שאלה מורכבת לרב

r3dt4g

New member
שאלה מורכבת לרב

שלום רב
זה אולי נשמע כצד מוזר, אבל מאז גיל צעיר נתקלתי בלא מעט פעמים שהייתי קרוב למוות, ורוב החיים שלי סובבים סביב סבל רגשי ופיזי.
במהלך החיים שלי, יצא לי להצטער לא מעט על כך שלא מתתי, וכעסתי על אלוקים המון על הדברים שהוא איפשר שיקרו לי, ועל כך שאני ממשיך לחיות למרות הקשיים,
אבל בעצם מה שיש לי זה לא חיים ממש, זה יותר דומה לגהנום. ממש כך, שנים על גבי שנים של סבל רגשי ופיזי.
בתקופת בית הספר, חטיבת הביניים והתיכון עברתי אלימות קשה מצד תלמידים אחרים
לאחר סיום הלימודים מצאתי את עצמי מחוסר בית
בצבא סירבו לגייס אותי בגלל נכות פיזית
אין לי שום הצלחה בזוגיות
ובפעמים הנדירות שאני מצליח להעמיד את עצמי בקושי רב על הרגליים, אני מיד ותמיד נופל למקומות מאוד אפלים
ניסיתי לפנות לא פעם לאלוקים בבקשה שיראה לי את הדרך הנכונה, שיעזור לי ולו קצת לפחות להבין למה קורה לי מה שקורה לי, למה החיים שלי הם כמו שהם,
למה הגורל שלי כולכך מלא כאב וסבל... אבל מעולם לא זכיתי לתשובה

מה אדם עם גורל כמו שלי יכול לעשות בכדי לקבל תשובות? או הדרכה?
יותר מכל הייתי רוצה לדעת, שאם אני משלם את המחיר על משהו שעשיתי שלא בחיים הללו, אז לפחות הייתי רוצה לדעת מה היה אותו הדבר הנורא שעשיתי
שזיכה אותי ב 29 שנים של סבל וכאב
 

קליטו

New member
כואב לשמוע

אני לא רב, והרב כאן עונה יותר לשאלות של הלכה.
אכתוב לך כמה דברים.
לא פשוט מה שעברת,
כואב שמה שעברת - יש לו השפעה על החיים שלך.
יתכן שאיפשהו יש בך אמונות ודחפים שמובילים אותך למקומות לא טובים, לפעמים.
לרוב, האדם בוחר איזה גורל יהיה לו.
יתכן אמנם שהכוחות שלך הם לא במיטבם, צא למסע של ריפוי, תקשיב לשיעורי תורה, תהיה מודע יותר למה שקורה אתך, ותנסה למצוא מקומות מקסימים להיות בהם, לדוגמה ; יש להרב
שלום הרוש משנה סדורה איך להצליח בחיים, אני ממליץ לך להשתתף בשיעורים שלו.
נשמע שרב מקובל יעזור לך, שמעתי המלצה חמה על הרב גבריאל מעודה.
גם כמובן סדר יום צפוף של עבודה התנדבות ולימודים יעזרו לרפא ולחזק אותך.
ועוד משהו חשוב, עולם כמנהגו נוהג, ההנהגה בדורות אלו זה הנהגה של הסתרה, לכולם יש צרות ובעיות, התשובות שמקבלים הם תשובות על ידי החכמים שבכל דור, וגם תשובות שאתה לא תמיד מזהה שבורא עולם סיבב לך את התשובה או את הישועה.
בורא עולם התגלה כבר בעבר בצורה מוחשית, ומתגלה בהוה בצורה קצת פחות מוחשית, הטבע הרי זועק סדר ואיכפתיות, הטבע זועק שיש אלוקים, כדי שנחפש אותו,
בורא עולם אף טבע בטבע שיש לנו רצון וחיוניות להתקדם בחיים,
ושמי שעושה - מצליח,
ומי שעצוב אז הוא מצליח פחות,
כדי שננסה להיות שמחים ועם חיוניות,
ככה שנתקדם בחיים ובעבודת ה'.
לכולנו מגיע לחיות בטוב ובנעימים,
מדי פעם יש אמנם קשיים,
הקשיים נועדו כדי לחשל אותנו
וכדי שנתתפלל ונתקרב לבורא עולם.
יהי רצון שלא תדע יותר צער, אמן
 

r3dt4g

New member
כיצד ניתן ליצור קשר עם הרב גבריאל מעודה

אין לי אפשרות לנסוע למקומות מרוחקים בארץ, אז אולי אוכל לפנות אליו באימייל?
כמו גם האם יש שיעורים שיכולים לעזור לי, בצורת ווידאו ברשת?
 

