שאלה על לימודי תואר ראשון לקולנוע במכללת ספיר

exitleft

New member
שאלה על לימודי תואר ראשון לקולנוע במכללת ספיר

מישהו כאן יודע משהו על עומס הלימודים בשנה הראשונה של המסלול לקולנוע בספיר? אני התקבלתי ועכשיו אני מתחיל לבדוק כל מיני אפשרויות מגורים ומלגות. סיפרו לי על מילגות שבתמורה צריך לעשות כל מיני שעות התנדבות בקהילה אבל אני בספק אם זה בכלל מציאותי כי הבנתי שהלימודים נורא נורא עמוסים ושלתלמידים אין בכלל זמן לעבוד. מישהו כאן עשה את זה או יודע להגיד לי משהו בקטע הזה? תודה מראש יונתן
 

lollapalooza

New member
אני לא יודעת מה העומס של הסטודנטים,

למרות שקשה לי להאמין שזה ברמה שאי אפשר להתנדב כמה שעות, אבל כדאי קודם לבדוק לגבי המלגות, באיזה היקף של שעות מדובר ואם זה משהו שניתן לעשות במהלך חופשת הקיץ או שזה לאורך כל השנה - יש לא מעט סוגים של מלגות וצריך לבדוק ולמצוא מה רלוונטי לך.
 

exitleft

New member
מלגות

ידוע לך משהו על מלגות ספציפיות או על איזהשהו אתר שמרכז את כל המלגות?
 

o0Invisible0o

New member
גוגל.

אני עשיתי חיפוש קצרצר על אוני' ת"א http://www.1click.co.il/default.asp?catid={18C879BD-4D9B-4D99-8C57-CCF23EDE21B2} http://www.nirshamim.co.il/מוסד/707/אוניברסיטת_תל_אביב?sid=99707&gclid=COWEwZGUpKkCFYYOfAodGlQ1vg http://www.student.co.il/?pg=search&CategoryID=0&SearchParam=%EE%EC%E2%E5%FA&image1.x=0&image1.y=0 כשנרשמתי לת"א קיבלתי את טופס התשלום שצריך למלא יחד עם חוברת מלגות אפשריות..אולי אפשר לפנות לאגודת הסטודנטים טלפונית ולבקש שישלחו לפני ההרשמה חוברת כזאת - לעשות זאת עם מספר מוסדות ולראות מה האופציות שעומדות לפניך. בכל מקרה על השנה הראשונה אפשר לשלם עם המענק מהצבא ולהתחיל בראש שקט או לחלק חצי חצי..מה שאני עשיתי זה חצי מסכום כסף שחסכתי לפני וחצי מענק..וככה נשאר גם לשנה הבאה חצי מענק ותשלום יותר קל...
 

vanishing point

New member
ברוב מחלקות הקולנוע בארץ

(מסלול מלא של כארבע שנים) שנתיים ראשונות נחשבות קשות ועמוסות. ככלל, אני ממליץ להגיע ללימודים כשבחשבון הבנק יש לפחות 80 אלף ש"ח.
 

CinemaCrazy

New member
סכומים שאפשר להגיע אליהם עם מלגות אני מניח

exiteleft, אתה יכול לפרט קצת על איך התקבלת לספיר? מה שלחת, מה היו המבחני קבלה והראיונות וכמה זמן לקח לך לקבל תשובה שהתקבלת? תודה
 

mili kamoni

New member
כן גם אני אשמח לשמוע

כתבתי כאן למטה הודעה שלא קיבלה תגובה על כך שיש לי ועדת חריגים שבוע הבא בחוג לקולנוע באונ' ואני תוהה מה הולך להיות לי שם
 

exitleft

New member
ספיר

המבחנים הם לא מורכבים מדי. הם שלחו תופס עם שאלות שהם ביקשו להתיחס אליהם. כל מיני דברים שבודקים יצירתיות: לכתוב סיפור קצר, לכתוב על דמות. כאלה דברים. בנוסף צריך להכין שלוש תמונות לראיון. זהו. זה המבחן ואפשר לעשות אותו. מי שיש לו גישה לתחום לא צריך לדאוג. כמובן צריך להשקיע. אי אפשר לעשות אותו בלילה אחד. הראיון עבר בקלות. הם לא באמת שאלו דברים חשובים. זהו תוך כמה ימים כבר היית לי תשובה.
 

kreon11

New member
כנראה שזה החסרון היחיד בקבלה לספיר

רק מי שיש לו גישה ונסיון לתחום יכול להתקבל
 

CinemaCrazy

New member
זה הכול?

