שאלה על אחד המאמרים

מייקל ph

New member
שאלה על אחד המאמרים

באחד המאמרים הופיע שכנגד כל קלוריה שנכנסת לגוף יש לצרוך מ"ל 1 של מים או כל נוזל אחר (להוציא אלכוהול וכו'). רציתי לשאול מה הקשר? לכאורה צריך לצרוך כמות כזו של נוזלים שהגוף דורש וזה בהתאם לכמה שהוא מאבד, ומה הקשר בין כמות הקלוריות שהוא צורך לבין כמות הנוזל? תודה.
 

tommythecat

New member
הנתון הגיע מהמלצה של משרד הבריאות

האמריקאי משנות ה-80 או משהו כזה אבל לא בדקתי האם ההמלצות השתנו. לא כל כך ברור לי למה אתה מתכוון "לצרוך כמות כזו של נוזלים שהגוף דורש" משום שאצל אנשים רבים, תחושת הצמא לא משקפת נכונה את מצב הרוויה של הגוף. אחת השיטות עליה ממליץ גם לייל מקדונלד, היא מתן שתן שקוף מספר פעמים ביום, נדמה לי 5 (אלי, תקן אותי אם המספר לא נכון) ואם הנושא ממש קריטי עבורך, תיאלץ להמתין עוד זמן מה עד שאני אפרוק את הארגזים שלי ואגיע לספרי התזונה. יוסי
 

מייקל ph

New member
התכוונתי ל...

במה שכתבתי "כמות נוזלים שהגוף דורש" לכך שאם הגוף מאבד X נוזלים, הוא צריך לקבל אותם חזרה. אם אדם מאבד נניח 1500 מ"ל ליום, הוא צריך לצרוך אותו מספר כדי לאזן. לכן לא הבנתי מה זה קשור לכמה קלוריות הוא צורך. ואני בהחלט אמתין לתשובה. תודה רבה!!!
 

אלי ו.

New member
../images/Emo127.gif אני מאוד אוהב את ההמלצה הזו

מכיון שלהבדיל מההמלצה המתייחסת לצריכה הקלורית ההמלצה של לייל מתייחסת לצורך בנוזלים בפועל. במקום ליצור קריטריון אפריורי שמתעלם ממזג האויר ומהפעילות (8 כוסות מים/מ"ל לקלוריה וכד') הקריטריון של "שתן שקוף" מתייחס לצרכים האמיתיים של הגוף.
 
למעלה