אתה מעלה כמה נקודות
ונבדוק אותן אחת אחת: 1. אין מדד לפיו הנדריקס או קלפטון הם הגיטריסטים הטובים ביותר, ואין גם הסכמה בין המבקרים על הטענה הזו. בכך, אני מסכימה אתך. שניהם, ללא ספק, גיטריסטים מוכשרים ומעולים - ראה הקריטריון שנתתי בהודעתי הקודמת. אבל נסיון לדרג גיטריסטים ולומר מי הטוב ביותר שקם אי פעם, הוא מגוחך. וכך גם לגבי כל כלי נגינה אחר, כמובן. 2. פרשת קלפטון ו-ווטרס: בזמנו, הורמו גבות - ובצדק - על הסכמתו של קלפטון מלכתחילה לנגן כגיטריסט שכיר, עבור מישהו אחר. קלפטון הוא אמן ידוע ונחשב, יותר מאשר ווטרס. הוא כנראה הסכים להצטרף לסיבוב ההופעות רק בשל ידידותו עם ווטרס, ומשום שחשב שזה יהיה "קטע". הוא פרש משום שווטרס לא נתן לו לנגן כפי שהוא יודע, עם כל הנשמה, ודרש ממנו לנגן בדיוק אותו הדבר, לילה אחרי לילה. קלפטון פשוט השתעמם. כאיש עשיר למדי, הוא לא היה צריך את המשכורת, לעומת הנגנים האחרים בלהקת הליווי של ווטרס, ולכן לא היתה לו בעיה לעזוב. (טים רנוויק, לעומת זאת...). כך זה גם ב-In the Flesh כמובן: הנגנים שם הם שכירים של ווטרס; הוא משלם את משכורתם. כמובן שהם יעשו בדיוק מה שהוא אומר: הוא הבוס. הוא גם אוהב את זה ככה, לדבריו. הפלויד, לעומדת זאת, לא היו נגנים שכירים של ווטרס; הם היו יוצרים שווי-זכויות בלהקה. ווטרס לא היה יכול לומר לרייט כיצד לנגן קלידים, למייסון כיצד לתופף או לגילמור כיצד לנגן גיטרה. ככה זה בלהקות. כאשר מישהו מחברי להקה (כלשהי) מנסה להשליט על האחרים כיצד לנגן, זה גורם לחיכוכים ולעיתים להתפרקות החבילה. יש יותר סיפורים כאלו משאוכל לספור. (בגלל זה כשמישהו עוזב להקה אומרים שזה בגלל "חילוקי דעות מוסיקליים"). ווטרס בהחלט ניסה את זה עם הפלויד - וזו היתה טעותו: הוא העיף את רייט; הוא החליף את מייסון בכמה קטעים בנגני אולפן, וחשב להעיף גם אותו; והוא רב בלי סוף עם גילמור על איך כל קטע צריך להשמע בדיוק. כל היתרון שבלהקה - לעומת עבודת סולו או עבודה עם נגנים-שכירים - היא היכולת להפרות זה את זה ברעיונות מוסיקליים שכל חבר להקה מביא; לנגן כאנסמבל, ולא כאוסף של יחידים או כיחיד הכותב עבור כלים נוספים. יש אנשים שאולי לא מסוגלים לעבודת צוות כזו... אני חוששת שווטרס הוא אחד מהם.