N Feuerstein
New member
שאלה נקודתית בעלת השלכות פילוסופיות ואתיות :
לחברי הפורום שלום רב, להלן תיאור המקרה שלי - אשמח מאוד אם חברי פורום יביעו את דעתם גם מעבר לאספקט המשפטי - גם לאספקט האתי : לפני תקופה של מספר חודשים, נעזרתי בשירותיו של איש מקצוע שסיפק לי שירות מקצועי בתחום כלשהו. הנ"ל מספק שירותים אלו לאנשים רבים והוא מפרסם בגוגל - דרך גוגל מגיעים אליו לקוחות לא מעטים ( ככל הנראה ). באחת הפעמים בה פגשתיו, הבעתי את מורת רוחי נוכח דבר מה אשר לא התבצע כרצוני ( ניסוחי היה לגיטימי ותקין לגמרי ), ובנוכחות קרוב משפחה ששהה לצידי באותו היום - איש המקצוע גידף אותי והתגרה בי בשפה בוטה, גועלית, מכפישה ובטונים צורמים מאוד. הפגישה עמו הוקלטה - ודברים לא יפים אלו שהוא אמר לי, בתור לקוח שלו - ששילם לא מעט כספים - פגעו בי למדי, אך הוקלטו כולם. האם מבחינה חוקית - היות וכאמור גידופיו כלפי במשך שעת מתן היעוץ המקצועי ( אשר כאמור שילמתי עליה לא מעט כספים ) הוקלטו - אני רשאי להעלות את ההקלטה לרשת האינטרנט - למשל לאתר האינטרנט שלי, ולכתוב שאיש מקצוע בשם התנהג בכפיות טובה ובאלימות מילולית כלפי, לקוח שלו - ששילם לו כספים רבים ובסופו של דבר בסוף ההליך קיבל אלימות מילולית מבזה, מביישת, מבישה ומאכזבת ? האם העלאת ההקלטה לאינטרנט - או תיאור ההקלטה באינטרנט ( קרי לכתוב על העוול המילולי שנגרם לי ) תחת שמו של איש המקצוע - מהווה פגיעת לשון הרע או הוצאת דיבה? האם כל אימת שההקלטה בידי- יש לי זכות לספר באינטרנט - על איש מקצוע שנקט נגדי באלימות מילולית ? האם לדעתכם ניתן מבחינה אתית להמשיל את הדבר ל customer service ואתם בתור צרכנים פוטנציאלים הייתם רוצים לדעת על בעלי מקצוע שנוהגים כלפי לקוחות באלימות מילולית ? רב תודות.
לחברי הפורום שלום רב, להלן תיאור המקרה שלי - אשמח מאוד אם חברי פורום יביעו את דעתם גם מעבר לאספקט המשפטי - גם לאספקט האתי : לפני תקופה של מספר חודשים, נעזרתי בשירותיו של איש מקצוע שסיפק לי שירות מקצועי בתחום כלשהו. הנ"ל מספק שירותים אלו לאנשים רבים והוא מפרסם בגוגל - דרך גוגל מגיעים אליו לקוחות לא מעטים ( ככל הנראה ). באחת הפעמים בה פגשתיו, הבעתי את מורת רוחי נוכח דבר מה אשר לא התבצע כרצוני ( ניסוחי היה לגיטימי ותקין לגמרי ), ובנוכחות קרוב משפחה ששהה לצידי באותו היום - איש המקצוע גידף אותי והתגרה בי בשפה בוטה, גועלית, מכפישה ובטונים צורמים מאוד. הפגישה עמו הוקלטה - ודברים לא יפים אלו שהוא אמר לי, בתור לקוח שלו - ששילם לא מעט כספים - פגעו בי למדי, אך הוקלטו כולם. האם מבחינה חוקית - היות וכאמור גידופיו כלפי במשך שעת מתן היעוץ המקצועי ( אשר כאמור שילמתי עליה לא מעט כספים ) הוקלטו - אני רשאי להעלות את ההקלטה לרשת האינטרנט - למשל לאתר האינטרנט שלי, ולכתוב שאיש מקצוע בשם התנהג בכפיות טובה ובאלימות מילולית כלפי, לקוח שלו - ששילם לו כספים רבים ובסופו של דבר בסוף ההליך קיבל אלימות מילולית מבזה, מביישת, מבישה ומאכזבת ? האם העלאת ההקלטה לאינטרנט - או תיאור ההקלטה באינטרנט ( קרי לכתוב על העוול המילולי שנגרם לי ) תחת שמו של איש המקצוע - מהווה פגיעת לשון הרע או הוצאת דיבה? האם כל אימת שההקלטה בידי- יש לי זכות לספר באינטרנט - על איש מקצוע שנקט נגדי באלימות מילולית ? האם לדעתכם ניתן מבחינה אתית להמשיל את הדבר ל customer service ואתם בתור צרכנים פוטנציאלים הייתם רוצים לדעת על בעלי מקצוע שנוהגים כלפי לקוחות באלימות מילולית ? רב תודות.