שאלה על יעילות בתחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

ashmash

New member
שאלה על יעילות בתחבורה ציבורית

שאלה על יעילות בתחבורה ציבורית
למה לעזאזל מחיר נסיעה, כיום, מת"א למשל לחיפה מרכז, בת-גלים או חוף הכרמל, שונה וזול יותר מאשר נסיעה ללב המפרץ? הרי לב המפרץ היא אחת התחנות המרכזיות החדשות של חיפה... האין זה דבילי שמחיר הכרטיס נשאר בעידן המנדטורי בו נסיעה לצ´ק פוסט היתה יקרה יותר? בכלל, גם נסיעה באוטובוס לקרית חיים, שהיא בסה"כ שכונה של חיפה, עולה כמו נסיעה בינעירונית, שערוריה!!!
 

איליה.

New member
דבילי, טפשי ולא הוגן!

שאלה על יעילות בתחבורה ציבורית
למה לעזאזל מחיר נסיעה, כיום, מת"א למשל לחיפה מרכז, בת-גלים או חוף הכרמל, שונה וזול יותר מאשר נסיעה ללב המפרץ? הרי לב המפרץ היא אחת התחנות המרכזיות החדשות של חיפה... האין זה דבילי שמחיר הכרטיס נשאר בעידן המנדטורי בו נסיעה לצ´ק פוסט היתה יקרה יותר? בכלל, גם נסיעה באוטובוס לקרית חיים, שהיא בסה"כ שכונה של חיפה, עולה כמו נסיעה בינעירונית, שערוריה!!!
דבילי, טפשי ולא הוגן!
ולמה נסיעה ברכבת מלב המפרץ לחיפה מרכז עולה יותר מששה שקלים?
 
מחירי הנסיעה ברכבת בחיפה

שאלה על יעילות בתחבורה ציבורית
למה לעזאזל מחיר נסיעה, כיום, מת"א למשל לחיפה מרכז, בת-גלים או חוף הכרמל, שונה וזול יותר מאשר נסיעה ללב המפרץ? הרי לב המפרץ היא אחת התחנות המרכזיות החדשות של חיפה... האין זה דבילי שמחיר הכרטיס נשאר בעידן המנדטורי בו נסיעה לצ´ק פוסט היתה יקרה יותר? בכלל, גם נסיעה באוטובוס לקרית חיים, שהיא בסה"כ שכונה של חיפה, עולה כמו נסיעה בינעירונית, שערוריה!!!
מחירי הנסיעה ברכבת בחיפה
למיטב הבנתי, ממקורות פנימיים, ההפרדה התמחורית שנעשתה ברכבת ישראל בין התחנות של חיפה לתחנת לב-המפרץ נובעת מחוסר הרצון של הרכבת להכנס לתחום התחבורה הפנים עירונית. אני מנחש שההגיון הוא שעדיף לרכבת ישראל שבשעות העומס ייסעו יותר נוסעים שמשלמים עבור נסיעה פרברית/בין עירונית ופחות נוסעים שמשלמים מחיר פחות לנסיעה עירונית אבל יוצרים עומס שדוחה את הנוסעים למרחקים הגדולים יותר. את זה אני דווקא יכול להבין, אבל למה לעזאזל לא מפעילה רכבת ישראל את שיטת התמחור לפי שעות? בדומה למקומות רבים בעולם, יכולה רכבת ישראל להציע כרטיסים לשעות Off-Peak ברכבות הפרבריות בלבד, שמחוץ לשעות השיא הן רכבות די ריקות בשירות חיפה-קריות ובשירות ראש-העין תל-אביב. אמנם מדובר בסיבוך מסוים מבחינת הנוסע המזדמן (כלומר מי שאינו נוסע ברכבת מדי יום, ולא זוכר בע"פ את כל המחירים), אבל התועלת האפשרית למדינה (ואולי גם למאזן התקציבי של הרכבת, אבל לא בהכרח) היא רבה מאוד לדעתי. חוץ מרכבת ישראל עצמה, ישנן עוד שתי משוכות בדרך לחזון הזה: א. משרד התחבורה, שקובע עדיין את מחירי הנסיעה ברכבת ישראל, באגד ובדן. ב. אני בטוח שאגד-חיפה לא יישמחו אם רכבת ישראל תוריד את מחיר התחבורה העירונית (תחנות קריית חיים, חוצות המפרץ ולב המפרץ נמצאות כולן בשטח העירוני של חיפה) לכ-4.5-4 ש"ח (כיום 6.5 ש"ח ברכבת מלב המפרץ לחיפה ו-4.90 ש"ח באוטובוס) ובכך תשבור את המונופול שלהם בתחום זה. מכיוון של-´אגד´ יש עדיין השפעה רבה במשרד התחבורה, אני מניח שניתן לומר שזהו גורם מעכב נוסף. הכתובות הנכונות לפניה בנושא זה הן ´רכבת ישראל´ (הממונה על פניות הציבור, לפי לוח הזמנים - [email protected]) ומשרד התחבורה עצמו. אם לא קיבלתם תשובה מספקת שם, אזי אני מציע לכתוב לעיתונים הגדולים. מי יודע, אולי יעשו מזה כתבה חושפנית גדולה... ודבר אחרון - בתקופת המנדט לא היתה תחנה ציבורית ב-צ´ק פוסט, וכמות הרכבות לקרית חיים, לקרית מוצקין וליגור לא היתה כזו שניתן לכנותה ´שירות פרברי´, כך שאין בכלל סיבה להשוות את המצב הנוכחי לאיזשהו ´עידן מנדטורי´.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה