שאלה על התנהגות

  • פותח הנושא VAB3
  • פורסם בתאריך

VAB3

New member
שאלה על התנהגות

שלום לכולם,
סבתא שלי חולה באלצהיימר כבר מספר שנים מכובד, ב3 שנים האחרונות החלטנו לעבור לגור ביחד עם סבא וסבתא על מנת לסייע בטיפול.
כבר תקופה ארוכה שבמקום להוריד את המים באסלה היא מוציאה את התכולה וזורקת לפח במקרה טוב או מחביאה במגוון מקומות בבית.
סבא - מגיב בצעקות. הסברתי המון פעמים שזו לא הדרך (בזה אני בטוחה) אבל לא ידעתי לענות על השאלה מה כן הדרך , אם יש בכלל ?

אודה לעצות!
 
אם זה קצת מנחם איכשהו

זו תופעה שקיימת, בצורות שונות אצל אנשים שונים עם דמנציה. אימך לא היחידה.
התשובה הלא פשוטה היא שאימך כנראה צריכה השגחה בזמן שימוש בשירותים.
בהשגחה הכוונה שיהיה מישהו שיוכל להכנס ולהוריד את המים כשהיא סיימה (ולוודא מידי פעם שהיא אכן סיימה את ענייני השירותים ואפשר להוריד את המים). אבל הדבר היותר חשוב הוא לוודא שהיא רוחצת ידיים אחרי השימוש בשירותים, כי מעבר לכל דבר אחר- הגיינה אישית במקרה הזה, זו העדיפות הראשונה. כדאי גם לוודא שהציפורניים שלה קצוצות וקצרות. אפשר לנסות להשמיע מוסיקה נעימה, לשבת איתה כמה שיותר ברוגע ובאווירה נעימה, לקצוץ לה את הצפורניים ואולי אפילו לפנק אותה אם בא לה ולמרוח לק, כמו יום כיף בסלון יופי.
 
התייחסות לסבא

אחרי תשובתה המושלמת של חברתי לגבי סבתא, אני רוצה להתייחס לסבא. צריך להסביר לו שבאלצהיימר החולה לחלוטין לא מודע למה שהו עושה ואף יכול/ה להתכחש לגמרי למה שעשה ולחשוב ולטעון שמעלילים עליו. לכן, מעבר לגישה המעשית שהומלצה ע"י חברתי, כולכם צריכים להתרגל לא להכנס לשום ויכוח עם סבתא. ביחס לסבא גם צריך לקחת בחשבון שאם הוא בגיל מתקדם (כמוני) עלולות להתפתח גם אצלו תגובות של אי סבלנות והתרגזות, כך שיהיה לו קשה לקבל ללא תגובה מילולית מצדו למעשים ודיבורים מרגיזים של סבתא.
נראה לי שלבריאות של כולכם עדיף שלא תגורו יחד עם סבתא וסבא, אלא תמצאו מטפלת זרה. אם סבתא מתנגדת אתם צריכים להתעלם מהתנגדותה ולשקר לה שזה רק לשבוע נסיון. אם סבא מתנגד, אתם מוכרחים למצוא דרך לשכנע אותו שזה לטובת הבריאות הנפשית שלכם ושלו.
 


 
למעלה