שאלה נקודתית בעלת השלכות פילוסופיות ואתיות :

N Feuerstein

New member
שאלה נקודתית בעלת השלכות פילוסופיות ואתיות :

לחברי הפורום שלום רב, להלן תיאור המקרה שלי - אשמח מאוד אם חברי פורום יביעו את דעתם גם מעבר לאספקט המשפטי - גם לאספקט האתי : לפני תקופה של מספר חודשים, נעזרתי בשירותיו של איש מקצוע שסיפק לי שירות מקצועי בתחום כלשהו. הנ"ל מספק שירותים אלו לאנשים רבים והוא מפרסם בגוגל - דרך גוגל מגיעים אליו לקוחות לא מעטים ( ככל הנראה ). באחת הפעמים בה פגשתיו, הבעתי את מורת רוחי נוכח דבר מה אשר לא התבצע כרצוני ( ניסוחי היה לגיטימי ותקין לגמרי ), ובנוכחות קרוב משפחה ששהה לצידי באותו היום - איש המקצוע גידף אותי והתגרה בי בשפה בוטה, גועלית, מכפישה ובטונים צורמים מאוד. הפגישה עמו הוקלטה - ודברים לא יפים אלו שהוא אמר לי, בתור לקוח שלו - ששילם לא מעט כספים - פגעו בי למדי, אך הוקלטו כולם. האם מבחינה חוקית - היות וכאמור גידופיו כלפי במשך שעת מתן היעוץ המקצועי ( אשר כאמור שילמתי עליה לא מעט כספים ) הוקלטו - אני רשאי להעלות את ההקלטה לרשת האינטרנט - למשל לאתר האינטרנט שלי, ולכתוב שאיש מקצוע בשם התנהג בכפיות טובה ובאלימות מילולית כלפי, לקוח שלו - ששילם לו כספים רבים ובסופו של דבר בסוף ההליך קיבל אלימות מילולית מבזה, מביישת, מבישה ומאכזבת ? האם העלאת ההקלטה לאינטרנט - או תיאור ההקלטה באינטרנט ( קרי לכתוב על העוול המילולי שנגרם לי ) תחת שמו של איש המקצוע - מהווה פגיעת לשון הרע או הוצאת דיבה? האם כל אימת שההקלטה בידי- יש לי זכות לספר באינטרנט - על איש מקצוע שנקט נגדי באלימות מילולית ? האם לדעתכם ניתן מבחינה אתית להמשיל את הדבר ל customer service ואתם בתור צרכנים פוטנציאלים הייתם רוצים לדעת על בעלי מקצוע שנוהגים כלפי לקוחות באלימות מילולית ? רב תודות.
 

N Feuerstein

New member
משמע :

היות ואני לא מתכוון לתבוע בבית משפט את הזמן שהשקעתי בפגישה והכספים שהוצאתי עליה על מנת לקבל עוינות וחוסר שיתוף פעולה - כמו גם אלימות מילולית *טהורה* - הייתי מעוניין להזהיר את ציבור הצרכנים הפוטנציאלי מפני איש מקצוע שכלפיי- נקט באלימות מילולית. האם כל עוד אני כותב אך ורק על דברים מוכחים ועובדות גמורות ( על פי ההקלטה אשר בידי ) ולא חורג מזאת - ביכולתי להעלות לרשת ככל אשר עולה על דעתי ?
 
פרסום הקלטה באינטרנט

מר פוירשטיין שלום, קראתי את פנייתך המפורטת. אחלק את תשובתי לכמה שלבים: ראשית, מהדברים נראה שיש לך, לכאורה, עילת לשון הרע כנגד אותו נותן שירות ולא ההיפך. יש לבחון את הדברים שאמר לך נותן השירות בנוכחות קרוב משפחתך ואת משמעותם. שנית, הקלטת השיחה על ידך מותרת על פי חוק האזנת סתר, התשל"ט-1979, שכן הינך אחד מבעלי השיחה. שלישית, לגבי העלאת השיחה לאינטרנט. העלאת השיחה לאינטרנט מהווה על פניו שירות עבור צרכנים עתידיים. היא חושפת את התנהלותו השלילית לכאורה של אותו נותן שירות ומזהירה צרכנים פוטנציאליים מפניו. ואולם, דע לך שאם תעלה את השיחה לאינטרנט, יש להניח במידה לא מבוטלת, כי אותו אדם יפעל נגדך במישור המשפטי גם אם אין לו עילה או שיש לו עילה חלשה והדבר יהיה כרוך מן הסתם בעלויות כלכליות מבחינתך. לכן, אני סובר שכדאי לך להיכנס למאבק עקרוני זה רק אתה מוכן ללכת איתו עד הסוף ולהתמודד עם השלכותיו. עו"ד יוסי מאוטנר
 

N Feuerstein

New member
תודה רבה על התשובה -

אם כי כוונתי לא להעלות את ההקלטה עצמה לאתר האינטרנט - אלא פשוטו כמשמעו לכתוב באתר האינטרנט שאיש המקצוע בשם X אליו הגעתי דרך גוגל - השתמש כלפי בפגישת יעוץ באלימות מילולית ואמר את המילים X Y Z ... כמובן שאי אפשר לחזות מראש פעליו של אדם, אך באם אציין באתר האינטרנט שהכל הוקלט - האם לדעתך אדם עשוי לנסות הליך משפטי גם כאשר ידוע לו שהכל הוקלט ? ולהסתכו בפיצויים על משפט בו הפסיד? תודה רבה.
 
יכול להיות

קשה לי לומר. אך אם אכן הכל מוקלט, אזי סיכוי התביעה שלו מצטמצטמים. מצד שני, אותו נותן שירות עומד לספוג פגיעת מוניטין קשה בשל הפרסום וייתכן כי, לדוגמא, יבקש להוציא צו מניעה נגד הפרסום. המדובר בהליך מיידי שיצריך אותך לשכור שירותים של עו"ד. אולי כדאי לשקול לפרסם באתר אינטרנט קיים, העוסק בתלונות של צרכנים. כך, אותו אתר ישא במירב הסיכונים שבפרסום. עו"ד יוסי מאוטנר
 
למעלה