שאלה מחילוני

Pirate Captain

New member
שאלה מחילוני

מהו הטקסט שהכי חשוב ליהודי מצוי? אני לא מתכוון לתנ"ך עצמו..אני מתכוון לקטע אחד מסויים..באורך של שני דפים בערך.. ובמסגרת חיפםוש אחר טקסט יהודי יש לי שאלה, קריאת שמע ישראל, ברכת הבית, התפליה בהנחת תפילין איפה אלו נכתבו...הם הרי לא כתובים בתנ"ך...נכון? אז בתץלמוד במשנה? :) תודה לעונים..
 

KIM2004

New member
תשובה חלקית

אין טקסט שהוא 'הכי חשוב'. הכי חשוב ליהודי הוא קיומן של תרי"ג מצוות Kim
 
לא בדיוק אבל בערך...

מספרת הגמרא במסכת שבת, דף ל עמוד ב: שוב מעשה בנכרי אחד שבא לפני שמאי. אמר לו (הנכרי לשמאי): גיירני על-מנת שתלמדני כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת דחפו (שמאי לנכרי) באמת הבנין (מעין מקל) שבידו. בא לפני הלל (אותו נכרי, עם אותה הבקשה), גייריה (הסכים הלל לגיירו). אמר לו (הלל לגר): "דעלך סני - לחברך לא תעביד" זו היא כל התורה כולה ואידך פירושה הוא זיל גמור (ששנוא עליך - אל תעשה לחברך" זוהי כל התורה כולה והשאר פירוש הוא - צא ולמד! נראה לי שהסיפור הזה יכול להתאים לשאלה שלך...
 

arriy80

New member
לדעתי

קריאת שמע ומשמעות הפרשיות הנאמרות איתה לפחות פעמיים ביום, הם הדבר החשוב ביותר, ובהם מונח בסיס אמונת היהדות. ייחוד ה'. השגחת ה'. שכר ועונש. זכירת יציאת מצרים - התחלת התהוותו של עם ישראל. קריאת שמע אכן כתובה בתורה: דברים ו' ד', י"א י"ג. ברכת הבית היא ברכה שנוסחה, ובמשך הזמן אומצה ע"י הכלל. נראה לי שאינה מוזכרת - כנוסחה - בתלמוד. התפילה בהנחת תפילין ייתכן ואינה מוזכרת בתלמוד, אך היא הכנה להנחת תפילין. אנו מזכירים לעצמנו מי ציווה אותנו להניח תפילין, מה כתוב בתפילין ובשביל מה אנו מניחים תפילין.
 
לגבי ברכת הבית

לגבי ברכת הבית הנפוצה היום בזה הבית לא יבוא..., בזה הדלת - לא יבוא... וכו'. נראה שמקור ברכה זו אינו יהודי כלל אלא נוצרי. יהודים אינם נוהגים להתפלל באופן של פקודות - פה לא יבוא! אלא באופן של תפילה ובקשה - יהי רצון מלפניך שזה הבית יהיה שמור ממחלות וכו'. ולכן כנראה שמדובר בתרגום בלבד של קטעים זרים. לדעתי התרגום הוא מעשרות השנים האחרונות ואין לו שום מקור קדום יותר. כך גם קראתי בעבר במקור שלא מצאתי כעת בגוגל...
 
אמ...

אני לא יודע לאיזה כיוון אתה מכוון אבל היית מציע את מגילת העצמאות. יש שם גם חלק שמדבר על המורשת. זה מה שאתה מחפש?
 
לא פרובוקטור,

הוא מתכוון לכתובים יהודיים ולא לכתבים ציוניים אני לפעמים לא יודעת אם אתה מתנשא או סתם פרובוקטור... למשל "צאנה וראיינה", "שולחן ערוך", הרמבם הרמבן ישעיהו ליבוביץ וכו....
 
לא מתנשא ולא פרובוקטור

ולמה האנטי? כולה אי הבנה (אגב, יש שיגידו שמגילת העצמאות של המדינה היהודית הנכספת לאחר אלפיים שנות גלות היא כתב יהודי-משיחי יותר מכל מה שנכתב בגולה באותן אלפיים שנים, אבל ניחא לא רוצה לריב איתך).
 
אכן

מחשבה שהיתה אף לי פעם.. ומאז נראית לי מדוייקת שהציונות כתנועה יש לה אלמנטים מובהקים של תנועה משיכית מן בן חורג של החסידות (גם השנים..) צודק גם אני לא רוצה (למה בחרת בשם פרובוקטור אגב אדוני המשורר???)
 
אם אתה חש

שדרושה התנצלות מצידי שיהיה כך אם כי לא ממש הייתי אומרת פריקת נשק והצדעה..אולי
 
אני לא צריך התנצלויות

אבל אמירות כמו "אם אתה מתנשא או סתם פרובוקטור" לא תואמות את רוח השלום והאחווה.
 
למעלה