שאלה מעניינת....

שאלה מעניינת....

יש לי חבר שהוא צנחן,הוא למד לצנוח בארה"ב ויש לו כמה מאות צניחות, דברים שאנשים פה בארץ לא חלמו עליהם כמו הליכה על כנף של BIPLANE ועוד... יש לו מצנח משלו וכל הציוד הרלוונטי - מד גובה , חליפה ועוד מיני צעצועים. בשיטים עלה לי רעיון - אולי אני אקח כמה חברה כאלה שאוהבים לצנוח - ובמקום לשלם סכומים לא הגיוניים כאלו על כל צניחה - הם פשוט יעלו על הססנה ויקפצו ממנה באוויר... הם קופצים עבור הספורט 0 לא משלמים לי אגורה. אני טס בשביל הספורט וזורק אותם באוויר כי בא להם ככה. השאלה: מה מונע ?? חבר שלי אמר שאין לו בעיה לקפוץ מססנה - הוא עשה זאת בעבר. פשוט קשה לי להאמין שיתנו לי - המנהל פה לא יכול לתת לאנשים פשוט סתם ככה לעשות דברים נחמדים - חייבת להיות איזו מכשלה בדרך. מי פה יכול לאמר לי מה מונע ממני לזרוק אנשים מהמטוס ?
 

omni

New member
התשובה לשאלתך

לדעתי נמצאת בגוף השאלה, ולכן על דרך ההלצה אומר לך שאתה צריך קודם כל אישור מהמנהל להשליך חפצים מהאוויר,
 
לא ממש פשוט

מעבר לבעיה החוקית שיש בלהצניח אנשים (המטוס צריך להיות מאושר לצניחה, צריך שזה יהיה במסגרת מועדון, ביטוח וכו´), זה לא ממש אפשרי לצנוח מססנה, וגם לא כל-כך כדאי. 1. צנחן עם מצנח על הגב לא ממש יוכל להכנס למושב הקדמי בססנה, לא-כל-שכן למושב האחורי. מצנח של צנחן מתחיל הוא כמו שק תפוחי אדמה על הגב, ומצנח של מתקדמים הוא סתם כמו תיק גב בינוני. לכן בכל מטוסי הצניחה או שאין מושבים או שיש ספסל. 2. היציאה מהמטוס קשה עד בלתי אפשרית עם דלת - ובלי דלת, ממש לא נעים לטוס, במיוחד בחורף ב-12K רגל. 3. כמה זמן יקח לססנה 172 לטפס ל-12K עם ארבעה אנשים ושלושה מצנחים?
 

רן בג

New member
מאיפה המצאת את כל האינפורמציה הזו ?

צסנה (לדגמיו) הוא אחד מהמטוסים הפופולרים במועדוני צניחה חופשית בארה"ב ביחוד באמצע השבוע כאשר מספר הצונחים מועט. חלק מהם מורידים לו את הדלת, חלק לא. אין בעיה לפתוח את הדלת לפני הצניחה.אכן ממריאים ללא מושבים (מלבד הטיס). לוקח חמש דקות להתקינם חזרה. באשר לגודלם של המיצנחים...לך למנחת הבונים להתעדכן...
 
אכן המצאות פרועות

1. הנני צונח חופשי, בעיקר במועדון הבונים. 2. בהתחלה צנחתי עם מצנח גדול (250 רגל מרובע) - שקראנו לו בקורס "שק תפוחי אדמה". היום אני עם מצנח פרטי (190 רגל מרובע) - הרבה יותר נוח, אבל אפילו על הקרקע אי אפשר לשבת איתו על כסא עם משענת גב. 3. בכל המטוסים מהם צנחתי (ססנה 206, ססנה קראוון, איילנדר, פילאטוס ז"ל) לא היתה מותקנת דלת עם ציר, אלא דלת הזזה או ללא דלת. במטוס ללא דלת, בחורף, תמיד היתה מריבה בין הצנחנים מי ישב ב"פריזר" - כינוי לעמדה שחוטפת הכי הרבה רוח, ועד שלא התחלנו לקחת שק שינה איתנו על מנת להתכרבל בו זה היה עונש אמיתי.
 
כן,תוכל להצניח מצסנה 172

בתנאים הבאים: 1.הצסנה ממותקנת להצנחה , ללא כסאות ודלת. 2. שיהיה לך רשיון מפעיל להפעלת טיסות הצנחה. 3. שיהיה לך רשיון טייס מסחרי. 4. עוד כמה פרטים שוליים שלא זוכר כרגע ואזכר בהן אחרי שתשלים את שלושת הראשונים
 
תצניח מדריפטר!

