שאלה משפטית קצת...

שאלה משפטית קצת...

היום בעיתון למי שלא ראה היתה כתבה על האלוף במיל' דורון אלמוג שטס ללונדון עם אל על ולפני הנחיתה נאמר לו מהשגרירות שלא ירד מהמטוס כי הוא יעצר עקב תלונה שהוגשה נגדו על פשעיי מלחמה אלק... הוא כמובן לא ירד וחזר לארץ, אם הוא היה דורך על אדמת אנגליה הוא היה מועכב לחקירה... השאלה הנשאלת היא, כאשר האדם במטוס ישראלי במקרה הזה שעל אדמת בריטניה, למי הוא שייך? משהו בינלאומי? ישראל? תודה
 

e dor

New member
לפי מה שנאמר בחדשות

מכיוון שהמטוס ישראלי, זו נחשבת "טריטוריה" ישראלית. לכן לא פרצו למטוס ועצרו אותו
לילה טוב
 

singera

New member
למרות שאני לא רוצה לרדת לפוליטיקה

למה לעצור אותו אם הוא טס לאנגליה ולא למצרים או מרוקו או צרפת. למה יש שם כח מוסלמי חזק כמו בצרפת?
 

singera

New member
כלומר הוא אף פעם לא יוכל לטוס

לאנגליה או עוד כמה שנים הרוחות ירגעו?
 

T281

New member
ארגון "יש גבול"הישראלי הצטרף לתלונה

בא לי להקיא.
 

ארזS

New member
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"

מכירים את הביטוי הזה ?
 

T281

New member
כשהבריטים שטו 7000 מייל כדי לשחרר

את הכבשים של פולקלנד המפציצים שלהם חנו חנייות ביינים בצילה שהייתה תחת שילטון הרודן פינושה.בתמורה הם לא הסגירו אותו לספרד לפני מספר שנים כשהו הגיע לבריטניה. אבל זה בסדר. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על צפון אירלנד...
 
לפי החוק הבינלאומי

החל על מטוסים הוא החוק הימי. כשחוקקו את החוקים הבינלאומיים עוד לא היו כלי תחבורה אויריים ולכן מה שתופס בהכללה זה החוקים הימיים. בכלל ,רוב המושגים בעולם התעופה לקוחים מעולם השייט- הדוגמה הבולטת ביותר- מפקד המטוס נקרא CAPTAIN - קברניט , בדיוק כמו מפקד האוניה. לעניננו- החוק הימי קובע כי כלי תחבורה (אוניה או מטוס) שהוא ברישום לאומי מהווה שטח טריטוריאלי של הלאום הרשום. מפקד כלי התחבורה- הקברניט, הוא הסמכות העליונה בתוך הכלי שלו ושלטונות מקומיים לא יכולים להכנס לתוך הכלי בלי אישור של הקברניט. כל אדם שנמצא בתוך הכלי נחשב כאילו הוא על אדמת הלאום הרשום ולא ניתן לעצור אותו ללא הסכמת שלטונות הלאום.
 
תודה על התשובה המפורטת, כלומר...

לפי הרישום של המדינה, ככה החוקים שם? יענו אם זה היה המטוס המושכר של ישראייר (שיש לו רישום איסלנדי...) האיסלנדים יכלו לאשר כניסה למטוס לעצור את האלוף במיל'?
 

ארזS

New member
אני לא חושב שאתה צודק

אמנם הרישום איסלנדי אבל המטוס בהפעלה של חברה ישראלית והקברניט ישראלי [לפי הידוע לי]. אני לא חושב שבמקרה שכזה היו יכולים לעצור את האלוף במיל.
 
מה שקובע הוא ה"דגל" של הכלי

כל כלי תחבורה בנתיבים בינלאומיים חייב להציג "דגל" לאומי. זה אומר- הלאום שאצלו הוא רשום. לא משנה מקור הכלי ומי בעליו. הקובע הוא תחת איזה רישום לאומי הוא מופעל. כל מטוס שמופעל ע"י חברה ישראלית חייב להיות רשום בישראל. ולכן למרות שכביכול על הגוף רשום סימן זיהוי של ארץ אחרת- המטוס טס כטיסה מספר X של חברת ישראייר או טיסה Y של אל על וזה מה שקובע.
 

