שאלה מענייני דיומא - מה פירוש בכל דור ודור
אני מתנצל מראש בפני מי מהפורום שלא אוהבים קלוצקאשעס...
אני לא מבין את הביטוי, למה הוא חשוב, ומה הדור בא אני נמצא, ומה זה רלוונטי. אפרש שיחתי.
כשאנחנו אומרים שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו זה באמת ברור שבכל כמה שנים קמים אויבים גלויים ואויבים נסתרים שמתגברים עליהם (בהשתדלות שלנו ובעזרת השם). בכל דור משמעותו בכל הכלים סזמן אמת. כיום יש איום גרעיני גלוי ואיום סייבר נסתר, למשל. אבל לא על זה שאלתי.
המשנה ובהגדה כתוב שבכל דור ודור חיי אדם לראות (או נ"א להראות) עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
אם היה כתוב כל אדם צריך לראול על עצמו שהוא יצא ממצרים - הייתי מבין - כי זו מטרת ההגדה, להעיף אחורה בזמן כל אחד ואחד.
מה כל דור ודור עושה כאן? זה הרי חיוב אישי של כל יחיד ויחיד, ואיך זה משתלב בחיוב האישי? ואחרי שיובן מה זה חשוב, לאיזה דור אני שייך?? השאלה נחוצה כי המשנה היא המשך דברי ר"ג כל שלא אמר שלושה דברים אלה לא יצא י"ח. משמע, צריך להבין מה שאומרים אחרת לא יוצאים י"ח.
אני יודע שלא תאהבו את מה שאני אכתוב עכשיו: מכל דור ודור משתמעת לכאורה אקטואליה: המחנות, קום המדינה, שלח את עמי. וכולי. ולא היא. אך בעל ההגדה אינו מרשה אקטואליה. כל אחד ואחד עף אחורה בזמן בלי אירועים באמצע. זו הרי ההגדה.
אני מתנצל מראש בפני מי מהפורום שלא אוהבים קלוצקאשעס...
אני לא מבין את הביטוי, למה הוא חשוב, ומה הדור בא אני נמצא, ומה זה רלוונטי. אפרש שיחתי.
כשאנחנו אומרים שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו זה באמת ברור שבכל כמה שנים קמים אויבים גלויים ואויבים נסתרים שמתגברים עליהם (בהשתדלות שלנו ובעזרת השם). בכל דור משמעותו בכל הכלים סזמן אמת. כיום יש איום גרעיני גלוי ואיום סייבר נסתר, למשל. אבל לא על זה שאלתי.
המשנה ובהגדה כתוב שבכל דור ודור חיי אדם לראות (או נ"א להראות) עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
אם היה כתוב כל אדם צריך לראול על עצמו שהוא יצא ממצרים - הייתי מבין - כי זו מטרת ההגדה, להעיף אחורה בזמן כל אחד ואחד.
מה כל דור ודור עושה כאן? זה הרי חיוב אישי של כל יחיד ויחיד, ואיך זה משתלב בחיוב האישי? ואחרי שיובן מה זה חשוב, לאיזה דור אני שייך?? השאלה נחוצה כי המשנה היא המשך דברי ר"ג כל שלא אמר שלושה דברים אלה לא יצא י"ח. משמע, צריך להבין מה שאומרים אחרת לא יוצאים י"ח.
אני יודע שלא תאהבו את מה שאני אכתוב עכשיו: מכל דור ודור משתמעת לכאורה אקטואליה: המחנות, קום המדינה, שלח את עמי. וכולי. ולא היא. אך בעל ההגדה אינו מרשה אקטואליה. כל אחד ואחד עף אחורה בזמן בלי אירועים באמצע. זו הרי ההגדה.