שאלה על הישות השלישית בשילוש הקדוש

גידעון1

New member
שאלה על הישות השלישית בשילוש הקדוש

אני הבנתי שהאב הוא ישות וכך גם הבן אבל לא הבנתי מדוע רוח הקודש היא גם ישות בפני עצמה בשילוש הקדוש?
 
בנימת שאלתך יש צליל של זלזול בנצרות,

אנא זכור שבנגוד לאיסלם והיהדות בהן כל ההתעמקות היא במטרה מה לעשות ואיך לעשות כדי לרצות את האל. הנצרות מתעסקת במהות האלהות. הגישה ביהדות היא ששמירת מיצוות תביא להכרה בקיומו של האל. ואילו בנצרות הגישה היא שחקירה ודרישה במהות האל תביא את האדם להכרה באמת שיהא -עובדת קימו של האל. בנימת שאלתך יש צליל של זלזול בנצרות, צליל של התנשאות שמאפיין יהודים ובעיקר יהודים שאינם שומרי מיצוות.
 

גידעון1

New member
הטענות שלך נגדי תלושות מהמציאות.

אני נוהג לשאול כאן המון שאלות על הנצרות ואתה היחידי שטען נגדי טענה כזאת. הגישה שרשמת על היהדות היא אולי על פי תפיסתך. אגב על פי ספר מתי בדרשה על ההר ישוע דרש בצורה הכי מפורשת שיש להמשיך לקיים מצוות אבל עזוב, אני לא מזלזל לא בך ולא בנוצרים. עוד אגב, לא ידעתי שליהודים יש צליל התנשאות מיוחד.
 

ד ר א ל

New member
שאלה לחברים הנוצרים לאור תגובתו של צדוק

נכתב על ידי צדוק דנגורי: "בנצרות הגישה היא שחקירה ודרישה במהות האל תביא את האדם להכרה באמת שיהא -עובדת קימו של האל." האם דבר זה נכון הוא? האם אפשרי לחקור ולדרוש במהות האל? כאשר ברור ונהיר (נדמה לי) שאי אפשר לחקור, ואי אפשר לדרוש, שכן אין אפשרות להבין. מה שכן, יש אפשרות להתקרב אליו. ולהידמות לו, ככל שנתקרב אליו בהתנהגותנו, כך אפשר לומר נתקרב לדעת אותו. יצא לי גם לקרוא פסוק שלקוח מספרה של ג'וליאן מנורוויץ' (JULIAN OF NORWICH): "ככל שנעסוק יותר ברזי אלהים ונהפוך בסודותיו, כן נדע פחות". מדי פעם שוחחתי עם יהודים דתיים, אני אומר להם שלדעתי לימוד התורה, הכוונה לחלק הראשון של התנ"ך לא יקדם אותם בדרך לאושר, לאלהים. וזה משום מה? לדעתי התורה היא רוחית, משמע - אלהית. וכמו שאת אלהים לא ניתן להבין ולתפוס על דרך השכל, ולמעשה בכל דרך אחרת, כך גם את התורה. לא ניתן לתפוס ולהבין בדרך של לימוד. אם אדם רוצה כן לדעת ולהבין את הכתוב בתורה? שכתוב הוא במשלים אלגוריים וסמלים? (שוב, לדעתי). צריך להיטהר. להיטהר ולהיטהר עד שמגיע הוא לטוהר המוחלט. ואז הוא מבין, אז הוא קולט. בעצם, אז הוא הופך לתורה בעצמו. שכן אדם שהגיע לטוהר המוחלט, יודע את האמת באופן מוחלט. אז איך מיטהרים? איך גורמים להתנהגותנו להיות יותר דומה להתנהגות ישוע? נדמה לי שהתשובה ברורה למי שקורא בכתבי הקודש. רק שהיישום מתעכב מכיוון שמפסידים אנו בקרב הקשה של הלחימה בגוף שמעוניין לחוות הנאות חושיות. אז לפי דברי צדוק יוצא ששני הגדרותיו לדתות הנצרות והיהדות אומרות ששתי השיטות שגויות (ושוב כמובן – לדעתי) – מה דעתכם?
 