תמונות של מה בדיוק? לצלם את עצמי ומשהו אומנותי? כשאתה אומר דבר כזה זה יכול להישמע מורכב מאוד אם יש להם בקשות מיוחדות לתמונות... אני בטוח שגם המבחנים מורכבים-זה לא מבחן לכל אחד, אני בטוח שהם דורשים ידע כלשהו במושגים ועוד דברים ועל זה נאמר-לא כל אחד יכול ללכת ללמוד קולנוע!
 
למה לא כל אחד יכול?

הם לא דורשים כלום מעבר לקצת יצירתיות בסיסית. זהו אתם מוציאים דברים יותר מדי מפרופורציות
 

Michel Poiccard

New member
הבאתי את שלושת התמונות שאני הכי גאה בהם

הם ביקשו ממני לבחור אחת ובסוף גם עליה לא הסתכלו כל כך הרבה. זה היה מבאס! לדעתי הם כבר די מחליטים לפי המבחן מי נראה להם מתאים ומי לא. גם במכתב שקיבלתי נאמר שאין לראיון האישי משקל כל כך כבד כי הם יודעים שאנשים יכולים להגיע לחוצים ולא להתנהג בטבעיות.
 

vanishing point

New member
שיחזור להורים לשנתיים.

יעבוד קשה, ירויח קצת יותר משכר המינימום(או הרבה יותר) ויעבור את הלימודים באמת ולא בניסיון לשרוד כלכלית. 80 עד 100 אלף לפני הלימודים- חובה. תעשו לבד חשבון- שכר לימוד, דירה, כלכלה וסרט גמר. (וגם סרטי שנה ראשונה, שניה ושלישית) פגשתי מישהיא מ"סם" שרק הסרט גמר עלה לה 80 אלף. עבדתי בכאלו שעלו יותר.
 

lollapalooza

New member
זה מוגזם, עם כל הכבוד.

מי שאין לו כסף לא יכול ללמוד קולנוע? צריך לעשות סרט סטודנטים ב - 80 אלף שקל כדי שהוא יהיה טוב? לא מסכימה בכלל. אפשר וצריך לעשות סרטים בעלות מינימלית, אפשר וצריך לקחת אנשי צוות שהם סטודנטים בעצמם ועובדים אחד בהפקה של השני ואפשר מאוד להסתפק בציוד שבית הספר נותן. מגבלות אמורות לעורר את היצירתיות ולא לגרום לך להוציא עשרות אלפי שקלים. אני מכירה לא מעט סטודנטים שהגיעו ללמוד קולנוע בלי שקל על התחת ועשו אחלה של סרטים גם בלי להוציא סכומים לא אנושיים.
 
100,000 ש"ח זה ממש לא הכרח

ומי שחושב שמה שיעשה את הסרט שלו לטוב זה תקציב גבוה אז סביר להניח יצא עם חרא סרט. לא כולם גרים לבד בת"א וצריכים לשלם שכר דירה, וגם מי שכן רוצה לגור לבד יש אופציות. מעונות, שותפים, הורים וכו'. רב הסטודנטים שאני הכרתי בזמנו עבדו תוך כדי הלימודים בכל מיני עבודות. אנחנו לא חיים במדינה שרק העשירים יכולים ללמוד בה (טוב אולי כן אבל לא עד כדי כך).
 

מיכאל1411

New member
תסכימי שמי שלא היה לוחם

קשה לו יותר. לי אין עזרה מההורים, כיוון שאני מכלכל את הבית אבל לפחות יש לי פיקדון של 30 ומשהו אלף שקל ללימודים מהצבא, אותו מקבל כל מי ששירת 3 שנים כלוחם.
 
לא מסכימה

זה מאוד אינדבידואלי. יכול להיות שמי שלא לוחם יכול לעבוד יותר זמן, או לומד מקצוע בשירות שעוזר לו לעבוד אחר כך ולחסוך כסף. שוב זה מאוד אינדיבידואלי, כל אחד ומה שיש לו להתמודד איתו.
 
למעלה