לטעמי ראובן המטוס המתאים ביותר להצנחה הנו הדריפטר. ישבתי וחשבתי ופיתחתי נוהל להצנחה מדריפטר שיעבוד במאה אחוז וללא קשיים מיותרים. להלן הפירוט לשירותך: הושב את הצנחן על ציודו במושב הקידמי המרא לאזור ההצנחה בקש מהצנחן להתיר את החגורות התחל לבצע את התמרון המכונה בלע"ז "ספליט S", באופן הבא: משוך מעט את הסטיק וגלגל את המטוס בחריפות לחצי רול מושלם. בשלב זה, הפתע את הצנחן ובמקום למשוך את הסטיק דחוף אותו בפראות. הצנחן ייעלם מעיניך במהירות הבזק כאילו לא היה שם מעולם. עם היעלמות הצנחן, משוך את הסטיק ליציאה מושלמת מהתרגיל. אל תשכח להקטין מנוע בצלילה כדי לא לעבור VNE. בהצלחה! בשמחות, אבי
 

רן בג

New member
רעיון מצוין, אבל אל תשכח...

לקפוץ קדימה מהמושב האחורי לקידמי מיד עם "העלמות הצנחן". אי אפשר להטיס דריפטר מאחורה ללא נוסע או משקל מקדימה. ורק לשם אינפורמציה. לפני מספר שנים צנחו מ-MXL-2 ´ הצנחן היה שלומי פרל. לקח הרבה זמן לטפס..בזמנו נבדקה אפשרות להצניח מדריפטר ונמצא שאפשר לצאת גם מהמושב האחורי. הדבר לא תורגל בפועל.
 
עדכון מס. 1 לנוהל ההצנחה מדריפטר

בעקבות הערתו הבונה של מר בג ישבתי וחשבתי שוב. אני מכריז בזאת כי הבעיה של קפיצה מהמושב האחורי לקדמי בדריפטר שטס הפוך הנה בלתי פתירה בעליל. לפיכך, החל ממועד פירסום שינוי זה יש להושיב את הצנחן במושב האחורי בדריפטר. יתר הנוהל נותר ללא שינוי. בשמחות אבי
 
תשב פעם מאחורה אבי...

בישיבה מאחור בדריפטר, שלמזלך לא חוויתי, אתה תקוע בין מוטות, הכנף, הבום,ופרופלור באזור הראש שלך. אפילו על הקרקע, עם מנוע דולק (אין ממש ברירה עם חניך כזכור לך) הכניסה והיציאה מהמושב האחורי מסוכנים, מפחידים, וקשים. אין שום סיכוי "להפתיע" צנחן שיושב מאחור בדריפטר ו"להפיל" אותו. לעומת זאת, מי אמר שצריך נוסע מקדימה בדריפטר? משקל המינימום מקדימה להמראה הוא 60 ומשהו קילו. מקסימום 105 או משהו כזה. כל מה שאתה צריך זאת משקולת של 30 ק"ג על מסילה שנעה קדימה, ועוד משקולת של 30 ק"ג קבועה מקדימה, וצנחנית כוסית ששוקלת 50 ק"ג או פחות... כולל הציוד! דרך אגב, נושא המשקולת מקדימה בדריפטר - אמיתי! כאשר לוקחים בחורות צנומות מקדימה (כמו גל
אכן מוסיפים משקולת!!! עכשיו כל מה שנותר לעשות זה לטפס עם דריפטר ל 12,000 רגל. ונסיים בתמונת הצנחה ... מפיטס כמובן. בפיטס קל ופשוט לטוס אפס גי, מה שמאפשר לצנחן לצאת בקלות מהמטוס, וכמובן עם 3000 רגל לדקה טיפוס, אין בעיה להגיע לגובה ו"להפיל" את הצנחן מהתא הקדמי. כל מה שנותר לראובן זה לכנס שותף על מטוס כזה.
 
אז חוזרים לנוהל המקורי

אך מגבילים את תקפותו לצנחניות כוסיות בלבד. מאידך גיסא אם היא כזו אז למה לעזאזל לזרוק אותה מהמטוס בכלל.
 
כי ככה זה אבי ...

יש בנות כוסיות שאם אתה לא זורק אותן קודם - בסוף הן זורקות אותך. ואני לא אוהב להיזרק - בטח שלא ממטוס.
 
למעלה