שאלה מעניינת מפורום שכן

אכן שאלה מעניינת אבל...

כשרון ה"לסדר ברצפים" אופייני לוריאציה אוטיסטית מסויימת. היא לא סיפרה על הילד שלה מבחינות אחרות, אבל כדאי לבדוק את העניין. הילדים האוטיסטים בעלי הכישרון המיוחד (מספרים, מוסיקה, ציור) משתמשים בו כערוץ לתקשורת עם העולם. אז השאלה אם לעודד או לא קשורה לדעתי ל 'מה הילד מפיק מזה?' אם זהו ערוץ התקשורת שלו - אז לדעתי אסור לנתק אותו, צריך להשתמש בו על מנת להרחיב את התקשורת עם העולם. אם זה משמש לו כבריחה - צריך לחפש היכן הקושי ולטפל בקושי. מענה לצורך האמיתי כבר יאזן מעצמו את מידת העיסוק שלו במספרים ובאותיות. אם זה פשוט מעניין אותו - כדאי ללמד אותו לאזן. בכל מקרה, אם זהו עיסוק אובססיבי (הצורך לסדר רצפים) - יש לזה סיבה. היא יכולה להיות נפשית או אורגנית. הפתרון הוא תמיד: הקשבה אמיתי לילד. מה הוא אומר? מה הוא רוצה? על איזה צורך זה עונה?
 
נראה שמדובר בילד מאוד תקשורתי, כך

שלא הייתי ממהר להכריז שהוא אוטיסט. ואפילו אם החזרתיות היא כפייתית ופתולוגית, צריך ללכת איתה ולא למתן אותה. יש לה סיבה והיא עונה על צורך שיש לנסות לספק גם בדרכים אחרות. אין לשלול את החזרתיות היא עונה על צורך בלתי מסופק. עם סיפוק הצורך היא תפחת מעצמה. ובכלל, חזרתיות אינה בעיה. היא פתרון חלקי לבעיה.
 
עדו, לא אמרתי שהילד אוטיסט, אמרתי ש

ההתנהגות אופיינית לאוטיזם ושיש לבדוק מה הסיבה לעצם התופעה. יש התנהגויות שכן חשוב למתן ע"י הצעת אלטרנטיבות, וע"י כיוון האנרגיות לאפיקים נוספים. כמובן שעושים זאת רק לאחר בירור הסיבה ובירור ההתנהלות שתתרום לילד יותר. יש אנשים מאוד תקשורתיים (כמוני למשל) שיש להם התנהגויות אוטיסטיות. החלק האוטיסטי של אישיותי מאוד מפריע לי בהתנהלות תקינה בעולם. כל כמה שאני מנסה להיות ברורה, יש אנשים שלגמרי לא מבינים מה אני אומרת או למה.
 
למעלה