שאלה על זמני למידה והפסקה וכו'

yoniker

New member
שאלה על זמני למידה והפסקה וכו'

מה הפרק זמן המומלץ ללמוד כל פעם (בין הפסקה להפסקה)? כמה זמן הפסקה? מה לעשות בהפסקה? -האם לעבור לפעילות אחרת בזמן ההפסקה? ודבר אחרון-בבקשה לא לענות ע"י שימוש באינטואיציה אלא מידע בלבד. בתודה, יוני
 
יש מבחן

שבודק באופן אישי למידה של כל אחד. האם צריך הפסקה וכמה, כמה פעמים לחזור ולשנן חומר. תוכל להסביר מה השאלה אמורה לעזור, אולי כך אוכל להיות יותר ספציפית... האם אתה מחפש מחקר מסוים ? באיזה גילאים מדובר ? (כל גיל ויכולותיו...) בקיצר, לא מספיקים הפרטים...
 

yoniker

New member
אמורה לעזור לי באופן אישי

כדי שאני אוכל ללמוד באופן יעיל יותר. אני בן 21.
 

yoniker

New member
תפרטי

אם את יכולה,תפרטי בבקשה(את תוכן המבחן,אם אני יכול לעשות את המבחן בעצמי לעצמי וכו)
 
מבחן של אבחון

לא יכול להיעשות על ידי אדם בעצמו... אלא רק מישהו שיכול לעשות לך אותו. סורי... אין אפשרות שאתה תקריא לעצמך... אין אפשרות של בדיקה שלך..
 

yoniker

New member
OK אז אז האם אני יכול לפחות לקבל...

פירוט רציני של המבחן ואיך משתמשים בתוצאות וכו' כך שאני לא אצטרך לשלם 500 שקל לאיזה "מומחה"?
 
רק מבחן אחד מתוך אבחון ?

אין בעיה לעשות לך אותו. ולשלם 500 ש"ח על אבחון ? איפה מצאת מאבחן זול כזה ? וחבל שאתה מזלזל במומחה שמוכן לעשות לך אבחון רציני...
 

yoniker

New member
לא הבנתי את התשובה

תראי,אני אחזור לשאלה המקורית שלי- כמה זמן אני צריך לעבוד בין הפסקה להפסקה,כמה זמן צריכה להיות ההפסקה,מה לעשות בהפסקה. את מציעה לי ללכת ל"איבחון"?! אני לא (לפחות אני לא חושב) לקוי למידה או שום דבר דומה,סך הכל אני רוצה לדעת מה יהיו הזמנים האלה כך שהלמידה שלי תהיה הכי אפקטיבית שאפשר. ואת מציעה לי ללכת לאיבחון שלטענתך עולה הרבה יותר מ500 שקל?! OK אני חוזר ושואל-האם יש דרך בה אני או מישהו לא מקצועי יכולים לבדוק אותי ולומר מה הזמנים האלה? ומה זה קשור ל"אתה לא יכול להקריא לעצמך"?! כשאני לומד אף אחד לא מקריא לי... אם את יכולה תפרטי בבקשה את המבחן(ים) המתאים(ים),מה מומלץ לעשות בין הפסקה להפסקה(או שגם פה זה שונה מאדם לאדם?!),או שתפני אותי למישהו שכן יודע את התשובה לשאלה הזאת.
 
כמה זמן צריך הפסקה ?

