שאלה משיחזור..

התלבטות

אנשי הביהביוריזם בטח היו אומרים שאפשר להתנות תינוק למשהו על ידי חיזוק חיובי.. עכשיו, מצד אחד האוכל היה אמור להיות חיזוק חיובי... אבל מצד שני גם הרכות של האם השניה היא חיזוק חיובי.. אז לא ברור אם זה תומך או לא... כי בשני המקרים התינוק מקבל חיזוק שאמור להגדיל את תדירות התגובה, אבל הוא בחר באחד מהם. מה זה אומר?
 
כן, צודקת. מצאתי את התשובה לשאלה בספר!

תתעלמו ממה שכתבתי קודם... הנה ציטוט מהספר (פרק 6, עמוד 264, אמצע פסקה 4): "מנקודת המבט של הלמידה האסוציאטיבית, צפוי היה שהקופיפים יתקשרו לאם העשויה תיל, מאחר שאם זו הייתה מקושרת עם מזון. אולם הקופיפים העדיפו בבירור את האם העטופה בבד מגבת. הם בילו עמה זמן רב יותר, ומיהרו לרוץ אליה בשעת מצוקה. מסתבר שלשם התפתחותה של התקשרות, היכולת להיצמד לאם עשויה בד מגבת ולשאוב ממנה ביטחון הייתה חשובה יותר מאכילה". כתוב גם למעלה שסדרת המחקרים של הארלו ועמיתיו תומכים בדעה שהקישור עם ההזנה אינו הבסיס להתקשרות. כלומר: הניסויים תומכים בבולבי ולא בביהביוריזם.
 
חשבתי על זה שוב

אולי זה לא משנה מה היה החיזוק החיובי כל עוד זה גרם להעלאת תדירות התגובה?
 

hp24

New member
אבל בולבי הוא לא סוג

של למידה חברתית (זן בהיביוריסטי) עם כל תיאוריית ההסתגלות שלו? נראה לי שהזכירו אותו בספר בהקשר הזה...
 

wairauch

New member
שאלה משיחזור..

16. הניסויים של הרלו בקופים א. תמכו בביהביוריזם ולא בבולבי ב. תמכו בבולבי ובביהביוריזם ג. תמכו בבולבי ולא בביהביוריזם ד. באף אחת אני יודע שהם תמכו בבולבי אבל מה קורה עם הביהביוריזם!?
 
תשובה

דווקא אני ראיתי שבמחברת כתוב שבולבי והביהביוריזם סותרים אחד את השני. תוכלי למצוא איפה מצאת בספר שהוא ביהביוריסטי? אולי הוא בא מהם אבל מודרני יותר מהם?.. ופיתח תיאוריה משלו..
 
אוקיי,תיקון.. הוא לא בא מהם..

מצאתי באינטרנט שכתוב שהוא בא מהפסיכואנליזה אבל בעקבות תיאוריית האבולוציה של דרווין הוא פתיח תיאורייה שיצאה נגד עיקרון של הפסיכואנליזה. העיקרון הוא: המוטיבציה לפעולה היא על פי הצרכים הבסיסיים של האדם (מין, רעב וכו'). אבל אין לי מושג בקשר לביהביוריזם... אולי בדברים מסויימים הם כן מסכימים ובדברים מסויימים הם לא? כנראה ספציפית בניסוי של הקופים הטענות שלהם שונות.
 
בולבי בפרק 1

חיבור תיאוריות: a. אבולוציה- נטייה מולדת להתקשרות b. פסיכואנליזה- איכות הטיפול-->איכות ההתקשרות c. קוגניטיבית- מודל פעולה פנימי (תוצר ההתקשרות)
 
תודה עומר :)

עכשיו עזרת לי לענות על שאלה אחרת מהשחזור ;) (השאלה: על איזו תיאוריה לא הסתמך בולבי?)
 

hp24

New member
את צודקת

אגב, בעמוד 41 רשום בדיוק מה הוא אומר :)
 
למעלה