קליטו

New member
הרב גבריאל

מעודה גר במרכז הארץ, בבית דגן נדמה לי. תעשה חיפוש בגוגל ; הרב גבריאל מעודה, ותקבל את המס' שלו. שווה לטרוח קצת כדי לקבל הכוונה, ברכה, ופתיחת חסימות.
אתה משלם לו כמה שאתה רוצה.
מטבע הדברים יש נוכלים שמתחפשים לרבנים או מקובלים , אם הרב לא דורש כסף אז זה סימן שהוא בסדר, ובאמת אין לפנות לנוכלים "רבנים" שדורשים כסף.
תנסה למצוא ביוטיוב רבנים שמדברים אל לבך ובנושאים שמעניינים אותך.
יש גם רבנים נהדרים בערוץ הדברות.
אני יכול להמליץ לך על לימוד של טכניקה
מדהימה לשיחרור ריגשי, שנקרא EFT. לומדים את זה בכ 30 שעות. תמצא פרטים בחיפוש קצר בגוגל, ויש גם במכללת בינה, את הקורס הנפלא של הרב שירצסקי בעניין, יש להם סניף באיזור המרכז או ברעננה.
גם כל קורס של מודעות והתמודדות תוכל לקדם אותך, תברר במתנסים באיזור.
בהצלחה
 

אופירA

New member
מנהל
טוב, שאלת הלכה אין פה, אז מן הסתם שהרב המנהל לא יענה

אבל גם לא ברור כמה הוא מבין בייסורי הנפש ויודע את המענה להם, אז זה לא משנה.

אותי אתה קצת מכיר. מומחית אני לא, ודוברת של רבש"ע בוודאי שלא.
אבל עניות דעתי, כמו עניות דעתו של כל אחד, שווה שמיעה. והלב שלך, האינטואיציות שלך, הם שיגידו לך מה מדבר אליך ומה לא. זה הקול הפנימי שמורה לך את דרכך. הקשב לו במידת האפשר.

הקב"ה לא עונה באמצעי תקשורת אנושית, אבל נתן לנו לב שומע ושכל שמבין. אז ההיגיון אומר, שהיות שהוא ברא את העולם לתכלית להיטיב לנבראים, ובוודאי שלנברא העיקרי שלשמו נברא העולם (קרי - אדם), הרי שאם אדם סובל סבל וייסורים, תפקידו לחפש רפואה וישועה לסבלו. ישועת אמת, ככתוב בתורה (לעשות השתדלות בדרך הטבע ע"י הדרישה ברופאים, לצעוק לה', לקרוא לו ולבקש ממנו רפואה).
זה תפקידנו. כתוב בתורה בהרבה אופנים שונים שהקב"ה מביא ייסורים לאדם כדי שיקרא אליו. ואדם לא צריך לעשות חשבונות אם הוא עונה לו או לא עונה ואיך הוא עונה ואיך הוא נראה. אדם צריך לקרוא, לצעוק, לבקש - ובזה עשה תפקידו, ואחת היא לו אם קיבל תשובה או לא.
וכן כתוב שהקב"ה רוצה את הלב. אז כמה שהלב כואב, אפשר לצעוק לקב"ה את כאב הלב. גם אם הכאב הוא זוועה. גם אם הכאב כועס על רבש"ע (ומה, נסתיר את זה מהקב"ה? ברור שנצעק לו זאת). גם אם הכאב לא מבין ולא רוצה ולא יכול ולא מסכים עם הקב"ה. הכל צועקים לו, בעוצמה (אם רוצים). אין חשבונות של "נעים, לא נעים". כמו שתינוק לא עושה חשבון עם אבא שלו, ויד שמאל לא עושה חשבונות של נימוסים עם יד ימין.
אנו חלק מאותו הדבר, נשמתנו והווייתנו הן חלק מהקב"ה, אז לא עושים חשבונות של דרך ארץ, אלא צועקים כל מה שמרגיש. נותנים דין וחשבון מלא.

ולעניות דעתי, להילחם על רפואתי זה לקיים בכל מאודי את האמונה בעיקרי האמונה, שאחד מהם אומר שהקב"ה טוב ומיטיב ומהותו להיטיב, ולכן ברור לי שאינני צריכה לרצות לסבול, אלא לרצות רק ואך ורק להרגיש טוב. ואני צריכה לעשות כל מה שביכולתי לשם רפואיתי, ולהבין שהקב"ה מצידו עושה כל מה שלא ביכולתי, ובאופן שהוא רק לטובת נשמתי.

