שאלה על כביש 431

אלון ל

New member
שאלה על כביש 431

הוא צפוי להיכלל כדרך בינעירונית רגילה או כדרך מהירה (הכולל שילוט כחול ותמרור שמגביל כניסת רכב שאינו מורשה לנסיעה במהירות של 55 קמ"ש) עם או בלי תמרור נוסף ב-20 המגביל מהירות (כפי שקיים כיום בדרך איילון עם הגבלה ל 90 קמ"ש או בכביש מס' 1 ל 100 קמ"ש או 110 קמ"ש כמו כביש 6)?
 

yairp4

Active member
סביר להניח שכן

מה שבטוח זה שהכביש נבנה בסטנדרטים של דרך מהירה (מחלפים, שוליים תקניים, בלי פניות ושיפועים חדים, נתיבי האצה והאטה תקניים וכו'), ככה שאין סיבה שהוא לא יסומן כדרך מהירה. מעבר לזה לא מדובר בכביש קיים ששודרג אלא בכביש חדש לחלוטין, ככה שאין בעיה להחיל עליו מגבלות לכניסת כלי רכב מסויימים (לדוגמא כביש 5 לא מסומן כדרך מהירה בגלל שזה כביש ששודרג ואם הוא יסומן כדרך מהירה יהיה צורך לספק דרך חלופית לכלי רכב שאינם מורשים להיכנס לדרך מהירה). לגבי המהירות המותרת, אני מקווה שיהיה מותר לנסוע שם 110 קמ"ש. תמרור ב-54 (כניסה לדרך מהירה) מגביל את המהירות ל- 110 קמ"ש, אם לא קיים תמרור ב-20 המורה אחרת, ולמיטב ידיעתי ההגבלה ל- 100 קמ"ש בכבישים 1 ו- 4 היא מכח תקנה זמנית שלא אמורה לחול על דרכים מהירות חדשות.
 
לדעתי, כביש 5 לא מוגדר ככביש מהיר, בגלל

שעדיין קיימת צומת מרומזרת בכביש (צומת כביש 5 עם היציאה מאיילון בגלילות).
 

yairp4

Active member
התכוונתי לקטע ממורשה לכיוון מזרח

נראה לי שהקטע ממורשה לכיוון מערב (תל אביב) בכלל לא בסטנדרטים של כביש מהיר בגלל שיש שם קטעים בלי שוליים, וכמובן בגלל הרמזור במחלף גלילות מזרח. אני די בטוח שהקטע ממורשה לכיוון מזרח (אריאל) יכול להיות מוגדר כדרך מהירה מבחינת הסטנדרטים.
 

yairp4

Active member
ועוד משהו

יש תחנות אוטובוס על כביש 5 בין גלילות מזרח לבין הכפר הירוק על הכביש המהיר (לא במסלול נפרד), שזה ממש לא תקני בדרכים מהירות.
 
יוקם שם בעתיד מחלף חדש

עם כביש עוקף מערבי רמת השרון (מיותר לטעמי, אבל כבר מסומן בתוכנית המתאר המחוזית).
 

אלון ל

New member
בדיוק כמו שיאיר אמר

זה כבר שטויות כי גם כביש 4 הוא לא כביש מהיר בכולו כי מדרומה לאשדוד ישנם רמזורים. כבר היתה וועדה שהמליצה לבטל את המגבלה של ה 100 (פרט לנתיבי איילון) וכל מיני ארגונים קמו מייד ועשו רעש גדול ונוח לשר התחבורה שיהיה לו שקט תעשייתי.
 

yairp4

Active member
נכון

אבל המגבלה הזו לא אמורה לחול על כבישים חדשים (כמו שהיא לא חלה על כביש 6), ולכן אין סיבה שבכביש 431 תהיה הגבלה ל- 100 אם הכביש נבנה בסטנדרטים מספיק גבוהים.
 

אלון ל

New member
אגב מה תגיד על כביש 7?

גם הוא נבנה בסטנדרט גבוה והשילוט בו הוא כחול. אין במהלכו צמתים (פרט לשני הקצוות). משהו מוזר קורה פה. כנ"ל בכביש 5. תבין את האבסורד, בגלל שאין לכביש 5 דרך חלופית, אנחנו (הנהגים) נדרשים על ידי השלטונות לנסוע במהירות 90 קמ"ש.
 

amit1270

New member
אבל יש לו דרך חלופית -

דרך מסמיה (כביש 3, כביש 40). אני בספק אם הקריטריון הזה קיים באמת.
 

amit1270

New member
אגב, מה זה המספר הזה?

למה לא נתנו לכביש הזה את המספר המתאים לו - 41? מספרי 7 זה הרבה יותר צפונה...
 

yairp4

Active member
הקריטריון קיים

ברגע שמסמנים כביש קיים כדרך מהירה בעצם מונעים כניסה לחלק מכלי הרכב שנסעו בכביש הזה בעבר (מורשים לנסוע בדרך רגילה אבל לא בדרך מהירה), ולכן צריך לספק לכלי הרכב האלו דרך חלופית. כמובן שהכלל הזה לא אמור לחול על דרכים שמלכתחילה נבנו כדרכים מהירות, מכיוון שמעולם לא נסעו שם כלי רכב שאינם מורשים לנסוע בדרך מהירה... כביש 7 הוא כביש חדש לחלוטין שנבנה ברמה של דרך מהירה, ולא ברור לי באמת למה לא סימנו אותו כדרך כזו.
 

yairp4

Active member
בעצם...

אולי זאת איזו קונספירציה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים , שפשוט לא רוצה להתיר לאנשים לנסוע במהירות של 110 קמ"ש ובגלל זה לא מסמנים דרכים מהירות חדשות? או שאולי המדינה רוצה להרוויח יותר כסף מקנסות? הכל אפשרי
 

amit1270

New member
גם כביש 3 בין צומת חטיבה שבע לנחשון

הוא כביש מהיר לכל דבר ועניין, לפחות לפי תחושת הנסיעה שלי ושל אלה שמסביבי... צריך באמת לברר למה כל כך קשה לסמן כביש מהיר בארץ.
 

אלון ל

New member
זה בחיים לא יהיה דרך מהירה

כי הכביש משמש ליציאות מכמה ישובים. לאותם ישובים לא תהיה דרך חלופית. אגב למרות היותו כביש בטון, הוא לא כזה טוב. יש בו פגמים חמורים (בעיקר על הגשרים).
 

amit1270

New member
אתה צודק בעניין היצאות מהישובים

אם כי היה אפשר, אולי, להשמיש את הכביש הישן כדרך שירות (אבל זה לא כל כך חשוב). ולגבי הפגמים - מי כמוני יודע... אני נוסע על הכביש הזה המון וכבר יודע בדיוק איפה עליי להימנע מנסיעה בנתיב השמאלי בגלל קפיצה מאוד לא נעימה, וזאת רק דוגמה אחת... אני זוכר שאיך שפתחו את הכביש התחילו הבעיות בגשרים ונאלצו לסלול שם באספלט.
 
למעלה