שאלה על כלבת(יש מסמך מצורף של ארגון הבריאות העולמי)

אור745

New member
שאלה על כלבת(יש מסמך מצורף של ארגון הבריאות העולמי)

שלום :)
אני כותב את השאלה הזאת בתחושת פחד שלא עוזבת אותי.
לפניי שאתחיל, ארצה לציין קצת רקע לגביי מתן חיסוני הכלבת שלי:

לפניי ארבעה חודשים, כלב נשך אותי ברגל ובעקבות כך קיבלתי 4 חיסונים נגד כלבת.
יומיים לאחר החיסון האחרון שקיבלתי, שרט אותי חתול ברגל ושלחו אותי לקבל 2 חיסונים נוספים((קיבלתי 2 מכיוון שכמו שציינתי קודם לכן, התחסנתי בעבר חיסון מלא נגד כלבת שכלל 4 זריקות).
לפניי שלושה שבועות, לצערי הרבה נשך אותי מכרסם לא ידוע באזור העבודה ובגלל זה קיבלתי 2 חיסונים נוספים נגד כלבת(עם ספק לגביי חיסון אחד ואני אפרט על כך בהמשך).
ככה שנוצר מצב שבארבעה חודשים קיבלתי סך הכל 7 או 8 מנות חיסון נגד כלבת.

יש לי חשש מסוים שבסדרת החיסונים האחרונה שהייתה לי לפניי כשלושה שבועות, שבמהלך הטיפול במנת החיסון השניה שהייתי צריך לקבל, לא קיבלתי חיסון נגד כלבת ואני אסביר מדוע:
לפניי שקיבלתי את החיסון נגד כלבת היו לפניי אמא וילדה, והילדה הייתה צריכה לקבל חיסון נגד חצבת.
הילדה צרחה ובכתה מרוב פחד והאחות ניסתה להרגיע אותה במשך 20 דקות שבהן היא גם ניסתה לחסן את הילדה, אך ללא הצלחה.
האחות יצאה בלחץ אטומי מהחדר(ראו עליה שהיא הייתה בלחץ), והיא אמרה לי להיכנס מהר לחדר כדיי שאני אקבל חיסון כי לשכת הבריאות אמורה להיסגר בקרוב והיא לא יודעת כמה זמן ייקח עד שהיא תצליח לחסן את הילדה.

החיסון היה ממש ממש מהיר והאחות עשתה הכל בפזיזות וירד לי הרבה דם מהזרוע באזור שקיבלתי את החיסון.
לאחר שיצאתי מלשכת הבריאות, ליוותה אותי תחשות פחד שאולי האחות בטעות חיסנה אותי בחיסון חצבת או חיסון אחר במקום חיסון כלבת...

הפרט היחידי שאני זוכר מכל האירוע זה איך נראתה המבחנה שהכילה את הנוזל.
המבחנה הייתה קטנה יחסית והיה עליה מדבקה בצבע כחול ואדום או שזה היה תכלת ואדום.

עכשיו לאחר שהבאתי קצת רקע, אני אגיע לשאלה :)
אני עובד במקום בצפון הארץ שבו מסתובבים הרבה מאוד תנים, חתולים ומכרסמים רבים.
היום אחת העובדות באזור הלכה לזרוק את הפח ושהיא חזרה ועברה לידי פתאום כל האצבע שלי נרטבה מרוק ועל האצבע יש לי הרבה חתכים.
חצי דקה לפניי זה כירסמתי ציפורניים.
אין לי מושג אם זה רוק שפתאום הגיע מהציפורניים מכיוון שהיה מדובר בהרבה מאוד רוק שפתאום הרגשתי אותו במכה אחת על האצבע, או שאולי מדובר בטעות ברוק נגוע שאולי היה על העובדת בגלל שליד הפחים יש המון בעלי חיים.

לפניי כחודש וקצת נתקלתי במסמך של ארגון הבריאות העולמי שבו רשום כי אם מישהו קיבל חיסון כלבת מהסוג שאני קיבלתי ונחשף פעם נוספת לכלבת, אז אין צורך לקבל חיסון נגד כלבת פעם נוספת, כלומר החיסון תקף לשלושה חודשים.
מצד שני, קראתי על פי דבריו של ד"ר דן טרנר בפורום מחלות זיהומיות שהוא מנהל כאן בפורום תפוז, שהחסינות של חיסון נגד כלבת תקפה למשך כחצי שנה.
שאלתי היא מי בעצם צודק כאן?
האם ארגון הבריאות העולמי לקח מרווח גדול מאוד של התקופה שבה מומלץ להתחסן פעם נוספת מחיסון לחיסון במידה והייתה חשיפה נוספת על מנת להוריד מהם את האחריות במידה וקורה למישהו משהו, או שד"ר טרנר טעה?
קישור למסמך של ארגון הבריאות העולמי לגביי מתן חיסוני הכלבת:
https://www.who.int/immunization/policy/position_papers/pp_rabies_summary_2018.pdf

שאלה נוספת לי אליך זה אם אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהחיסון האחרון שקיבלתי לא היה חיסון נגד כלבת והרוק שהיה לי על היד הוא של חיה נגועה בכלבת, האם אני אמור להיות מחוסן לאור כמות החיסונים שקיבלתי שתיארתי בתחילת השאלה?

המון תודה על כל העזרה :)
 

Annabella1

New member
מה אתה רוצה לא הבנתי

הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות למען עצמך זה להפסיק להינשך באופן סידרתי. זה לא רק כלבת שהיא בעייתית בנשיכה של בעלי חיים, יש גם זיהומים אחרים, שאין נגדם חיסון. אז אולי די עם זה? אלא אם כן אתה חושב שזה כיף ואז זה עניין אחר.

לא הבנתי מה הקשר בין הדם שירד לך לחיסון נגד חצבת? לכלבת יש חיסון פעיל ויש חיסון סביל. חיסון פעיל גורם לגוף לייצר נוגדנים למחלה חיסון סביל מכיל רק את הנוגדנים. אנשים שנמצאים בסיכון לקבל כלבת צריכים לבדוק רקמת נוגדנים בדם כל חצי שנה. השאלה היא לא כמה זמן החיסון מחזיק, אלא האם אתה צריך לקבל חיסון פעיל או חיסון סביל. מי שהתחסן נגד כלבת וננשך שוב מקבל חיסון פעיל בשתי מנות. זהו.
 
למעלה