמתי אתר אינטרנט מכירתי ואני מקדמת אותו גם לא רע בעצמי.
העניין הוא שהמכירות באמת עלו, אני כל הזמן בודקת, אבל עדיין רחוקות ממה שאני רוצה.
קהל היעד שלי הוא טכנאים והם בדרך כלל לא קונים דרך האתר למעט בודדים למרות שיש לנו באתר למעלה מ 1000 מוצרים רלוונטים לטכנאים.
הבעיה היא גם כנראה לא מחירים. עשיתי בדיקה וזו מסקנה די ברורה...
דווקא המכירות היותר טובות נכנסות מאנשים "רגילים" שקונים מתוך המבחר הקטן שלנו שיכול להתאים למי שאינו טכנאי.
אין היום אתר דומה לאתר שלנו וזה אומר שאנחנו די צריכים "לחנך" את הטכנאים וזה קשה.
עכשיו אני ניצבת בפני כמה החלטות:
אני רוצה לצאת בקידום ממומן, כנראה בפייסבוק בתור התחלה ואני קצת מרגישה שאני מתחילה לירות לכל הכיוונים ללא מיקוד כי אני לא ממש יודעת כבר במה להתמקד.
לפרסם מוצר? אם כן, אז לפרטיים או לטכנאים?
לפרסם את האתר עצמו?
או אולי בכלל לעשות את כל הקמפיינים ואז להשוות ביניהם?
כל רעיון יתקבל בברכה
 
שלום לך, חסרים פרטים חשובים, מה התחום?....

מה מאפיין את המוצרים לטכנאים? מי לדעתך קהל היעד? מה התנהגות המתחרים ביחס אליך? מחירים ? פרסום וכו' ועוד.
 

MIX12

New member
תודה על התגובה, קצת פרטים...

התחום הוא קירור ומיזוג וקהל היעד של טכנאי קירור ומיזוג לכשעצמו הוא כבר מאוד מצומצם.
צריך להבין שטכנאים ובעיקר היותר בוגרים מביניהם עדיין עובדים חזק עם פקסים בכלל,
זו אוכלוסיה שעם השנים לומדת - והרבה יותר לאט - להשתמש באינטרנט. אז ללמד אותך לבצע רכישה באתר לציוד כזה זה בכלל פרוייקט...
לשאר המתחרים יש אתרים הרבה פחות טובים או נוחים, אנחנו למעשה מובילים כאן מגמה חדשה וניתן לראות שבמשך הזמן ספקים אחרים מתיישרים לפי מה שאנחנו עושים.
המוצרים לטכנאים מתחלקים בגדול לאביזרי התקנה שצורכים אותם על בסיס קבוע והתמורות מהן גם נמוכות מול מכשירי מדידה וכלי עבודה באיכויות שונות שאותם צורכים לעיתים יותר רחוקות והמחירים גם יותר גבוהים.
אני לא בטוחה שמחיר זו הבעיה אצלנו מאחר וגם כשעשינו מבצעים מאוד מאוד טובים לא קנו יותר מידי.
הבעיה המרכזית לדעתי היא העניין של הרכישה באינטרנט. עכשיו כשאני באה לפרסם בפייסבוק, אני לא בטוחה במה להתמקד כדי להתגבר על המכשול הזה.
 
ל MIX12, מדובר בשינוי דפוס קניה אצל קהל יעד,

די שמרני לפי תיאורך, וכפי שנתת דוגמא טובה שעובד עדיין עם "פקסים"..
מטבע הדברים זה דורש תהליך שיווקי מובנה , כולל שימוש באמצעי פרסום ברשת ובכלל, פייסבוק גוגל וכיו"ב.
לדעתי כדאי להכין תוכנית שיווקית משולבת באסטרטגיה לשיווק ופרסום עבור קהלי היעד, המקצועי והעממי יותר.
לבחון חיזוק הנאמנות ותחושת הביטחון ברכישה בכל מיני דרכים, כדי להתמודד עם הפלטפורמה החדשה מבחינתם לרכישה, באינטרנט.
 
למעלה