שאלה מוזרה על שמיעה אבסולוטית....
אני רואה פה הרבה אנשים שמתענינים בנושא, בין אם בדרך לפיתוח השמיעה שלהם ובין אם סתם לידע כללי... תמיד נראה כאילו שמיעה אבסולוטית היא גן העדן למוסיקאים... אני אישית לא מבין כל כך מה העניין. פרט למוסיקה הטונאלית, (שבה הדיוק בזיהוי מרווחים הוא חלק חשוב מאוד גם בהאזנה וגם בביצוע והלחנה) שמיעה אבסולוטית היא פשוט פגם פיסיולוגי, סוג של רגישות יתר לניואנסים עדינים אשר בפי הקלאסיקאנים נקראים "זיופים". חישבו על סוגים שונים של מוסיקה, למשל א-טונאלית, או מוסיקה עם כמה מרכזים טונאלים שונים (שאפילו יהיו מכוונים שונה). למשל מוסיקה שעיקרה דווקא הגוון ולא הטון, כל אלו חורגים הרבה מעבר לתפקוד ה"אבסולוטי" אשר אולי מרשים מאוד במשחקי ניחוש צלילים או סולפז', אבל ברובו הוא מקטין דווקא את ההיקף המוסיקלי של אדם מסויים שניחן בכישרון כזה. לא מצאתי עוד טעם להאמין שזיהוי שמי (דהיינו היכולת לזהות את הצליל הנשמע עם אחד מ12 האפשרויות הקבועות מראש) של הצלילים עשה את מנגינותיו של מישהו נעימות או מענגות יותר... אולי רק יותר "סטאנדרטיות"... בכל מקרה, אני לא יודע כמה האנשים פה מתענינים במוסיקה נטולת פונקציונלית הרמונית אבל לדעתי השמיעה שאינה "דורשנית", הפתוחה, החופשיה ממסגרות תרבותיות ופיסיולוגיות היא דווקא האוזן הנחשקת בעיני...
אני רואה פה הרבה אנשים שמתענינים בנושא, בין אם בדרך לפיתוח השמיעה שלהם ובין אם סתם לידע כללי... תמיד נראה כאילו שמיעה אבסולוטית היא גן העדן למוסיקאים... אני אישית לא מבין כל כך מה העניין. פרט למוסיקה הטונאלית, (שבה הדיוק בזיהוי מרווחים הוא חלק חשוב מאוד גם בהאזנה וגם בביצוע והלחנה) שמיעה אבסולוטית היא פשוט פגם פיסיולוגי, סוג של רגישות יתר לניואנסים עדינים אשר בפי הקלאסיקאנים נקראים "זיופים". חישבו על סוגים שונים של מוסיקה, למשל א-טונאלית, או מוסיקה עם כמה מרכזים טונאלים שונים (שאפילו יהיו מכוונים שונה). למשל מוסיקה שעיקרה דווקא הגוון ולא הטון, כל אלו חורגים הרבה מעבר לתפקוד ה"אבסולוטי" אשר אולי מרשים מאוד במשחקי ניחוש צלילים או סולפז', אבל ברובו הוא מקטין דווקא את ההיקף המוסיקלי של אדם מסויים שניחן בכישרון כזה. לא מצאתי עוד טעם להאמין שזיהוי שמי (דהיינו היכולת לזהות את הצליל הנשמע עם אחד מ12 האפשרויות הקבועות מראש) של הצלילים עשה את מנגינותיו של מישהו נעימות או מענגות יותר... אולי רק יותר "סטאנדרטיות"... בכל מקרה, אני לא יודע כמה האנשים פה מתענינים במוסיקה נטולת פונקציונלית הרמונית אבל לדעתי השמיעה שאינה "דורשנית", הפתוחה, החופשיה ממסגרות תרבותיות ופיסיולוגיות היא דווקא האוזן הנחשקת בעיני...