שאלה מוזרה משהו אבל מענינת

gils33

New member
שאלה מוזרה משהו אבל מענינת

האם אתם חושבים ששיעורי הבית באמת תורמים ועוזרים ללימודים? האם הם חשובים? ואם כן למה? ואם לא למה? היש מורות/ים בננו? אני אישית חושב ששיעורי בית לא חיוניים לפחות לא בכמות שנותנים אותם. המינון גבוה מידי,לפי דעתי שאלה או שתיים בכל מקצוע,לראות שהבינו את החומר הנלמד בכתה וזהו. הילדים מגיעים הבייתה וכל מחשבותם זה איך להגיע לחבר/למחשב/טלויזיה/משחק וכוליי...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חנוך לנער על פי דרכו לכל לומד שיטת הלימוד המתאימה לו. יש מי שלומד ומפנים חומר ע"י שינון (במיוחד במקצועות מסויימים, כמו חשבון או שפה זרה), יש מי שחקירה היא הדרך שלו- הוא ירוויח ממשימת-בית חקרנית, על חומר שעדיין לא נלמד בכתה, ויש מי שקולט בשיעור מיד, וכל חזרה על החומר ממאיסה עליו את הלמידה. בכתת העתיד, כל אחד מהם יוכל לקבל מענה אופטימלי, ולא רק בהקשר של שיעורי בית http://it.themarker.com/tmit/article/8645
 

gils33

New member
הלוואי וזה יקרה כבר

שיטת שיעורי הבית נראית לי פשוט פגומה מיסודה מה דעתך האישית לגבי הנושא בשיטה הקיימת כיום?
 

akavishon

New member
מסכים.

יש הרבה מקצועות שאין אפשרות להפנים על ידי שיעור של 45 דקות, ובטח שלא עם כמות התלמידים ו/או ההפרעות בכיתה. חזרה ותרגול הם דרך מאוד יעילה ללמוד את החומר. וכסטודנט, אני יכול להעיד כמה שזה עוזר לתרגל, לתרגל ועוד לתרגל. אבל מה לעשות, שהטלוזיה והמחשב יותר מעניינים..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
העניין הוא שלא אצל כולם זה ככה יש לומדים שתרגול גורם להם לניכור, לתיעוב הלמידה. כן, גם במתמטיקה ../images/Emo132.gif במצב הנוכחי, אין שיטה סדורה בסוגיה. כל מורה נוהג/ת לפי שיקולה/ו. והשיקול תלוי בסגנון הלמידה של המורה (מה שבעיניה/ו נראה הדרך הכי טובה ללמוד, פשוט מתוך חוויה אישית) או במה שלדעת המורה מתאים לרוב תלמידי הכתה. ומי שלא מתאים לתבנית הנפוצה, זב"שו ../images/Emo4.gif
 

gils33

New member
פה טמונה הבעיה

הזבש"ו הזה פוגע בהרבה ילדים וגם בהורים. אצלנו אני מרגיש וגם אישתי שאנו חובים את כיתה ב' מחדש יחד עם הילדה עם כמויות השיעורים שלה.
 

לויs

New member
על פניו נראה..

ש"עת הדעת מנסים לפרוץ דלת חסומה ולהפוך לסטרט-אפ בין-לאומי לעניות דעתי זה לא יקרה מהמון סיבות.. נכון, הרעיון הוא גאוני (בפרט לקשיי למידה) אבל מהמצאתו ועד ליישום--בכל בתי הספר ייקח לא מעט הקדשת זמן לנושא. בקשר לשיעור בית גם לי נראה שיכולים לצמצם את כל השאלות (או בעיות) למסי מסכם בכל מקצוע ותחום. בכלל
לי נראה שצריכים לקיים מבדק (עדיין לא חשבתי באיזה גיל) שיוכל לאבחן את רצונותיו וחשקותיו של הילד + מהי רמת הIQ שלו למקצוע, ובד בבד לנתבם למקצוע 1 בו הוא הכי היה רוצה לעסוק, זה היה חוסך את כל בעיית השיעורים (כי אם הוא אוהב את זה כלכך בטוח שיעשה שיעורים) כולל בעיית הלמידה עצמה שהרי רצונותיו ושאיפותיו של הילד מה ללמוד,הם חלק אינטגרלי עצום אם לא העיקר בהקשר לביה"ס. אז למה? למה לא לפנות ישר ולעניין לילד ולבדוק במה הוא הכי מעוניין ללמוד ו"כולוס אל סיפור" קיבלנו ילד שלומד מקצוע 1 אבל בקי שתי וערב בתחום שלו.
 

gils33

New member
מסכים ולא מסכים

מצד אחד אי אפשר לשאול כל ילד וילד ולהתמחות רק במה שהוא טוב. מה שכן אפשר זה לתגבר את המקצועות שהוא חזק בהם אחרי מבדק,כמו שציינת,זה ייתן לכל ילד את הייחוד שלו במקצוע בו הוא חזק. אני לא חושב,נכון להיום,שכיתה מתאימה לכלל הילדים,שיטת החינוך והלימוד השתנתה והיום היא יותר תומכת אך עדיין לא מספיק. שיקרה כבר משהו בארץ הזו!
 
אני לא ממש בעד ללמד, מלכתחילה

אבל אם כבר מלמדים, רק תרגול שוטף משאיר את החומר במוח (עד למבחן, שאז הוא מתאדה).
 
