שאלה, על גן, ואם או בלי סייעת

ריקי 04

New member
שאלה, על גן, ואם או בלי סייעת

כידוע הבן שלי, בן שלוש וקצת, משולב מלא, בגן פרטי, עם סייעות. הכוונה לשנה הבאה היתה להמשיך באותה מתכונת בגן עירוני. כבר הייתי סגורה על הגן לשנה הבאה אבל אז קרו שני דברים: 1. במכון להתפתחות הילד (ביקור שנתי בשבוע שעבר) הקלינאית המליצה מאד שאני לא אפריד בין הבן לאחותו התאומה, דווקא בגלל הסיפור שלנו (שגם אם אני לא רואה את זה, הנוכחות שלה בכל זאת מקנה לו ביטחון) 2. נכנסתי לגן טרום חובה - חובה וחטפתי הלם. שאני פשוט לא נורמלית, גם לגביו וגם לגבי אחותו - לשלוח אותם לגן שהם יהיו הכי הכי קטנים בו (הם נכנסים למחזור הרישום על יומיים). בקיצור עכשיו אני ב-SHOPING לגן טרום-טרום/טרום, ושיהיה באזור המגורים כדי שהחברות של הבת יהיו בסביבה. אין ספק שכשהורים כמונו מחפשים גננת אנחנו מחפשים מישהי מאד מיוחדת, עם DRIVE פנימי ורצון אמיתי לעשות שינוי. קיבלתי המלצה על גננת נהדרת, שבשתי דקות שיחה הבנתי שהיא אולי נפלאה לכל ילד אחר בשכונה - אבל ממש לא בשביל הבן שלי (היא לא תפריע לסייעת - זה הניסוח הכי קרוב). וזה בסדר ולגיטימי מאד מבחינתי כי אני לא מוכנה להיות "תיק" של אף אחד, אני באמת מחפשת את האחת עם תחושת השליחות. ומצאתי - אבל... היא לא רוצה סייעת בגן, מוכנה להתפשר על יומיים אבל כל השאר - עליה ועל העוזרת. מהשיחה איתה היתה לה כבר התמודדות כזו לפני כמה שנים והיה טוב, והיא באמת נשמעת מאד DEDICATED. מבחינתה, די מהר אחרי תחילת השנה הגן מתחיל לזרום, ואז ילד כזה הופך למטרה. אני יודעת על סיפורים בהם גננות לקחו ילדים כאלו כפרוייקט אישי והצליחו להעמיד אותם על הרגליים. אבל מפחדת נורא, הבן בשום פנים לא יסתדר לבד בגן, חייב פוקוס משמעותי עליו, שלא יתנו לו להעלם עם כדורים בפינה (הגננת הבטיחה שזה לא יקרה). היא נשמעת כל כך מתאימה ועם המון נכונות ורצון, אבל בלי סייעת נשמע לי קצת מטורף, בכל זאת הן רק שתיים על למעלה משלושים ילדים... היא הבטיחה שאם הן ירגישו צורך הן יגידו ונשלב סייעת מלאה בהמשך (וגם אין לי ממש מה להפסיד, כי אחת הסייעות שלי, לצערי הרב מאד, ממילא עוזבת בסוף השנה). אבל זה נשמע כל כך מפחיד, אומנם הילד גבוה, וגם סוף סוף מדבר, אבל הדרך עוד כל כך ארוכה, והוא כל כך לא חברותי, אני מפחדת לסגת לאחור. ועוד דבר - אין לו בעיות התנהגות, והפחד הגדול שלי הוא שהגן, בלי להרגיש, יהפוך לבייביסיטר (כי הוא לא יפריע לאף אחד). ואולי - כן לתפוס אומץ, ולתת לגננת הזדמנות...?
 

תירתיר2

New member
אני הייתי מנסה...

תיארת רצון אמיתי לשילוב ושיתוף פעולה מצד הגננת, וכן ניסיון עם מקרים דומים. מה יש לך להפסיד? גם ככה אם הם יראו שקשה לו מדי הם יסכימו שהסייעת תהיה ליותר שעות, לא? בהצלחה, תירתיר.
 