e dor

New member
אני לא מבין מה ההתלהבות שלכם

א. אזרח בריטי, ישראלי במקור הוא מגיש התלונה. ב. בלי קשר לדעתי הפוליטית, זו שערוריה, מקווה שהנושא יפתר כי לא ייתכן שכל חייל (במקרה הזה בכיר אבל אני לא יודע לאן עוד אפשר לרדת) יעצר כשינחת במקום שלא אוהבים אותו (סליחה, מישהו בודד לא אוהב אותו). ג. לגבי האיסלנדי - אני מאמין שהוא רשום על שם ישראלי כיום, וכמו שארז אמר - מפקד המטוס הוא ישראלי, כך שאי אפשר היה להסגיר אותו במצב כזה לדעתי.
 

yportnoy37

New member
שטח בינלאומי

איזור המעבר (Transit) של כל שדה תעופה נחשב לאיזור בינלאומי ולכן לא חל עליו החוק המקומי, והמקום לא נחשב גם אדמת לאום. החוק המקומי חל רק מהנקודה של הביקורת דרכונים והלאה. לדעתי האלוף דורון ירד מהמטוס ונשאר באיזור המעבר עד שהטיסה של אל על חזרה לארץ, ומן הסתם הוא היה צריך לקנות כרטיס חזרה דרך המשרדים של אל על.. למי שרוצה להבין קצת יותר בנושא, מומלץ לראות את הסרט "הטרמינל", שמדבר בדיוק על זה.
 
משונה לי מאד חריצת הדעת שלכם

אני מנסה להסביר לכם את הצד החוקי האמיתי ואתם, כל כך התרגלתם להביע כאן דעות נחרצות, ששום בר סמכא לא משפיע עליכם. כולל הילד DOR או מה שמו, "כן דעתי" ."לא דעתי"... תנסו בבקשה לפתוח קצת עינייים ולהבין את הנקרא. איזור טרנזיט הוא לא שטח בינלאומי. הוא שטח בשליטה לאומית, אך הנכנס אליו אינו זקוק לויזה ולביקורת דרכונים. זה שטח ביניים במעבר ממטוס לאומי אחד למשנהו ובדרך הנוסע עובר לתוך השטח שבשליטת השלטון המקומי. רק כלי התחבורה - במקרה זה - מטוס - הוא ששיך ללאום הרשום שלו. ברגע שנוסע הניח רגלו על גרם מדרגות, שרוול יציאה וכו'- הוא כבר לא חסין מפני השלטון המקומי. הנוסע אלוף דורון אלמוג לא ירד מהמטוס, הוא חיכה בתוכו עד שהמטוס יצא בדרך חזרה ארצה יותר מכך- אחד מהטיסים היה נוכח כל הזמן במטוס. - ברגע שכל צוות המטוס יורד ממנו -המטוס "משתחרר" מלאומיותו ואז יכול צוות הנקיון ו/או התיקונים המקומי לעלות עליו. כלי התחבורה מקבל חסינות דרך המפקד שלו. ברגע שמפקד המטוס יוצא- החסינות נעלמת. אז תפסיקו בבקשה אם הדעות הפרטיות שלכם שהן ממש לא לעניין.
 

yportnoy37

New member
משונה לי מאוד התגובה שלך

זה ידוע ששטח טרנזיט הוא שטח ביניים בילאומי שלא שייך למדינה. וזה גם ברור שכל עוד לא הראת דרכון, חוקי המדינה לא יכולים לחול עליך. הייתי רוצה שתראה לי את המקור שעליו אתה מסתמך ששטח טרנזיט הוא שטח לאום.
 
אם אמרתי- אז זה מבוסס

תפסיקו כבר עם החוצפה שלכם. ילדים בני 12 מלמדים אותנו כאן דברים שהם לא מבינים בהם בכלל. מספיק. זה כבר נמאס. קשה לסבול את ההתפרצויות שלכם. אל תגיד "לדעתי" - כי אתה עוד לא מסוגל לקבוע דעה. תנסה לקבל דברים בדוקים שאומרים לך- ואולי תלמדו מהם קצת. מתי תבינו שחוסר הידע והנסיון שלכם זה עובדה- ותנסו קצת, אבל רק קצת ללמוד עובדות חדשות. אם אתה רוצה מקור- בבקשה תקרא את המקור- חוקי הים הבינלאומיים. אם אתה רוצה- תקרא את כל החוקים - זה בערך 2200 דפים באנגלית טכנית קשה. הנה קישור לפרק שדן ב TRANSIT. קרא היטב ותבין ש"טרנזיט" זה רק סטטוס של הנוסע עצמו. אין דבר כזה "שטח טרנזיט" מבחינת החוק. ואם תתעמק בקריאה תבין שנוסע במעמד טרנזיט כפוף לכל החוקים של השלטו המקומי.
 
למעלה