שאלה על המשנה במסכת שבת:
(פרק 11, משנה ו') "זה הכלל: כל חייבי חטאות אינן חייבין עד שתהא תחילתן וסופן שגגה...". אם זרק אבן ברשות הרבים יותר מארבע אמות, ונזכר ממש לאחר עזיבת האבן את ידו ששבת הוא, אומרים שתחילתו שוגג, וסופו מזיד. שאלתי היא - איך אפשר לומר שלאחר שכבר זרק ונזכר ששבת, כשתיגע האבן בקיר או בקרקע זה כבר מזיד? - הרי הוא כבר לא יכול לרוץ ולעצור את האבן באוויר, אז איך אומרים שהוא מזיד בהנחת האבן? תודה מראש, גיא.
(פרק 11, משנה ו') "זה הכלל: כל חייבי חטאות אינן חייבין עד שתהא תחילתן וסופן שגגה...". אם זרק אבן ברשות הרבים יותר מארבע אמות, ונזכר ממש לאחר עזיבת האבן את ידו ששבת הוא, אומרים שתחילתו שוגג, וסופו מזיד. שאלתי היא - איך אפשר לומר שלאחר שכבר זרק ונזכר ששבת, כשתיגע האבן בקיר או בקרקע זה כבר מזיד? - הרי הוא כבר לא יכול לרוץ ולעצור את האבן באוויר, אז איך אומרים שהוא מזיד בהנחת האבן? תודה מראש, גיא.