Diana M

New member
כמה שאלות

היי ריקי, אכן דילמה לא קלה כלל וכלל. ומספר שאלות: א. מה האופציות הנוספות מלבד הגננת הנהדרת אשר מתנגדת לסייעת? ב. מדוע היא מתנגדת לסייעת? לכאורה שאלה פשוטה אך לא ממש..יש סיבה מדוע אנשים לא מעוניינים להכניס לגן אנשים אחרים. ג. החשש שלך שהגן יהפוך למסגרת של בייבי סיטינג, מוצדק בהחלט. בעיקר אם מדובר בילד ללא בעיות התנהגות. דיאנה
 

ריקי 04

New member
אופציות נוספות

1. גננת מדהימה נוספת (שמסכימה לסייעת, ויש לה גם נסיון וטונות של המלצות), אבל בגן טרום חובה-חובה, וזה נראה לי קצת גדול עליו - הוא יהיה הכי הכי קטן. וחסרונות נוספים: מחוץ לאזור הרישום שלנו, כבר אמרו לי שיכניסו אותו רק אם במאי, בסיום הרישום, ישאר בגן מקום (ובקצב שבו העיריה שלנו סוגרת גנים - זה די מוטל בספק). וגם - זה יהיה בלי האחות, שחשוב לי להשאיר אותה קרוב, עם ילדים שימשיכו איתה את המסגרות הבאות. 2. גננת שדיברתי איתה בסוף שנה שעברה והיתה לה נכונות, אבל שום נסיון. גישה חיובית אבל היא בעצמה לא תעשה הרבה, וזה פיספוס כי גננות יכולות לעשות המון עם ילדים כאלו, אחרי הכל יש להן הרבה נסיון עם ילדים. (דיברתי גם אם גננות שכמעט וידאו שהן לא יראו אותי בשנה הבאה: "זאת סביבה אליטיסטית, ההורים פה עושים המון בעיות...". אני גרה באזור הזה...) למה היא מתנגדת לסייעת - לא רוצה שיסתובבו לה בין הרגליים. היינו בגן כזה בשנה שעברה,בעלת הגן השתכנעה ומהר מאד התאהבה בסייעת (שגם מאד עזרה לה כי באותה היו לה המון בעיות עם הגננת שנעדרה המון ובסוף גם עזבה). כך שאני חושבת שבהחלט אפשר לשתף אותה בבחירה (ממילא אני צריכה לחפש סייעת), רק מקווה שהיא תסכים להתגבר על "כוויות" קודמות, ושתירתם אישית גם אם תהיה סייעת.
 

נונינה

New member
אוי כמה קשה............

ההתלבטות באמת גדולה. מצד אחד נהדר שיש כזו גננת שרוצה להירתם. מצד שני ברור שהילד זקוק לליווי צמוד על מנת למצות את זמן הלמידה בגן. אולי הדרך להסביר את הסייעת לגננת היא שהמטרה שלה היא לא לעזור איפה שהגננת לא יכולה אלא שיהיו תמיד זוג עיניים על הילד על מנת לקדם אותו במקסימום - דבר שאין לצפות ממנה שמנהלת גן עם 30 ילדים. זה שהילד מסתדר זה ממש לא מספיק. לילדים שלנו אין אפשרות ללמוד מהאויר - מהסביבה, ללא תמיכה וסיוע רצופים כמעט, והילד יכול לשרוד את היום בגן בקלות אך לא למצות אותו ללא הסייעת. אולי היא תתרצה אם תשתפי אותה בתהליך בחירת הסייעת, כך שגם היא תראיין את המועמדות הסופיות ותוכל להחליט את מי בסופו של דבר מכניסים לגן. אנחנו גם הכנסנו את הגננת לישיבות הצוות שלנו ויש לה קו פתוח את הפסיכולוגית של הילד כך שהיא מרגישה מחד חלק מן הצוות, ומאידך מוכנה לקבל גם את החלקים האחרים של הצוות בברכה. אם את רוצה אולי היא היתה רוצה לדבר עם גננת אחרת שמשלבת עם סייעת ילד פדד. אני בטוחה שהגננת של הבן שלי תשמח לדבר איתה. ועוד נקודה - האם ההמלצה לא להפריד בין התאומים נלקחה בחשבון גם מהמקום של התאומה.... אנחנו גם הורים לתאומים, ובשלב מסויים היינו צריכים להתחיל בטיפול רגשי גם לתאום ה"בריא" בגלל הקשיים שהוא חווה כתאום בריא לתאום חריג - שווה לחשוב גם על זה. את מוזמנת לפנות אלי במסר אם את רוצה יותר פרטים על תאומים בסיטואציה שלנו.
 
למעלה