שאלה נוספת בקשר ללימודי תואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי

lla88

New member
שאלה נוספת בקשר ללימודי תואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי

שלום לכולם,
אשמח לשמוע מהמלצות שלכם, כיצד אפשר לחוות קצת יותר את המקצוע מאבחן דידקטי?
במסגרת ההתעניינות שלי בלימודי תואר שני, ניסיתי לשלוח לכמה מכוני אבחון מייל התעניינות אם אפשר לבוא ולראות את אופי העבודה.
אני מבינה כעת שהדבר לא אפשרי מבחינת פרטיות הנבחנים.

יש הצעות ?
תודה!
 

lolly87

New member
שלום

אני לומדת באוניברסיטה העברית, ואני יודעת שהיה יום אחד שבאו מתעניינים לראות את הקליניקה באוניברסיטה, ונתנו להם להיכנס לכמה דקות לחדר צפייה באבחון.
אולי זו אפשרות שתתאים לך, ואם אני זוכרת נכון זה היה בסביבות פברואר
&nbsp
 

FOR THE LD

New member
מה שרואים מכאן, לא רואים משם

הצפייה במפגשים עם התלמיד/הסטודנט המאובחן, היא רק חלק מן התהליך האבחוני. ישנם כמה שלבים לפני וכמה שלבים אחרי.
אולי כדאי להתחיל דווקא ב"מוצר המוגמר" - הדו"ח האבחוני, שלאחריו נערכות פגישות נוספות עם הגורמים הרלוונטיים, כל אבחון/נבחן לגופו, ובהתאם לצרכים העולים מן השטח.
יצירת דו"ח שכזה אינה עניין של מה בכך, ודורשת בנוסף יכולת אינטגרטיבית, של כל המידע המקדים (שאלונים, אינטייק, תצפית), המידע שנאסף בזמן האבחון - כל כלי אבחוני עם דרך העברתו, ניתוחו, עפ"י נורמות מצופות, התפקוד הכללי של הנבדק במהלך המפגשים (מוטיבציה, קשב וריכוז, התמודדות עם תסכול) וכו'....
ניתוח הממצאים וכתיבת דו"ח מעין זה כזה אורכת שעות על גבי שעות, על פני ימים רבים (אם עושים עוד כמה דברים פרט לאבחונים - עבודה, בית, ילדים), ולא פעם, בעקבות שיחה עם מקבלי הדו"ח, נדרשים שינויים נוספים, עד ליצירת הגרסה הסופית.
לכן אני מציעה לך, לפני שאת מחפשת במי או במה לתצפת, לשבת ולעיין באבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים, כדי לקבל איזו שהיא פרספקטיבה, לגבי מה שמצופה ממך, כמאבחנת דידקטית.
אם את עובדת במערכת החינוך, את נתקלת מן הסתם באבחונים של תלמידייך, ועל כן יש לך גישה נוחה יותר לעיין בחומרים, ולהסיק מה שעלייך להסיק.
בהצלחה!
 
למעלה