כיוון שהקב"ה עושה כל מה שלא ביכולתי, אז אין ביכולתי לעשות מה שהוא עושה, וגם לא להבין מה הוא עושה ולמה ואיך.
ולכן השאלות של למה והניסיון להבין "מה כבר עשיתי, שבגללו אני כל כך סובל" - מוכרות לי כעצת היצר הרע להכשיל ולהסיט אותך לכיוון הטפל והשגוי. וגם אי אפשר לענות על שאלות כאלה, כי אין ביכולתנו להבין את רוחב הראייה העצום של מי שברא את העולם.
זה בדיוק מה שענה הקב"ה למלאכים ששאלו לגבי מותו האכזרי של רבי חנינא בן תרדיון (מעשרת הרוגי המלכות, שהעלוהו באש לאחר שכרכו סביב גופו את גווילי ספר התורה): זו תורה וזו שכרה? התשובה היתה: אם אין אתם שותקים אני מחזיר את העולם לתוהו ובוהו. כוונת התשובה - שזהו מהלך מחושב מאז בריאת העולם, ומי שרוצה להבין צריך להסתכל במבט אחד על כל העניינים מאז בריאת העולם, ומי יכול לעשות זאת?

אבל כן צריך לשאול מה לעשות, איך להירפא. איך לסלק הסבל. ולא למה ועל מה הוא בא.

בצעירותי הרבה עסקתי בשאלות אלה של למה ועל מה, מתוך הטעות שאני צריכה לדעת "מה עשיתי" ושהבנת התשובות לשאלות תאפשר לי לתקן ולפתור. לאחר הרבה חקירה והדרכה של גדולי תורה, הבנתי שתכלית השאלה היא להצדיק את חטא השנאה וההלקאה העצמית ולהמשיך את הייאוש מלתקן, ולא כדי לתקן המעשים... ואילו הידיעה שהקב"ה מתקן את הנשמות ודואג שתיקונן יהיה שלם, ולא בא בטרוניות לבריותיו ולא מטיל עליהם תפקידים בלתי אפשריים - היא שנותנת מנוח לנפש וידיעה שכלית שכל הייסורים לטובה.
גדולים ויקרים לימדו אותי שסבל הנפש מקורו במחשבות רעות, ולפיכך מטרתי היא להגיע למחשבות טובות, וברור שהתהייה על "מעשי הרעים בגלגול קודם" לא תביא אותי לשום מחשבות טובות... לפיכך ברור שהיא היפך תפקידי. וכן, שיעורי תורה שאינני מבינה ושמביאים אותי לחשוב שהקב"ה אכזר ונוקם חס ושלום, אין אני צריכה לשמוע, אלא להיפך. לחפש בכל דבר שאני שומעת איך לדעת שהקב"ה טוב מיטיב ורחום ונאמן ויודע טובתי כל הזמן.
לפיכך הגעתי למסקנה שאין הסובל צריך לדעת מה "עשה" בגלגול קודם. אלא שהעולם נברא לאדם אחד, ונשמתו נחלקה ל-60 ריבוא נשמות, שכולן קשורות בשורשן, וכל הייסורים תכליתם תיקון חטאי האדם מתכלית בריאתו. ובהיותי בעולם המעשים ובתוך גוף, איני יכולה וצריכה לדעת מה בדיוק היה בשורשו רסיס הנשמה שאני מתקנת בגלגול זה, ומה חטאה נשמתי בגלגולה הקודם. שהרי אמרו חז"ל שאדם שבאו עליו ייסורים צריך לפשפש במעשיו, ואם לא מצא אז שיסיק שאלו ייסורים של אהבה (שממרקים את הנשמות).
רק לדעת ידיעה מוודאת שהקב"ה טוב ומיטיב והכל לטובה (ואם אינני יודעת זאת - לחקור ולדרוש עד בהירות וודאות).

ההוכחה הטובה ביותר שמצאתי, היא הסיפור בגמרא על התינוק עם התלתלים שהיה בשבי הרומאים, ושאלו רבי יהושע "מי נתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים?" וענה התינוק: "הלא ה' זוּ חטאנו לו ולא אבוּ בדרכיו הלוֹך, ולא שמעו בתורתו". וכי למה יושב בשבי וסובל תינוק שלא חטא כלל? כי הוא חלק מעם ישראל ומחטא הכלל, ולא בחטאו הפרטי נענש.

אלא שכדי להבין כל זאת אדם צריך להילחם על רפואה והקלה מהייסורים, כי מתוך הכאב אי אפשר להבין את טובו של הקב"ה ואת חסדיו. ברגע הכאב רואים רק שנאה ושחור. ההבנות מגיעות כשיש זמן של מנוחה מהייסורים. והעיקרון שצריך להנחות את דרכו של הסובל, שירחיק מנפשו מחשבות רעות, כי הן שגורמות לסבלו. לא יאמין להרהורים רעים שעולים בו (בעת הסבל) ויאמין רק למחשבות טובות ומשמחות.

יש הרבה מאמרים לקריאה של הרב לוגסי על חיזוק באמונה של בעלי ייסורי הנפש, כגון מספר "ישועות ישראל" (אם אינני טועה).
 
למעלה