1ysrat

New member
הנוצרות הוא אהבת אב הבן ורוח הקודש

נכון צדוק דנגורי צודק בין הבדלים של הדתות
 
המציאות היא לא זאת התלויה בדעותיך

זה שאני יחיד האם יש לה רלוונטיות לעניננו? תפסתי
והאם תפיסת הרמב"מ והגר"א וישעיהו ליבוביץ כפי שנסחו את מטרות שמירת המיצוות אינן לדעתך מתפיסות היהדות? תביא את הציטוט ממתי בבקשה - נדון בו. לא אמרתי אפילו לא ברמיזה שאתה מזלזל בי. האם לא שמעת שהיהודים מחזיקים עצמם כעם סגולה כעמו של האל?! האם לא קראת אף אחת מהלכות היהדות, בתלמוד לפיה לגוי ולבהמה מעמד שווה
 

גידעון1

New member
ציטוט ממתי

"אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. 18 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. 19 לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. 20 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם לֹא תִּהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תִּכָּנְסוּ לְמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם." (מתי ה':17-20)
 

lion 7

New member
אלוהים לא מחולק לשום קטיגוריה

ידימ. מונחים של אב בן ורוח קדש הם תארים או מצבים של מהות , אולם ברור מה תפקיד אלוהים ברוחו רוח הקדש , הוא השכינה שליותה את העם במדבר , ביאת אלוהים בדמות בן אנוש היא דבר הכרחי בכדי להבין דברים על הבורא שברא אותנו בצלמו !! , רוח הקדש היא רוח אלוהים , לכל אדם יש רוח ממפח הבריאה בספר בראשית ,אנו בני אלוהים ובני אדם וחוה בעת ובעונה אחת , בני אדם בבשר ובני אלוהים ברוח , להבין את אלוהים ממבט ראות של דת שלא עלתה כתה כמו הנצרות אז קשה להסביר פועל זה , אם מקבלים על עצמנו שאלוהים הוא יהוה האב הבן רוח הקדש השכינה אל צבאות אל הים שאלה שמות תאר ושמות או דברים שאנו יודעים חלקית עליהם , האלוהים הבן שהסביר חלקית ממהותו ומהות אלוהים הכל יכול דבר גם על העתיד שבו אנו נהיה אלים מושלמים כמוהו ונדע הרבה סודות כמוסים גם לנו שהוסתרו בכוונה מחכמי הדורות אם הם יהודים או יווניים .
 

גידעון1

New member
רוח הקודש היא רוח האב ולא ישות בפני עצמה.

האב והבן בכל זאת הן ישויות נפרדות(פרסונות) הרי ישוע פנה בזמן צליבתו לאביו, ישוע יושב לימין האב וכדומה. לפיכך אני מבין שיש שתי פרסונות אבל אני לא מבין מהי הפרסונה השלישית מאחר ואין לה עצמאות כלשהי.
 

