שאלה על כיוון הרוח של צח דרורי

שאלה על כיוון הרוח של צח דרורי

קצת אוף טופיק. בחפירות ארכיאולוגיות פה בפורום, מצאתי את הציטוט הבא, מפי צח, על השפעות מוזיקליות על הדיסק הכפול "כיוון הרוח" "יש באלבומים האלה עשרות מחוות. הכל מחוות, מהשנייה הראשונה ועד הסוף. אסוציאציות טקסטואליות מטקסטים של אנשים שאני מכבד ברמה שאי אפשר לכבד יותר. יש שם הרבה דו שיח עם כל המורים הטקסטואליים שלי, עדיף לי לא לתת דוגמאות כי הם עוד פה בינינו. אותו דבר מבחינת פראזות. יש שם מלא קריצות עין לפראזות שנחרטו לי מאז גיל עשר, ומבחינת עיבודים והפקה זה אותו דבר. זה לסגור פינות עם כל מיני סגנונות שלא הייתה לי הזדמנות לעשות לפני זה. " שכחתי ממנו למרות שקראתי אותו פעם. ושאלתי - זיהיתם משהו? מחווה טקסטואלית כלשהי?
 

Evi Virus

New member
מחווה טקסטואלית לאביתר או בכלל?

אני צריכה לחשוב על זה קצת, גם על מחוות לאחרים, כי המוזיקה של צח מעולם לא נשמעה לי דומה לשום דבר אחר. מעניין, אחזור אלייך :)
 
בכלל, אמרתי קצת אוף טופיק :) אם כי

אני מניחה שאביתר נמנה על המורים הטקסטואליים אז מן הסתם גם זה קיים שם, רק שאני לא מצאתי כלום אז השאלה כללית
 
אני מנסה לחשוב על דברים ספציפיים ולא עולה לי

כלומר, אין משפט של צח שאני שומעת ואומרת "זה משפט בסגנון של אביתר", כי באמת הכתיבה של צח כל כך ייחודית ולא שמעתי שום דבר כזה עד שהוא הגיע. אני כן מרגישה את ה.."רוח" של אביתר שם מבחינה מוזיקלית, לא יודעת לשים את האצבע על פראזות מסוימות, אבל בהחלט כש"שדה חיטה" יצא לרדיו הרגשתי שיש קשר לאביתר. בא לי לתחקר אותו קצת על הנושא הזה כי זה באמת מעניין.. וסתם ככה כי זה מזכיר לי: "פעמים חשב שמשפט מסוים הוא משלו, ואחר כך התברר שטעה. כל כך דומים היו זה לזה, והרי אין בכך פלא, אמר לעצמו: מאותו מקור עצמו הגיעו לכאן כולם". (עיין ערך אהבה, דויד גרוסמן)
 
ורציתי להגיד עוד משהו

אני מרגישה את ההשפעה של אביתר עליו, או את הדימיון שלו לאביתר - בעצם הכתיבה. כלומר - לא בסגנון של המשפטים או משהו, אלא בחומרים שעולים, במוכנות להתעסק בידיים חשופות בכל מה שמתרוצץ לך בפנים ולשפוך אותו לשיר.
 

Evi Virus

New member
על שתי ההודעות.

 
למעלה