אכן שאלה מעניינת אבל...
כשרון ה"לסדר ברצפים" אופייני לוריאציה אוטיסטית מסויימת. היא לא סיפרה על הילד שלה מבחינות אחרות, אבל כדאי לבדוק את העניין. הילדים האוטיסטים בעלי הכישרון המיוחד (מספרים, מוסיקה, ציור) משתמשים בו כערוץ לתקשורת עם העולם. אז השאלה אם לעודד או לא קשורה לדעתי ל 'מה הילד מפיק מזה?' אם זהו ערוץ התקשורת שלו - אז לדעתי אסור לנתק אותו, צריך להשתמש בו על מנת להרחיב את התקשורת עם העולם. אם זה משמש לו כבריחה - צריך לחפש היכן הקושי ולטפל בקושי. מענה לצורך האמיתי כבר יאזן מעצמו את מידת העיסוק שלו במספרים ובאותיות. אם זה פשוט מעניין אותו - כדאי ללמד אותו לאזן. בכל מקרה, אם זהו עיסוק אובססיבי (הצורך לסדר רצפים) - יש לזה סיבה. היא יכולה להיות נפשית או אורגנית. הפתרון הוא תמיד: הקשבה אמיתי לילד. מה הוא אומר? מה הוא רוצה? על איזה צורך זה עונה?