lion 7

New member
פשוט וקל

לכל אחד מאיתנו יש רוח , וגוף (בשר ודם) וגם כן את ה-``אני`` שמביע על אותו/ם איש, כלומר אתה מדבר עם הרוח שבתוכך ומביע סלידה כאשר זה יקרא ``פיצול אישיות`` . אותו אלוהים שבעבר נאמר בספר איוב האם לעומקו של האל .. ? את השכינה אי אפשר להבין אם היא או הוא נאמד ותק או נפח במובנינו המוגבלים מאד, אנו שומעים תדרים מתחום מסוים עד תחום מה , כאשר בקרבנו יצורים ששומעים בתדרים מתחת לגבול שלנו וכאלה משמיעים קולות כמו הפילים שאנו לא קולטים בשמיעה , כאשר אנו מוגבלים מבחינה פיזית בדברים פיזיים , גם השכל נברא להבין את הבורא עד גבול מסוים ,למרות השאיפה של האדם במובננו שהשמים הם הגבול , וגם בהנחה שחלק מהשכל באדם שהאי קיו שלו מעל הממוצע, אדם זה ישלו נפח לא משומש .. במלים אחרות רוח הקדש היא רוח ה` שתפקידה בעבר הדרכה ,בהווה נציג ישוע עלי אדמות , שוכנת בלב המאמינים שמקבלים את משיחותו והכפרה של הבן , חותמת כל מאמין לבל יפגע , ובעתיד תמסור את הכנסיה לכלה , ישוע דבר על לידה חדשה ברוח זו , ואני חולק על דבריך בענין שהאב והבן הם אחד לא שונים .
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifנוסף על זה, אלוהים אמר בברית הישנה

לא בכוח ולא ביכולת אלא ב"רוחי" !!! הרוח אוזכרה מתחילת ספר הקודש כולל ברית ישנה ועד ההתגלות. ישוע אוזכר מתחילת הספר הקדוש כול ברית ישנה ועד ההתגלות. וכמובן אלוהים (האב) יהוה אוזכר מתחילת ספר הקודש ועד ההתגלות.
 

גידעון1

New member
כשישוע היה במדבר עם השטן האם האב היה שם?

לא. רק ישוע היה שם. האם לפי הנצרות ישוע יושב לימין האב? כן כך זה נאמר. האם ישוע פנה לאב ואמר לו אלי אלי למה עזבתיני? כן הוא פנה אליו. על פי הנצרות יש אל אחד אבל עם 3 פרסונות. פרסונת האב ברורה וכך גם פרסונת הבן. בא רגע נלך ממש להתחלה: בראשית, ברא אלוהים, את השמיים, ואת הארץ. ב והארץ, הייתה תוהו ובוהו, וחושך, על-פני תהום; ורוח אלוהים, מרחפת על-פני המים. ג ויאמר אלוהים, יהי אור; ויהי-אור. ד וירא אלוהים את-האור, כי-טוב; ויבדל אלוהים, בין האור ובין החושך. ה ויקרא אלוהים לאור יום, ולחושך קרא לילה; ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום אחד. שים לב שלכאורה על פי הנצרות 2 הפרסונות נמצאות כאן וזה לא הגיוני. רוח אלוהים זה אלוהים אבינו שבשמיים וזהו. אין כאן פרסונה חוץ מהאב. פרסונת האב ופרסונת הבן כן ברורה. לכן אני שואל מדוע רוח הקודש נחשבת גם כן כפרסונה?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהאם ניתן להפריד את הרוח מבעלה?

בראשית ברא אלוהים ולא רוח אלוהים ורוח אלוהים מרחפת ולא אלוהים מרחף.. לא סתם רואים את ההפרדה שם. והתמונה מושלמת עם ההתחלה של בשורת יוחנן, שאומר שהמילה של אלוהים-ישוע היה מלכתחילה עם האב ובו ואיתו נברא הכל. יש אחיוד ואחדות ברורה לשלוש ה"פרסונות" של אלוהים, שהוא אחד .. אתה שם לב גדעון שכל אחד מביא את הפסוקים ומפרש אותם מתוך האמונ האו חוסר האמונה שלו.. וכמו שאמר יעקב, לרוב, לאלו שמבקשים להתקרב ולהאמין בישוע, הם יכולים להאמין בלי ספקות בשילוש רק דרך התגלות מיוחדת ובעזרת רוח הקודש בלבד וזה כתובבברית החדשה במפורש שאף אדם לא יודה שישוע הוא אלוהים אלא דרך רוח הקודש שתגלה ותסביר ותלמד את נסתרות האל שהוא בוחר לגלות לבניו.
 
למעלה