אולי אם יהיו קפסולות הכל כלול
וברצינות, אני חושב ששם זה קיים כי הרבה אנשים שגרים בעיר, גם אם מחזיקים מכונית, לא נוסעים איתה לעבודה אלא בתחבורה ציבורית (שאחרי 2-3 נסיעות בה מתחילים להבין עד כמה אנחנו בימי הביניים לעומת יפן).
הבעיה העיקרית עם התחבורה הציבורית שם היא שהשירות מפסיק לעבוד סביב חצות. מי שנשאר מאוחר בעבודה או בילה מאוחר וגר רחוק יחסית (ויש כאלו שנוסעים מרחקים לא קטנים כל בוקר לעבודה), מעדיף לא לקחת מונית שנתפסת בעיני היפני הממוצע כמשהו יקר מאוד, אלא פשוט להישאר בעיר עד הבוקר. לטובת אותם מאחרים לעבוד/שיכורים/בליינים/וכו', המציאו את הקפסולות האלו. מקום לישון בזול בלי יותר מדי קישוטים מסביב.
 
אצלנו התפיסה הבסיסית היא אחרת. הכל מבוסס רכב פרטי, לא תחבורה ציבורית. עד שנגיע למצב שאפילו מתקרב למה שיש ביפן, יעברו שנים רבות.
קראתי באיזה מקום פיסקה נכונה על התחבורה בארץ:
באירופה הדלק יקר אבל יש תחבורה ציבורית יעילה.
בארה"ב (פרט לניו יורק) אין תחבורה ציבורית יעילה אבל הדלק זול.
בישראל אין תחבורה ציבורית יעילה והדלק יקר... ופה מתחילה הבעיה.