האם אתה יכול לכתוב כאן, בלי להיעזר בגוגל:

את נוסחת השורשים? התאריך המדוייק של ליל הסכינים הארוכות (ומה הוא היה)? מתי משתמשים בדגש קל ומתי בדגש חזק? לא קל? אולי תסתדר יותר טוב עם השאלות הבאות: איך קראו לאוגר ולאווז של נילס? על מה צריך ללחוץ כדי לכוון את הוידאו להקליט בשעה 14:00 (או ממיר מקליט, אם אין לידך וידאו לראות את הכפתורים שעליו)? מי היה צ'אק נוריס? אז נכון, על השאלות האחרונות לא נבחנים בבגרות, אבל אני מניחה שתסתדר איתן יותר טוב בלי להיעזר במנועי חיפוש כאלו ואחרים. אפילו שלא למדת את הנושאים הנ"ל בבי"ס, אתה יודע אותם. כי מה שלומדים באמת, מה שנשאר אח"כ בראש למשך שנים, הוא לאו דווקא מה שמלמדים אותך.
 

hirshfe

New member
זה שמעניין

אז כן אני יכול לכתוב את נןסחת השורשים מבלי להעזר למה. כי אהבתי בזמנו וזה נחקק יש לי ידידה שמקדלמת את כל חוקי השפה העברית כי זה חשוב לה ואני מניח ששאלת דווקא על ליל הסכינים הארכוות (מודה הייתי צריך ללהכנס לויקי כדי להזכר) ולא על משהו אחר. כי את יודעת כי לך זה מספיק חשוב. אני זוכר איך קוראים לאוז (מולי) לאוגר לא - שכחתי פעם היה לי חשוב היום לא לתכנתת את YESMAX חשוב לי אז אני זוכר צ'אק נוריס היה לי אמוד חשוב פעם מספיק בכדי שאני לא אשכח ולתהרגש מאוד שלפני שנה דיברתי עם אמא שלו. בתור אחד שאוהב לדעת אבל שונא ללמוד אני יכול להגיד שהסיבה שאני שונא ללמוד (מלבד היותי דיסגרפי) היא הדרך בה למדו שממש השניאה עליי את הלימוד.
 
אני בטוחה שיש אנשים שידעו גם את הכל

גם מהו ליל הסכינים הארוכות וגם איך קראו לאוגר של נילס (אוגי, אגב. כמה חסר מעוף...). כי בסופו של דבר, כל אחד לומד את מה שמעניין אותו, משנן את מה שהוא חייב ושוכח את מה שהוא יכול. הלמידה היעילה ביותר מתבצעת מתוך רצון וסקרנות. ולאו דווקא בכיתות בבתי ספר, אלא ע"י חיקוי, משחק והתנסות.
 

gils33

New member
../images/Emo127.gif../images/Emo45.gifלאורך כל הדרך

ואין שום רע להשתמש ב"גוגל" כלי מעולה.
 

gils33

New member
לאו דווקא?

אין שום דבר שנשאר מהלימודים שאנחנו משתמשים בו ביום יום. רק באוניברסיטה לתפקיד יעודי וגם שם מנצלים אחוז מאד נמוך במעשי. את יודעת מה?אין לי בעיה עם לימודים,זה מקנה בסיס טוב לחיים אבל שיעורי בית. מעצבן,מעצבן
 
מה בלימודים מהווה בסיס טוב לחיים?

עצם הלמידה (שלא זוכרים ממנה הרבה אח"כ)? השהות בבי"ס (שאמנם יש כאלו שאוהבים אותה, אבל לא מעטים שנהנו בעיקר בהפסקות ובטיולים השנתיים)? באופן אישי, גם לי אין בעיה עם לימודים, ועם זאת אני לא אמהר לשלוח את ילדי לבי"ס, לכשיגיע לגיל המתאים. לימוד קורה כל הזמן, בכל מקום.
 

gils33

New member
בכל עניין שאדם לומד

הידע מייצר בסיס לידע נוסף מורחב. לדוגמא לא ניתן ללמוד שברים ואחוזים אם לא למדת חשבון פשוט - חיבור וחיסור. בפאן החברתי - רכישת ידע להסתדר ולהסתגל בחברה סגורה הקיימת כיום,קבלת ערכים חברתיים,למידה לקבל מרות ועוד המון נושאים חשובים. לכן עצם השהות והשהייה בביה"ס לא פחות חשובה מהחומר נלמד עצמו.
 
12 שנים ביליתי בבי"ס,

אח"כ עוד כמה שנים לי לימודים מקצועיים, ומעולם לא למדתי לקבל מרות.
היו מורים שהקשבתי להם כי הם עניינו אותי, סמכתי עליהם והם היו אנשים שרציתי להדמות להם, והיו מורים שבשיעורים שלהם עשיתי השלמות קריאה\שעות שינה. אני לא רוצה לא עבור עצמי ולא עבור הילדים שלי ללמוד להסתדר בחברה הקיימת. אני רוצה לשנות אותה.
 
למה זה מעצבן אותך? אתה יושב ועוזר להם

בשיעורים? אז זה מעצבן כי זה גוזל לך זמן? זה מעצבן כי זה תפקיד המורה? או שאתה לא עוזר וזה מעצבן שהילד עושה בשלוש דקות את השיעורים ואץ למחשב? ואת הילד - זה מעצבן? הוא נהנה משיעורים או מרגיש שזה עונש חמור?
 
למעלה