תראי,אני אחזור לשאלה המקורית שלי-
אחזור לתשובות המקוריות שלי, אוסיף עליהן קצת, ואולי אנסה להסביר יותר ברור.
כמה זמן אני צריך לעבוד בין הפסקה להפסקה, כמה זמן צריכה להיות ההפסקה, מה לעשות בהפסקה.
בדרך כלל אנשים שאינם ילדים בביה"ס בכיתות הצעירות, כבר יודעים פחות או יותר מהם הזמנים הטובים שלהם או הגרועים, יודעים כמה זמן נכון להם לעשות הפסקה, הם גם יודעים בדרך כלל, האם אחרי הפסקה הם לומדים היטב או פחות טוב, הם יודעים מהי הלמידה האפקטיבית שלהם.
את מציעה לי ללכת ל"איבחון"?!
לא הצעתי קודם שום אבחון, אבל כעת... במחשבה שלישית, ייתכן שיש בכל זאת צורך בבדיקה כלשהי...
אני לא (לפחות אני לא חושב) לקוי למידה או שום דבר דומה,סך הכל אני רוצה לדעת מה יהיו הזמנים האלה כך שהלמידה שלי תהיה הכי אפקטיבית שאפשר.
כיוון שהזמנים שונים מאדם לאדם, שונים מגיל אחד לגיל אחר, יש צורך לבדוק את הזמנים הללו. כדי לבדוק בצורה יעילה, מצאו שיש מבחנים מסוימים שעושים – ואין צורך לקרוא לזה ליקוי למידה, אלא רצון לבדוק מהי הלמידה היעילה ביותר שלך, ויש מכונים שעושים אבחונים לכישורי למידה, כמו המכונים שעושים בדיקות של מה התחום הטוב ביותר שלך למקצוע לחיים וכו'.
ואת מציעה לי ללכת לאיבחון שלטענתך עולה הרבה יותר מ500 שקל?! OK אני חוזר ושואל-האם יש דרך בה אני או מישהו לא מקצועי יכולים לבדוק אותי ולומר מה הזמנים האלה?
בשלב מסוים אמרת שאבחון עולה 500 ₪, ואם אתה אכן רוצה כזה אבחון, כדאי לקחת אותו מבחינת מחיר, כי אף אדם (ולא מומחה במרכאות, כפי שעשית) מקצועי לא לוקח 500 ₪ עבור בדיקה שאורכה מספר שעות, והניתוח שלה אף לוקח יותר זמן. מה שהצעתי קודם ועכשיו אני חוזרת בי, שאני יכולה לעשות לך מבחן אחד מתוך אבחון, מבחן שבודק רק את עקומת הלמידה שלך, כלומר, האם שינון עוזר לך, האם הפסקה מפריעה לך או מועילה, האם יש דברים של למידת חומר חדש מפריעה לזכירת החומר הישן ועוד.. למבחן הזה קוראים ריי שמיעתי (ואקיל התאים אותו לעברית).
ומה זה קשור ל"אתה לא יכול להקריא לעצמך"?! כשאני לומד אף אחד לא מקריא לי...
את האבחונים, בדרך כלל אדם לא יכול לעשות לעצמו, כי אם במבחן מקריאים מילים מסוימות שהוא צריך לחזור עליהן, או לזכור או בודקים אם שוכח או יודע, אין אפשרות לעשות זאת לעצמך.
אם את יכולה תפרטי בבקשה את המבחן(ים) המתאים(ים),מה מומלץ לעשות בין הפסקה להפסקה(או שגם פה זה שונה מאדם לאדם?!),או שתפני אותי למישהו שכן יודע את התשובה לשאלה הזאת.
יכולה להפנות אותך למכונים שעושים זאת לאנשים שאינם תלמידים צעירים בבית הספר, הם עושים זאת במשך מספר פגישות, מספר שעות – תקבל מספר דפים כתובים ותשלם מספר מאות שקלים או אלפים. האם עכשיו מובנת יותר כל התשובה שלי ? אם לא – תוכל לשאול עוד, ויש לי בקשה מאד בקשתית - אשמח אם תשאל בנימה פחות תוקפנית.
 

yoniker

New member
הבהרות נוספות

את מציעה לי ללכת ל"איבחון"?! "לא הצעתי קודם שום אבחון, אבל כעת... במחשבה שלישית, ייתכן שיש בכל זאת צורך בבדיקה כלשהי... " -הערה סרקסטית ומגעילה. לא הבנת אותי מכלתחילה-אני לא יכול ולא רוצה לשלם כמה מאות שקלים על העניין הזה. סתם זרקתי מחיר גבוה,אותו אני לא מוכן לשלם-הסתבר שהמחיר,לפחות שלך,גבוה בהרבה. "בדרך כלל אנשים שאינם ילדים בביה"ס בכיתות הצעירות, כבר יודעים פחות או יותר מהם הזמנים הטובים שלהם או הגרועים, יודעים כמה זמן נכון להם לעשות הפסקה, הם גם יודעים בדרך כלל, האם אחרי הפסקה הם לומדים היטב או פחות טוב, הם יודעים מהי הלמידה האפקטיבית שלהם" -לראשונה משהו שמזכיר תשובה לאחת מהשאלות ששאלתי. אבל זה מוזר. תראי,רוב התלמידים בתיכון לא לומדים ברצינות. כל מי שלומד ברצינות מצליח מאוד בבגרויות והרוב(לפחות רוב השיכבה שלי) לא הצליחו(הכוונה לא הצליחו להוציא ציונים גבוהים) ככה שזה די מוזר לי. אני לא יודע מהם הזמנים הטובים\גרועים שלי ללמידה,לא יודע כמה זמן הפסקה לקחת,אם ההפסקה פוגעת בריכוז וכו' מכיון שגם אני מעולם לא למדתי ברצינות. הלמידה שלי מאופיינת בהפסקות ממש ממש ארוכות ואני מדבר על 4-5 שעות של הפסקה... לא נראה לי שזאת הדרך הכי אפקטיבית... זאת למרות שאני לא בדיוק תלמיד ממוצע. כלומר,גם אני עם הציונים שלי,( שגם אם תורידי כמה עשרות (מתמטיקה,אנגלית,פיזיקה או כל אחת משאר הבגרויות) או מאות (פסיכומטרי)נקודות מהם,עדיין אוכל להתקבל לתואר שעשית (פסיכולוגיה אני משער) ) לא למדתי ברצינות. אז איך הגיעו הפסיכולוגים למסקנה שאנשים יודעים את הדברים האלה?! ישבתם במגדל השן שלכם והחלטתם?? "יכולה להפנות אותך למכונים...תשלם מספר מאות שקלים או אלפים" -תודה רבה לך. "ויש לי בקשה מאד בקשתית - אשמח אם תשאל בנימה פחות תוקפנית. " העובדה שאת יכולה לערוך\למחוק את ההודעות שלי וכו' לא נותנת לך זכות להתבטא כמו שהתבטאת בתגובה הקודמת. אם את רואה בפורום הזה מקום שבו את מכירה לקוחות פוטנציאליים,מקום שבו את יכולה להתבטא איך שאת רוצה,מקום שבו את שולטת ביד רמה על אחרים וכו'-זו בעיה שלך ולא שלי. אני אתבטא איך אני רוצה. במילים אחרות-תקפצי לי.
 
למעלה