שאלה מהמבחן לפני כמה שעות

גיל14

New member
שאלה מהמבחן לפני כמה שעות

ממבוא למדמ"ח, ++C, באוניברסיטה התפוחה (sic). קבוצה היא ... בלה בלה בלה, הגדרות של קבוצה, אף אבר לא מופיע פעמיים, וכולי וכדומה ... תהי S קבוצת המספרים הזוגיים (2, 4, 8 ... ) עד אינסוף. הצע מימוש באמצעות רשימה של הקבוצה הזו. כתוב prototypes לפונקציות שאתה חושב שצריך אותן למימוש יעיל. ממש את "addToSet(Set s, int x) zz", באמצעות הממשק שכתבת. מה יש לכם לומר על שאלה כזו?
 

vinney

Well-known member
מה אמור להיות לנו לומר?

אני חושב שהמטרה לא יעילות אלגוריתמים, אלא להכריח אותך להשתמש ברשימה בלי להסביר לך מושגים מורכבים מדי של עצים וכאלה...
 

גיל14

New member
עצים יש "בחומר"

כמובן לא עצים אדומים-שחורים וכל מיני כאלה, אבל יש קצת עצים בחומר (מה זה עץ וכו'). השאלה היא, איך אמור תלמיד שסיים (רק) את הקורס הספציפי הזה להתייחס לשאלה, שאומרת לו לייצג בטיפוס נתונים קבוצה אינסופית, ובכלל זה פעולת הוספת אבר. בקיצור, מה כוונת המשורר(ת)?
 

vinney

Well-known member
המם...

דוקא רשומות נועדו כדי לייצג דברים אינסופיים, לא? כאילו, אני לא מבין מה כוונת השאלה שלך, מה מפריע לך בשאלה הזאת? אני די בטוח שמבחינת יעילות, המימוש לא יהיה מוצלח אם נשתמש אך ורק ברשימה, אבל זה לא מה שהכי חשוב בקורס הזה...
 

גיל14

New member
השאלה שלי היא

מה המשמעות של כל הסיפור של הרשימה המייצגת קבוצה אינסופית. כן, אפשר לייצג איתה קבוצה אינסופית. אבל אז, מה המשמעות של הוספת איברים? מותר להוסיף אברים שלא שייכים לקבוצת הזוגיים? (ואז הם לא יהיו זוגיים ולא יהיו בכלל קשורים לזוגיות ואז לא יקיימו את כל מה שאתה רוצה שיהיה יעיל וoptimized רק לזוגיים.) מה היתרון, מה השימוש בכזו רשימה (שימוש כזה, באופן משתמע, הוא מה ששאלו בשאלה).
 

vinney

Well-known member
האמת, לא יודע ../images/Emo6.gif

כשאתה שם את זה ככה זה באמת נראה מוזר.
 

גיל14

New member
ולמה לעזאזל לשים שאלה כזו

מוזרה במבחן!?
 

טיורינג

New member
יש לי הרגשה

שאינסוף משמעותו שתמיד תוכל למצוא עוד איבר להוסיף, לא? ואל תשכח שרשימה (עם כל הכבוד לה) עדיין לא יכולה להכיל אינסוף איברים, כי היא מבנה נתונים סופי. אז אני חושב שהתכוונו שפשוט תבנה רשימה שיודעת להכיל מספרים טבעיים זוגיים, ולגבי הפונקציה שרשמת - אני מניח שהיא צריכה לבדוק שמספר שרוצים להוסיף לא קיים כבר, ואם הוא באמת טבעי וזוגי, ואז להוסיף אותו.
 

ron369

New member
רק אני חשבתי על זה הפוך? ../images/Emo13.gif

ככה ראיתי את השאלה: בעצם, אנחנו צריכים לתכנן מבנה נתונים שמחזיק קבוצה אינסופית, נכון? אז, הנחתי שהקבוצה *מאותחלת* להיות אינסופית, ושאחר"כ אפשר להוסיף או להוריד ממנה איברים, כרצוננו. ואז, פשוט זוכרים את האיברים הזוגיים שחסרים לנו, ואת האיברים האי-זוגיים שקיימים לנו (בקבוצה), וכך נוכל ליצור קבוצה "אינסופית" (באתחולה), שתתמוך בכל שינוי (הוספה/הורדה) סופי של איברים. איכשהו, אני חושב שלזה הם התכוונו
(ואולי אפילו יותר פשוט. אם יש רק הוספה של איברים, צריך לשמור רק את האי-זוגיים כי כל הזוגיים כבר קיימים)
 

גיל14

New member
השאלה היא

למה לשים שאלה שהיא נטו שאלה בהבנת הנקרא, במבחן שלא את זה הוא בודק?
 

טיורינג

New member
לא יודע

אבל לפי מה שתיארת השאלה היא לא נטו בהבנת הנקרא - נדרשת לכתוב שם ממשק, ונדרשת לכתוב פונקציות על רשימה מקושרת, לא?
 

vinney

Well-known member
צריך לראות בסוף מה כתבו הבודקים

לדעתי כל אחד יכול להבין את זה אחרת, אבל איך שלא תבין, תצטרך לממש רשימה, ולהסביר ממשקים, כך שזה לא ממש משנה איך הבנת את זה, יהיה להם מה לבדוק. כמו שאמרתי, זה לא נראה כמו שאלה פונקציונלית, רוצים לראות איך אתה מממש רשימה, בלי להתעמק יותר מדי במה היא עושה.
 

inbal76

New member
אחת הסיבות שהלך לי גרוע

בהרבה מבחנים במדעי המחשב, היתה ניסוח לא מדויק מספיק של שאלות
מה לעשות שאני לא טובה בקריאת מחשבות ובלנחש מה רוצים ממני.
 

איתן333

New member
גם אתה לקחת את מבוא למדמ"ח עכשיו?

אני נבחן היום מה שמזכיר לי ללכת ללמוד במקום להסתובב בתפוז...
 
למעלה